Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50 2jz

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Krizto
    Bimmer Rookie
    • Apr 2013
    • 172
    • Raasepori

    M50 2jz

    Terve!

    Haluaisin kokeilla pistämään 2jz-gte mäntiä minun m50 moottoriin! Onko kellään kokemuksia?

    Meinasin käyttää 135mm kanget. Olen vähän laskenut ja sehän pitäisi käydä hyvin koska porukkahan käyttää myös vanos mäntiä ja niillä on comp height 32.5mm ja supran männäillä on 34mm. Ja kuin käyttää vanos mäntiä ja 135milliset kanget niin puristusauhde jää alle 7.0? Niin 1.5mm lisää comp height pitäisi nostaa puristussuhde sopivasti jos vaikkaa käyttää re85.

    Ideoita?

    T Kristoffer
  • Kojootti5
    Bimmer Rookie
    • Jul 2007
    • 107
    • Seinäjoki

    #2
    Poraus menee ainakin sen verran isoks että ahto käyttöön en laittaisi. 7m-gte samalla porauksella kuin m50 ja muistaakseni yhtä korkea kuin jz mäntä. Ainakin yhdessä m52 on käytetty 7m mäntiä, ja toimi.

    Comment

    • Krizto
      Bimmer Rookie
      • Apr 2013
      • 172
      • Raasepori

      #3
      Originally posted by Kojootti5 View Post
      Poraus menee ainakin sen verran isoks että ahto käyttöön en laittaisi. 7m-gte samalla porauksella kuin m50 ja muistaakseni yhtä korkea kuin jz mäntä. Ainakin yhdessä m52 on käytetty 7m mäntiä, ja toimi.

      hmmmm.. kyllähän monta ajelee 87mm porauksella ja tehoja yli 700whp kyl mä uskon että se m50 lohko kestää vähän ahtopainetta vaikka siinä on 86mm poraus.
      Kiitos vihjeestä täytyy tarkistaa!

      Comment

      • Exami
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2004
        • 986
        • Hyvinkää, Tuusula

        #4
        Kysymys kuuluu onko 2JZ tai 7M männät muka niin paljon halvemmat, että tommosta tarvii edes miettiä? laadukkaat männät molempiin koneisiin on ~1000€ sarja(CP-Pistons) ja saa viellä haluamallaan puristuksella..
        sigpic
        Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

        Comment

        • O-Peksi
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2007
          • 2775
          • Joensuu

          #5
          Pointti olikin käyttää 2JZ vakiomäntiä. Ne on takokamaa ja kestävät todistetusti ~800hp ainakin 2JZ:ssa, ja hintakin on käytetyllä sarjalla luokkaa 100e max.
          ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

          Comment

          • Exami
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2004
            • 986
            • Hyvinkää, Tuusula

            #6
            Originally posted by O-Peksi View Post
            Pointti olikin käyttää 2JZ vakiomäntiä. Ne on takokamaa ja kestävät todistetusti ~800hp ainakin 2JZ:ssa, ja hintakin on käytetyllä sarjalla luokkaa 100e max.
            En itse ainekaan vakio koneen osista montaa euroa pyytäs, varsinkaan jostain paljon ajetusta ja jo viritetystä koneesta.. liekkö kannattavaa edes ostaa vakio mäntiä, toki onhan tuossa vaihtoehtona sorvata männät pienempään kokoon? saa sitte kulumatkin pois? ja viellä mahdollisesti pienemmällä porauksella?

            Kokonaisuudessaan virityksen kannalta aika hassu ja kummallinen idea.. tiedä sitten mitä ihmiset on valmiita tekemään toimivan moottorin eteen mutta suosittelen laittamaan sähköpostia VAC-motorsportille, tuntuu antavan aika kivoja diilejä laatuosista.. (CP-männät + Carrillo kanget)
            sigpic
            Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

            Comment

            • Vauhtivaunu
              BTCF Member
              • Jun 2008
              • 2714
              • P-Karjala

              #7
              Originally posted by Exami View Post
              (CP-männät + Carrillo kanget)
              Katsoppas kun kaikilla ei ole niin v*tusti tonnia laittaa moottorin osiin mutta käyttämällä niitä kuuluisia harmaita aivosoluja voi saada yhtä kestäviä osia inhimilliseen hintaan.

              Olen tavannut paljon jokamies-luokan porukkaa ja heillä on sellaista innovointia jota esim. "rahamies"-rallipuolelta tuntuu puuttuvan. Ei silti, molemmissa porukoissa on niitä jotka osaa ja toisaalta niitä jotka ostaa osaamista.

              Pointti on se että kannattaa välillä miettiä muutakin kun sitä helpointa ratkaisua ongelmaan.

              Jos Toyotan männät on toimiva ratkaisu BMW:n koneessa niin olen itsekin kiinnostunut aiheesta ja kuulen mielelläni kokemuksia ja kommentteja ihan oppimisen kannalta.
              sigpic


              Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

              Comment

              • Exami
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2004
                • 986
                • Hyvinkää, Tuusula

                #8
                Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                Katsoppas kun kaikilla ei ole niin v*tusti tonnia laittaa moottorin osiin mutta käyttämällä niitä kuuluisia harmaita aivosoluja voi saada yhtä kestäviä osia inhimilliseen hintaan.

                Olen tavannut paljon jokamies-luokan porukkaa ja heillä on sellaista innovointia jota esim. "rahamies"-rallipuolelta tuntuu puuttuvan. Ei silti, molemmissa porukoissa on niitä jotka osaa ja toisaalta niitä jotka ostaa osaamista.

                Pointti on se että kannattaa välillä miettiä muutakin kun sitä helpointa ratkaisua ongelmaan.

                Jos Toyotan männät on toimiva ratkaisu BMW:n koneessa niin olen itsekin kiinnostunut aiheesta ja kuulen mielelläni kokemuksia ja kommentteja ihan oppimisen kannalta.
                Anteeks jos olen väärässä ja nyt sekotetaan käyttöautot kilpureista? vaikkakin jokamies luokassa ajettaan millävaan, puhutaan senluokan vehkeistä, että toivotaan että kestää maaliin asti?

                Jos lähetään rakentaa turbokonetta 100€ tai 200€ budjetilla niin ollaanko nyt vähän hakoteillä, ei siinä ihan samanlailla rahaa ja suunnitteluun palaa aikaa vaparikoneeseen. Toivottavasti nyt ihmiset vaan oikeasti ymmärtäisi sen pointin, että turbotuksessa ei ole kyse viimesten hevosten irtisaamisessa penninsijotuksella.

                Jos oppimista näistä haetaan on aika perstuntumaa mitä tulee kenenkin myymistä vakiokoneen männistä? ehdoton ei tämmösille virityksille.

                PS. Ebaystä saa halvalla osia, näytti olevan M50 koneen h-profiili kanget ~340-350£ sarja ja männät ~660£ sarja.. ei muutakun happy landing.

                Ikävä olla näin negatiivinen muuhun btcf virittämiseen nähden.
                sigpic
                Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

                Comment

                • O-Peksi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2007
                  • 2775
                  • Joensuu

                  #9
                  No miun mielestä on silti hinta-laatu -suhde ihan kohdallaan, jos 50-100e saa männät, jotka kestää sen 800hp. Supran männänrengassarja maksaa ebaysta luokkaa ~40e, kun bemarin vähänkin erikoisempiin mäntiin saa maksaa saman rahan yhtä mäntää kohti.

                  Kyllä noi bemarienkin vakiomännät tuntuis ihan kivasti kestävän, mut raja niissä tulee todennäköisesti aiemmin vastaan, kuin tojotan männissä. Omassa koneessa tällä hetkellä M54B30-mukit ja tehoa arviolta ~600hp. Männänrengasvälit vaan mahtaa olla paskana koneen pätkimisen seurauksena. Seuraavaan settiin taidan laittaa jo takokamaa alakertaan, kun kaks edellistä ollu tälläsiä budjettimeiningillä tehtyjä.
                  ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                  Comment

                  • Krizto
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2013
                    • 172
                    • Raasepori

                    #10
                    Originally posted by Exami View Post
                    Anteeks jos olen väärässä ja nyt sekotetaan käyttöautot kilpureista? vaikkakin jokamies luokassa ajettaan millävaan, puhutaan senluokan vehkeistä, että toivotaan että kestää maaliin asti?

                    Jos lähetään rakentaa turbokonetta 100€ tai 200€ budjetilla niin ollaanko nyt vähän hakoteillä, ei siinä ihan samanlailla rahaa ja suunnitteluun palaa aikaa vaparikoneeseen. Toivottavasti nyt ihmiset vaan oikeasti ymmärtäisi sen pointin, että turbotuksessa ei ole kyse viimesten hevosten irtisaamisessa penninsijotuksella.

                    Jos oppimista näistä haetaan on aika perstuntumaa mitä tulee kenenkin myymistä vakiokoneen männistä? ehdoton ei tämmösille virityksille.

                    PS. Ebaystä saa halvalla osia, näytti olevan M50 koneen h-profiili kanget ~340-350£ sarja ja männät ~660£ sarja.. ei muutakun happy landing.

                    Ikävä olla näin negatiivinen muuhun btcf virittämiseen nähden.
                    +24% vero ja rahti Ja jos oikeesti aloitta hakemaan tehoja niin kannatta lisätä vähän litroja konesta ja sitten ei ole enää niin helppo löytämää halpoja mäntiä e-baysta esim 84mm tai jopa 89.6mm kampiakseliin! kyselin jo Vac-motorsportilta 1045dollar + 24% ja rahiti. Jos saan 600-650hp vakio männillä niin se riittä katuautossa ihan kivasti riittä myös radalla!
                    Last edited by Krizto; 06-09-2013, 05:52.

                    Comment

                    • Krizto
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2013
                      • 172
                      • Raasepori

                      #11
                      Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                      Katsoppas kun kaikilla ei ole niin v*tusti tonnia laittaa moottorin osiin mutta käyttämällä niitä kuuluisia harmaita aivosoluja voi saada yhtä kestäviä osia inhimilliseen hintaan.

                      Olen tavannut paljon jokamies-luokan porukkaa ja heillä on sellaista innovointia jota esim. "rahamies"-rallipuolelta tuntuu puuttuvan. Ei silti, molemmissa porukoissa on niitä jotka osaa ja toisaalta niitä jotka ostaa osaamista.

                      Pointti on se että kannattaa välillä miettiä muutakin kun sitä helpointa ratkaisua ongelmaan.

                      Jos Toyotan männät on toimiva ratkaisu BMW:n koneessa niin olen itsekin kiinnostunut aiheesta ja kuulen mielelläni kokemuksia ja kommentteja ihan oppimisen kannalta.

                      Iloitan sulle talven aikana miten homma etenee! On helpomi laskea puristussuhde kuin männät ovat asennettu.

                      Comment

                      • Juppe
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2002
                        • 4541
                        • TURKU

                        #12
                        Ei Enkuista tilatessa tuu tullia/veroa. Mitä noihin mäntiin tulee, niin miks ei käyttäis. Jääpähän rahaa muuhunkin ja ajavat asiansa varmasti ihan hyvin. Helppoa se on toisten projekteja speksata toisten lompsalla.

                        Comment

                        • Jonsku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2002
                          • 4646
                          • Tuusula

                          #13
                          Originally posted by Exami View Post
                          suosittelen laittamaan sähköpostia VAC-motorsportille, tuntuu antavan aika kivoja diilejä laatuosista.. (CP-männät + Carrillo kanget)

                          VAC:sta ei ole kuin lähinnä huonoja tai paskoja kokemuksia. Homma ei toimi ollenkaan ja lähes puolet kataloogista "ameriikanpäivityksiä" ..


                          Originally posted by Exami View Post
                          PS. Ebaystä saa halvalla osia, näytti olevan M50 koneen h-profiili kanget ~340-350£ sarja ja männät ~660£ sarja.. ei muutakun happy landing.
                          .. vaan eipä ne Eaglen väljät kanget tee autuaaksi kun M50 vakiokangetkin on todettu varsin kestäviksi. Jos säästää käytännössä tonnin käyttämällä valmiiksi hyviksi todettuja osia niin en voi millään ymmärtää mikä siitä tekee jotenkin "väärää"?


                          Jos / kun Supran männät ovat pienelllä / kohtuullisella koneistuksella passelit niin hemmetin hyvä - säästyneen tonnin voi käyttää vaikka isompaan turboon
                          - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

                          ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
                          ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                          ex. Alpina D10 Touring #33/94
                          ... and many more

                          Comment

                          • turbobliz
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2003
                            • 1010
                            • e-suomi

                            #14
                            Originally posted by Exami View Post
                            En itse ainekaan vakio koneen osista montaa euroa pyytäs, varsinkaan jostain paljon ajetusta ja jo viritetystä koneesta.. liekkö kannattavaa edes ostaa vakio mäntiä, toki onhan tuossa vaihtoehtona sorvata männät pienempään kokoon? saa sitte kulumatkin pois? ja viellä mahdollisesti pienemmällä porauksella?

                            Kokonaisuudessaan virityksen kannalta aika hassu ja kummallinen idea.. tiedä sitten mitä ihmiset on valmiita tekemään toimivan moottorin eteen mutta suosittelen laittamaan sähköpostia VAC-motorsportille, tuntuu antavan aika kivoja diilejä laatuosista.. (CP-männät + Carrillo kanget)

                            Pari hassua juttua pistää silmään ?

                            Mäntien sorvaus taisi olla vain ironiaa, olihan ?

                            Ja noin yleisesti amerikan myyjien kanssa asiointi on kärsimystä. Puolet toimitetuista osista on jotain muuta kuin sovittu ( mittavirheitä, puuttuvia osia jne ) ja laatu on enemmän markkinointihypetystä kuin todellista osaamista. Jos tekisin itse kestävää konetta, niin kiertokanget tulisi Suomesta ja männät jostain Wössner/Wiseco -toimittajilta luettelosta löytyvinä tuotteina.

                            Comment

                            • Urpo_rotta
                              BTCF Member
                              • May 2012
                              • 5266
                              • Pirkkala

                              #15
                              Originally posted by turbobliz View Post
                              Pari hassua juttua pistää silmään ?

                              Mäntien sorvaus taisi olla vain ironiaa, olihan ?

                              Ja noin yleisesti amerikan myyjien kanssa asiointi on kärsimystä. Puolet toimitetuista osista on jotain muuta kuin sovittu ( mittavirheitä, puuttuvia osia jne ) ja laatu on enemmän markkinointihypetystä kuin todellista osaamista. Jos tekisin itse kestävää konetta, niin kiertokanget tulisi Suomesta ja männät jostain Wössner/Wiseco -toimittajilta luettelosta löytyvinä tuotteina.

                              Hyvin sanottu, ei ole ameriikan "hipo" palikat lähellekään aina laadukkaita. Välillä kuulee kaikenlaisia juttuja, mm. että kangissa silmät ei oo saman suuntaiset yms.

                              Riihimäen suunnalta saa varmasti hyvät kanget...
                              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                              E34 525i -90 twinturbo 427/519

                              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                              Kysy jos tarvetta

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎