Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 moottorinvaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tiina pusila
    Bimmer Rookie
    • Sep 2009
    • 116
    • asikkala

    e36 moottorinvaihto

    terve. mietiskelen tässä josko vaihtaisin 2.0l e36 moottorin (2.5L) mitähän kaikkea pitää vaihtaa vai onko käypänen päikseen? Moottorinohjaus jne?
  • MikeDry
    BTCF Member
    • May 2006
    • 6169
    • Helsinki

    #2
    puutaheinää
    Last edited by MikeDry; 12-01-2014, 10:10.
    Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
    Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

    Comment

    • tiina pusila
      Bimmer Rookie
      • Sep 2009
      • 116
      • asikkala

      #3
      ...

      Originally posted by Sädde View Post
      En usko että menisi ihan päikseen, vaihtoon, moottorinohjaus, pakoputki varmaan, bensa pumppu....Kokeilitko search:think
      Tästäkin voi olla monta mielipidettä, jos on talli, massia go for
      en oo katsonut.... nii no putki on varmasti ainakin... mut just kun tietäis onko jotai isoa vaihdettavaa. esim. just toi moottorinohjaus

      Comment

      • Pazi88
        Moderator
        • Jan 2007
        • 11085
        • Oulu

        #4
        Sehän riippuu siitä millanen kone siellä on paikallaan. Kaks litrasta kun on niin monen mallista. m52, m50, m50tu. M50 konettakin on sitten siemenssin ja boschin ohjauksella. ja m52 koneen sähköistäkin on montaa versiota. Riipuen paikallaan olevasta ja tulevasta koneesta sinne voi joutua moottorinohjauksen, johtosarjat, apulaittet yms. uusimaan ja uudemmissa ongelmia aiheuttaa ajonestokin. Lisäksi voimansiirtoon pitää uusia perä, kardaani, vetarit yms. jos haluaa että kestää.

        Instagram, YouTube kanava
        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

        Comment

        • MikeDry
          BTCF Member
          • May 2006
          • 6169
          • Helsinki

          #5
          puutaheinää
          Last edited by MikeDry; 12-01-2014, 10:10.
          Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
          Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            Originally posted by tiina pusila View Post
            terve. mietiskelen tässä josko vaihtaisin 2.0l e36 moottorin (2.5L) mitähän kaikkea pitää vaihtaa vai onko käypänen päikseen? Moottorinohjaus jne?
            Ei ole.
            mm.kutakuinkin kaikki sähköt menee uusiksi.

            Comment

            • tommi--fi
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2007
              • 1066
              • Riihimäki

              #7
              Originally posted by Pazi88 View Post
              Sehän riippuu siitä millanen kone siellä on paikallaan. Kaks litrasta kun on niin monen mallista. m52, m50, m50tu. M50 konettakin on sitten siemenssin ja boschin ohjauksella. ja m52 koneen sähköistäkin on montaa versiota. Riipuen paikallaan olevasta ja tulevasta koneesta sinne voi joutua moottorinohjauksen, johtosarjat, apulaittet yms. uusimaan ja uudemmissa ongelmia aiheuttaa ajonestokin. Lisäksi voimansiirtoon pitää uusia perä, kardaani, vetarit yms. jos haluaa että kestää.


              Löytyykö M52 sähköistä jossain kattavaa selvitystä? Miten eroavat? Onko vuosimallista vai jostain muusta kiinni?

              Omassa 323->323 moottorinvaihdossa on vielä yksi releenkanta selvittämättä ä. Ecun kanssa samassa johtonipussa.
              Auto tai moottoripyörä Virosta?

              Comment

              • Pazi88
                Moderator
                • Jan 2007
                • 11085
                • Oulu

                #8
                Originally posted by tommi--fi View Post
                Löytyykö M52 sähköistä jossain kattavaa selvitystä? Miten eroavat? Onko vuosimallista vai jostain muusta kiinni?

                Omassa 323->323 moottorinvaihdossa on vielä yksi releenkanta selvittämättä ä. Ecun kanssa samassa johtonipussa.
                9/95 vaihtuu sähköt erilaisiin ainakin e36:ssa. Vanhemman m52:n erottaa helpoiten alumiinisesta venttiilikopasta ja m50 mallisesta suodattimen jalasta. 9/95 uudemmissa on sitten muovinen venttiilikoppa ja öljynsuodattimen kansi. uudemmassa mallissa sähköjen vedot eroaa hieman vanhemman mallisesta ja esim. johtonipun kiinnityspisteet lohkossa imusarjan alla on erit. Lisäksi puolille menevän johtonipun liitin vaihtuu pienempään tässä välissä ja lamdojen liittimet sekä lamdat vaihtuu erilaisiin. Johtojen kytkennät on kuitenkin samat uudessa ja vanhassa versiossa, eli pre. 9/95 moottorinohjauksen voi tökätä kiinni uudempaan johdotukseen "plug and pray" ja päinvastoin. Seuraava muutos tapahtuu 9/98 jolloin kampiakselin asentotunnistin muuttuu sieltä koneen edestä dampperilta taakse lohkon sisälle. 3/98 on tullu jo paikka tälle takapään anturille lohkoon, mutta se on vaan tulpattu. Tuolloin 9/98 on myös muuttunu moottorinohjaus, eli uudemmat ja vanhemmat ei toimi ristiin ilman kikkailuja. Niin ja 11/98 on taas muuttunu se kampuran asentotunniskin, mutta ei käryäkään, mitä se käytännössä merkkaa.

                Riittääkö?

                Instagram, YouTube kanava
                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                Comment

                • tommi--fi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2007
                  • 1066
                  • Riihimäki

                  #9
                  Originally posted by Pazi88 View Post
                  9/95 vaihtuu sähköt erilaisiin ainakin e36:ssa. Vanhemman m52:n erottaa helpoiten alumiinisesta venttiilikopasta ja m50 mallisesta suodattimen jalasta. 9/95 uudemmissa on sitten muovinen venttiilikoppa ja öljynsuodattimen kansi. uudemmassa mallissa sähköjen vedot eroaa hieman vanhemman mallisesta ja esim. johtonipun kiinnityspisteet lohkossa imusarjan alla on erit. Lisäksi puolille menevän johtonipun liitin vaihtuu pienempään tässä välissä ja lamdojen liittimet sekä lamdat vaihtuu erilaisiin. Johtojen kytkennät on kuitenkin samat uudessa ja vanhassa versiossa, eli pre. 9/95 moottorinohjauksen voi tökätä kiinni uudempaan johdotukseen "plug and pray" ja päinvastoin. Seuraava muutos tapahtuu 9/98 jolloin kampiakselin asentotunnistin muuttuu sieltä koneen edestä dampperilta taakse lohkon sisälle. 3/98 on tullu jo paikka tälle takapään anturille lohkoon, mutta se on vaan tulpattu. Tuolloin 9/98 on myös muuttunu moottorinohjaus, eli uudemmat ja vanhemmat ei toimi ristiin ilman kikkailuja. Niin ja 11/98 on taas muuttunu se kampuran asentotunniskin, mutta ei käryäkään, mitä se käytännössä merkkaa.

                  Riittääkö?
                  Tämähän oli ihan faq ainesta.
                  tuo alumiini/ muovi vaihdos olikin tiedossa.

                  Oma tilannehan oli -98 mallinen purkumoottori johtosarjan kanssa mikä meni sitten 6/96 valmistettuun. Kone vaihdettiin johtosarjan kanssa.

                  Tekstisi perusteella taidan yrittää jumpata vanhasta koneesta johtosarjan uuteen. Pääsee yhdestä hyppylankavirityksestä sitten eroon.
                  Auto tai moottoripyörä Virosta?

                  Comment

                  • H4ck
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2008
                    • 659
                    • Helsinki/Eesti

                    #10
                    Originally posted by tiina pusila View Post
                    en oo katsonut.... nii no putki on varmasti ainakin... mut just kun tietäis onko jotai isoa vaihdettavaa. esim. just toi moottorinohjaus
                    Jos moottorinohjaus on iso vaihdettava, niin ei kannata varmaan miettiä vaihtoa ollenkaan...
                    Varaosat, huolto ja maalaus.

                    -BMW käytetyt ja uudet varaosat 040 635 4450

                    Comment

                    • tiina pusila
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2009
                      • 116
                      • asikkala

                      #11
                      ...

                      Originally posted by Pazi88 View Post
                      Sehän riippuu siitä millanen kone siellä on paikallaan. Kaks litrasta kun on niin monen mallista. m52, m50, m50tu. M50 konettakin on sitten siemenssin ja boschin ohjauksella. ja m52 koneen sähköistäkin on montaa versiota. Riipuen paikallaan olevasta ja tulevasta koneesta sinne voi joutua moottorinohjauksen, johtosarjat, apulaittet yms. uusimaan ja uudemmissa ongelmia aiheuttaa ajonestokin. Lisäksi voimansiirtoon pitää uusia perä, kardaani, vetarit yms. jos haluaa että kestää.

                      auto on ainakin vm.92

                      Comment

                      • tiina pusila
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2009
                        • 116
                        • asikkala

                        #12
                        Originally posted by tiina pusila View Post
                        terve. mietiskelen tässä josko vaihtaisin 2.0l e36 moottorin (2.5L) mitähän kaikkea pitää vaihtaa vai onko käypänen päikseen? Moottorinohjaus jne?
                        92 vm coupe kyseessä moottorin mallista ei mitään käryy

                        Comment

                        • dumppi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 4351
                          • sotkamo

                          #13
                          M50 siihen on tehtaalla laitettu

                          Edit: eikä pitäis olla ajonestoakaan..
                          Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
                          e36 325i coupé R.I.P
                          e30 316 2d
                          e36 318is coupé
                          e36 323i 4d ac schnitzer replica


                          Käyttis: e39 523i 4d
                          Originally posted by rizzo
                          Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
                          |Sotkamo Connection|

                          Comment

                          • 328 e36
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2003
                            • 488
                            • pori

                            #14
                            Jos nykyinen kone toimii niin unohda koko homma. Ja jos kone sökö niin jostain samaa mallia oleva paikoilleen,kaikki muu on kannattamatonta mielestäni nyt!
                            e36 320 cabrio.
                            e36 328 coupe.

                            Comment

                            • dumppi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 4351
                              • sotkamo

                              #15
                              Jaa tulipa tuossa mieleen että kaverilla olis pari vuotta leimaamatta ollut 92 325coupe ostat sen pois ja teet niistä sittenyhden toimivan tai miksei sitäkin 325 sta vois suoraan leimata:think tiiä vaikka menis läpi
                              Eikä mahda olla kalliskaan
                              Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
                              e36 325i coupé R.I.P
                              e30 316 2d
                              e36 318is coupé
                              e36 323i 4d ac schnitzer replica


                              Käyttis: e39 523i 4d
                              Originally posted by rizzo
                              Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
                              |Sotkamo Connection|

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎