Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20 2l -> m20 2.5l. kannattaako?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BcB
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 222
    • Tampere

    m20 2l -> m20 2.5l. kannattaako?

    Eli mitä mieltä ootte tosta 2.5 litraisesta m20 koneesta? Tekniikanvaihtoa harkitsen ja 2.5 litrasta konetta kaikki on suitsuttaneet niin kybällä (ainakin sitä uudempaa m50 konetta).. Mutta tossa vanhemmassa 2.5 litrasessa siis 170hp paperilla, mutta miten käytännössä vääntö, kiihtyvyys, kulutus jne?
    Kokemuksia?
    Näillä mennään...

    530d e60 sedan

    Ex:
    320 e30 Imola Red Coupe
    525i e34 Luxorbeige Sedan
    535i e34 Shadowline Sedan
    328i e36 Touring M-Sport
    535 e39 sedan V8- manual
  • Rossifumi
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1030
    • Hamina

    #2
    No onhan se parempi vähän joka suhteessa kun 2l:nen mut ei varmaan tekniikan vaihtona kannata.

    jos M50 vaihdat niin sit ehkä vois olla jo jotain järkeekin mut halvemmalla vaihtaa koko auton.
    Maailma on erilainen nelikko kuskin silmin.

    On todennäköistä, että epätodennäköinen toteutuu.

    Comment

    • BcB
      Bimmer Fanatic
      • May 2004
      • 222
      • Tampere

      #3
      Mikähän on huomattavin ero käytännössä noilla 12v ja 24v 2.5 litrasilla? Muuta kuin hinta ja ripaus enemmän kiihtyvyyttä? Eli mites gason kulutus, kestävyys ja esim kiihtyvyys 100-140 km/h nopeuksilla? Kai jollain on molemman tyyppisiä koneita ollut?
      Näillä mennään...

      530d e60 sedan

      Ex:
      320 e30 Imola Red Coupe
      525i e34 Luxorbeige Sedan
      535i e34 Shadowline Sedan
      328i e36 Touring M-Sport
      535 e39 sedan V8- manual

      Comment

      • mukko
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2003
        • 5965
        • Uleåborg

        #4
        Originally posted by BcB
        Mikähän on huomattavin ero käytännössä noilla 12v ja 24v 2.5 litrasilla? Muuta kuin hinta ja ripaus enemmän kiihtyvyyttä? Eli mites gason kulutus, kestävyys ja esim kiihtyvyys 100-140 km/h nopeuksilla? Kai jollain on molemman tyyppisiä koneita ollut?
        Ero on kuin yöllä ja päivällä. Kiihtyvyyttä rutkasti, kaasuun vastaaminen ihan eritasolla, kulutus huomattavasti (imo) pienempi, kestävyys... no muovimoottori mikä muovimoottori mutta ei kait nekään kokonaan käsiin hajoa, kiihtyvyys ihan ok varsinkin lastutettuna
        -- Official member of BTCF-Sauna Team --

        Save the World, Fuck The Fuel Economy
        Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

        Comment

        • Suutari
          Bimmer Enthusiast
          • May 2003
          • 3059
          • Suomi

          #5
          Jos ei raha kysymys niin kunnossa oleva 24.v pata huomattavasti parempi. Tietty vanhastakin saa hiukka laittelemalla ihan hyvän, mutta tuossa uudessa on jo valmiina paremmat arvot-->säästää virityksessä hilloa(jos puhutaan esim lastutettu 24.v m50 vs. samoille tehoille tehty m20..). Eli kaikki taitaa sittenkin olla suhteellista ...

          M50 on syömäseltään ihan eri luokkaa...
          Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
          -Official BTCF-Sauna Team-
          -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
          -Team BTCF Top Alcohol-
          -Team Pimp My Bride-
          TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
          R.I.P. 1K MOTORSPORTS
          R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
          526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

          Comment

          • Rossifumi
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 1030
            • Hamina

            #6
            Onhan M50:ssä vielä sekin että nokkat on ketjulla kun noi hihnan kestävyydet on ollut vähän niin ja näin BMW:n koneissa.
            Maailma on erilainen nelikko kuskin silmin.

            On todennäköistä, että epätodennäköinen toteutuu.

            Comment

            • ile01
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2004
              • 191
              • Helsinki

              #7
              Onhan se m50 aina exoottisempi ja tehokkaampi ku vanha m20, mut joutuuhan sitä vähän modaa&kikkailee enemmän voiman siirron kanssa e30:ssä...
              vhl:llän vemppa team

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16418
                • Asikkala

                #8
                Originally posted by Rossifumi
                Onhan M50:ssä vielä sekin että nokkat on ketjulla kun noi hihnan kestävyydet on ollut vähän niin ja näin BMW:n koneissa.
                Koskee lähinnä susi m40 myllyä, m20 eri luokkaa siis parempi. Varmaan joltain hihna katkennu siitäkin mutta ei kai sen takia sitä konetta tarvi vierastaa ?

                Comment

                • timpa
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2006
                  • 257
                  • Akaa

                  #9
                  Ja jos kaikki on kunnos ni 24v 2.5 rallata ikinä niinku 12v 2.5 rallattaa yleensä aina....
                  speed limits are for pussies

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎