terve. mietiskelen tässä josko vaihtaisin 2.0l e36 moottorin (2.5L) mitähän kaikkea pitää vaihtaa vai onko käypänen päikseen? Moottorinohjaus jne?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e36 moottorinvaihto
Collapse
X
-
...
Originally posted by Sädde View PostEn usko että menisi ihan päikseen, vaihtoon, moottorinohjaus, pakoputki varmaan, bensa pumppu....Kokeilitko search:think
Tästäkin voi olla monta mielipidettä, jos on talli, massia go for
Comment
-
-
Sehän riippuu siitä millanen kone siellä on paikallaan. Kaks litrasta kun on niin monen mallista. m52, m50, m50tu. M50 konettakin on sitten siemenssin ja boschin ohjauksella. ja m52 koneen sähköistäkin on montaa versiota. Riipuen paikallaan olevasta ja tulevasta koneesta sinne voi joutua moottorinohjauksen, johtosarjat, apulaittet yms. uusimaan ja uudemmissa ongelmia aiheuttaa ajonestokin. Lisäksi voimansiirtoon pitää uusia perä, kardaani, vetarit yms. jos haluaa että kestää.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostSehän riippuu siitä millanen kone siellä on paikallaan. Kaks litrasta kun on niin monen mallista. m52, m50, m50tu. M50 konettakin on sitten siemenssin ja boschin ohjauksella. ja m52 koneen sähköistäkin on montaa versiota. Riipuen paikallaan olevasta ja tulevasta koneesta sinne voi joutua moottorinohjauksen, johtosarjat, apulaittet yms. uusimaan ja uudemmissa ongelmia aiheuttaa ajonestokin. Lisäksi voimansiirtoon pitää uusia perä, kardaani, vetarit yms. jos haluaa että kestää.
Löytyykö M52 sähköistä jossain kattavaa selvitystä? Miten eroavat? Onko vuosimallista vai jostain muusta kiinni?
Omassa 323->323 moottorinvaihdossa on vielä yksi releenkanta selvittämättä ä. Ecun kanssa samassa johtonipussa.Auto tai moottoripyörä Virosta?
Comment
-
-
Originally posted by tommi--fi View PostLöytyykö M52 sähköistä jossain kattavaa selvitystä? Miten eroavat? Onko vuosimallista vai jostain muusta kiinni?
Omassa 323->323 moottorinvaihdossa on vielä yksi releenkanta selvittämättä ä. Ecun kanssa samassa johtonipussa.
Riittääkö?
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View Post9/95 vaihtuu sähköt erilaisiin ainakin e36:ssa. Vanhemman m52:n erottaa helpoiten alumiinisesta venttiilikopasta ja m50 mallisesta suodattimen jalasta. 9/95 uudemmissa on sitten muovinen venttiilikoppa ja öljynsuodattimen kansi. uudemmassa mallissa sähköjen vedot eroaa hieman vanhemman mallisesta ja esim. johtonipun kiinnityspisteet lohkossa imusarjan alla on erit. Lisäksi puolille menevän johtonipun liitin vaihtuu pienempään tässä välissä ja lamdojen liittimet sekä lamdat vaihtuu erilaisiin. Johtojen kytkennät on kuitenkin samat uudessa ja vanhassa versiossa, eli pre. 9/95 moottorinohjauksen voi tökätä kiinni uudempaan johdotukseen "plug and pray" ja päinvastoin. Seuraava muutos tapahtuu 9/98 jolloin kampiakselin asentotunnistin muuttuu sieltä koneen edestä dampperilta taakse lohkon sisälle. 3/98 on tullu jo paikka tälle takapään anturille lohkoon, mutta se on vaan tulpattu. Tuolloin 9/98 on myös muuttunu moottorinohjaus, eli uudemmat ja vanhemmat ei toimi ristiin ilman kikkailuja. Niin ja 11/98 on taas muuttunu se kampuran asentotunniskin, mutta ei käryäkään, mitä se käytännössä merkkaa.
Riittääkö?
tuo alumiini/ muovi vaihdos olikin tiedossa.
Oma tilannehan oli -98 mallinen purkumoottori johtosarjan kanssa mikä meni sitten 6/96 valmistettuun. Kone vaihdettiin johtosarjan kanssa.
Tekstisi perusteella taidan yrittää jumpata vanhasta koneesta johtosarjan uuteen. Pääsee yhdestä hyppylankavirityksestä sitten eroon.Auto tai moottoripyörä Virosta?
Comment
-
-
Originally posted by tiina pusila View Posten oo katsonut.... nii no putki on varmasti ainakin... mut just kun tietäis onko jotai isoa vaihdettavaa. esim. just toi moottorinohjausVaraosat, huolto ja maalaus.
-BMW käytetyt ja uudet varaosat 040 635 4450
Comment
-
-
...
Originally posted by Pazi88 View PostSehän riippuu siitä millanen kone siellä on paikallaan. Kaks litrasta kun on niin monen mallista. m52, m50, m50tu. M50 konettakin on sitten siemenssin ja boschin ohjauksella. ja m52 koneen sähköistäkin on montaa versiota. Riipuen paikallaan olevasta ja tulevasta koneesta sinne voi joutua moottorinohjauksen, johtosarjat, apulaittet yms. uusimaan ja uudemmissa ongelmia aiheuttaa ajonestokin. Lisäksi voimansiirtoon pitää uusia perä, kardaani, vetarit yms. jos haluaa että kestää.
auto on ainakin vm.92
Comment
-
-
M50 siihen on tehtaalla laitettu
Edit: eikä pitäis olla ajonestoakaan..Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
e36 325i coupé R.I.P
e30 316 2d
e36 318is coupé
e36 323i 4d ac schnitzer replica
Käyttis: e39 523i 4d
Originally posted by rizzoParas oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
Comment
-
-
Jaa tulipa tuossa mieleen että kaverilla olis pari vuotta leimaamatta ollut 92 325coupe ostat sen pois ja teet niistä sittenyhden toimivan tai miksei sitäkin 325 sta vois suoraan leimata:think tiiä vaikka menis läpi
Eikä mahda olla kalliskaanEx BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
e36 325i coupé R.I.P
e30 316 2d
e36 318is coupé
e36 323i 4d ac schnitzer replica
Käyttis: e39 523i 4d
Originally posted by rizzoParas oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
Comment
-
Comment