Announcement

Collapse
No announcement yet.

Öljyvuodon estoaineet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • maanmittaaja
    Bimmer Rookie
    • Jul 2012
    • 111
    • Salo

    Öljyvuodon estoaineet

    Tietääkö kukaan näistä, että onko todellista vaikutusta ollenkaan? Katsastusta (jälkitarkastus) varten pitäisi konetta saada tiiviimmäksi ja ei nyt pelkän öljyvuodon takia huvittaisi koko konetta purkaa. Vuotoa kun esiintyy bemarimaisesti sieltä ja täältä. Tai itsellä ainakin ainoa kuiva bemarin kone ollu sellanen, jonka on todella pistäny atomeiks ja kasannu uusilla tiivisteillä/silikonitiivisteellä uudestaan.

    Jos tosiaan olisi hyvää tiivisteainetta suositella, niin voisi kokeilla...
  • Eepo
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 5388
    • Tampere

    #2
    jos kyseessä on sigun kalustosta jompikumpi, niin helpoimmat tiet taitaa olla ajella öljypönttö kyydissä tai vaihdella ne vuotavat tiivisteet, kyseessä alkaa kuitenkin olla jo jeesuksen aikaisista autoista
    en ole koskaan kuullutkaan moisista aineista enkä kyllä omaan koneeseen moisia laittaisi
    -Harley Davidson Sportster - 89-
    -Harley Davidson softail -89-
    -Suzuki PV50 -86-

    Comment

    • eiskalt
      Bimmer Fanatic
      • May 2012
      • 836
      • Hyvinkää

      #3
      pakkauksissahan sanotaan, että sen aineen teho perustuu öljyn viskositeetin nostoon. eli yhtä hyvin voisi vaan vaihtaa jäykempää öljyä sisään.
      tai sitten peset moottorin ennen leimalle menoa.

      Comment

      • Muurahainen
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        #4
        Jossain paketeissa lukee tiivisteiden pehmeämisestä.
        Ei siis aivan sama kuin viskositeetin nosto ainakaan kaikissa.

        Tosin en jotenkin oikein usko että toimii kauhean mukavasti.
        Joku taivaan vanha stefa voi vaikka vähän pehmetäkkin ja alkaa pitämään hetkeksi.

        Comment

        • MikeDry
          BTCF Member
          • May 2006
          • 6168
          • Helsinki

          #5
          puutaheinää
          Last edited by MikeDry; 12-01-2014, 09:27.
          Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
          Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

          Comment

          • maanmittaaja
            Bimmer Rookie
            • Jul 2012
            • 111
            • Salo

            #6
            Öljypönttöä ei sentään kyydissä tarvitse, tuo vuoto kun ei paljon öljytikussa näy

            Ja omaan autoon en itsekään kaataisi, näin tuumin. Sitten mietin, että toisaalta jos kone pitää joka tapauksessa avata ja sitä voi kesäänkin pitkittää (mikäli mainoslauseista edes neljäsosa totta), niin miksipä ei. Ja vaikka nyt koko diisselipannu räjähtäisi, niin eipä tuolla rahallista arvoa enää älyttömiä ole.

            Moottoripesu ois ihan ok, kun onnistuisi katsastuksen vieressä. Muutenhan öljyä jo kerkiää valumaan.

            Öljynvaihto kyllä lähellä, että jos hetkeksi nostaisi sen viskositeetin ylös ja sitten vaan juoksevat takaisin sisään.

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16418
              • Asikkala

              #7
              Originally posted by maanmittaaja View Post
              Moottoripesu ois ihan ok, kun onnistuisi katsastuksen vieressä. Muutenhan öljyä jo kerkiää valumaan.
              Paljonko se sitten vuotaa ja mistä kohtaa ?

              Comment

              • Jolli
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2006
                • 2556
                • Virolahti

                #8
                Valvolinellä taisi maxlifeä olla, jonka pitäisi koneessa kestää.
                Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

                Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
                PM tavoittaa, puhelimella ei.

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  #9
                  Ei noin isoja vuotoja korjata enää kuin vaihtamalla tiivisteet.
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • mazajns
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2007
                    • 511
                    • Joensuu

                    #10
                    Originally posted by Jolli View Post
                    Valvolinellä taisi maxlifeä olla, jonka pitäisi koneessa kestää.
                    Ei kestä... Ainakaan audissa ei toiminut. Halvempi motox / vastaava halppis öljy toimi paremmin. vähemmän joutui lisäämään.

                    "kaveri" varaosaliikkeessä yritti myydä asiakkaalleen automaatti laatikkoon vastaavaa moskaa. Onneksi ei ostanut. Takastefa vuotaa ja autovaraosa myyjä tarjoaa 10-15euroa maksavaa tiivistävää mössöä öljyihin Stefa maksaa 4-5euroa.

                    Comment

                    • petrolhead
                      Moderator
                      • Feb 2004
                      • 13793
                      • Hyvinkää

                      #11
                      Originally posted by maanmittaaja View Post
                      Tietääkö kukaan näistä, että onko todellista vaikutusta ollenkaan? Katsastusta (jälkitarkastus) varten pitäisi konetta saada tiiviimmäksi ja ei nyt pelkän öljyvuodon takia huvittaisi koko konetta purkaa. Vuotoa kun esiintyy bemarimaisesti sieltä ja täältä. Tai itsellä ainakin ainoa kuiva bemarin kone ollu sellanen, jonka on todella pistäny atomeiks ja kasannu uusilla tiivisteillä/silikonitiivisteellä uudestaan.

                      Jos tosiaan olisi hyvää tiivisteainetta suositella, niin voisi kokeilla...
                      Öljyvuodon takia ei yleensä joudu purkamaan konetta muttereiksi.
                      Jos vuodon paikallistaminen ja tiivisteen vaihto ei onnistu ni teetä jollain muulla.

                      Sitte se olis niinkun oikeesti korjattu.
                      2015 VW Crafter
                      1984 BMW 316
                      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                      Comment

                      • Rocla
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2002
                        • 7692
                        • Kajaani

                        #12
                        Originally posted by maanmittaaja View Post
                        Öljypönttöä ei sentään kyydissä tarvitse, tuo vuoto kun ei paljon öljytikussa näy

                        Moottoripesu ois ihan ok, kun onnistuisi katsastuksen vieressä. Muutenhan öljyä jo kerkiää valumaan.
                        Eikös noiden lausuntojen välillä ole ristiriita?

                        Jos se niin paljon vuotaa niin kyllä se öljy varmasti vajuukin kohtuullista tahtia.

                        Ruokalusikallin hitaasti valutettana tekee jo melko ison sotkun, mutta jos vuoto on niin hidasta ettei öljy vaju niin luultavasti puhdistettuna läpäisee katsastuksenkin.
                        Olli.

                        Comment

                        • maanmittaaja
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2012
                          • 111
                          • Salo

                          #13
                          juu tuli paineilmalla puhisteltua kone viime viikon loppupuolella. eikä se kovin nopeasti sitten tuhriinnu. näytti paskasena paljo enempi vuotavalta. tällä viikolla käytävä leima hakemassa

                          Comment

                          • AKSU
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2003
                            • 402
                            • Nivala

                            #14
                            Originally posted by Eepo View Post
                            jos kyseessä on sigun kalustosta jompikumpi, niin helpoimmat tiet taitaa olla ajella öljypönttö kyydissä tai vaihdella ne vuotavat tiivisteet, kyseessä alkaa kuitenkin olla jo jeesuksen aikaisista autoista
                            en ole koskaan kuullutkaan moisista aineista enkä kyllä omaan koneeseen moisia laittaisi

                            Kyllä tuollaista ainetta on olemassa. Merkkiä ja valmistajaa en kyllä muista, mutta teollisuudessa esim isojen kuulamyllyjen öljyjen lisäaineena käytetään. Taika perustuu siihen, että lisäaine pehmittää/turvottaa tiivisteitä/stefoja.

                            Vanhan hiacen kuseva ohjastehostin ainakin tiivistyi tuolla aineella.

                            Comment

                            • Pleomax
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2015
                              • 121
                              • Lempäälä

                              #15
                              Joo elikkä oma 520i m20b20 koneella vähän merkkaili reviiriään ja aattelin kokeilla ennen leimaa tuota motonetin motox öljyvuodon esto tököttiä. Homma vaan taitaa toimia vähän toisin päin eli antautu ilmeisesti kansipahvi.. Mietin et voiko se oikeesti johtua tosta? Löin siis mömmön koneeseen moottori öljyjen sekaan ohjeen mukaan ja käytin tyhjä käynnillä sen ohjeen mukaisen 5 minuuttia. Tästä noin tunnin päästä lähin autoileen ja ajoin noin 120km seka ajoa. Yht äkkiä veti lämmöt ihan tappii, ja minä suuntaan bussi pysäkille. Ennen ku pääsin pysäkille niin sammahti ja antoi sankan savun. Öljyt tuli pakosarjan päälle.. sekin ihmetyttää kun ei kaikkia öljyjä tullut vaan noin litra. Vedet kiehahti myös samassa hötäkässä. Kysymys onkin että onko vain huonoo tuuria vai voisko johtua tosta mömmöstä? Öljyt ja suodatin vaihdettu alle tonni sitten. Onko muilla kokemuksia aineesta? Pitäis siis toimia siten et "turvottaa" etc tiivisteitä... Aiemmin lämmöt ollut aina ihan normaalit ja muutenkin normaali kone ei naputa tai pidä sivu ääniä.. Ainoo oli tuo öljyn tiputtelu joka ei sit korjaantunutkaan.
                              Tuli vaan mieleen et voisko johtuu tosta esto aineesta? Aiemmin ei siis ollu mitään ongelmaa..
                              E61 530D, xDrive 2007
                              Octavia RS, 2.0tdi, 2018

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎