Announcement

Collapse
No announcement yet.

TDS (M51) ei lähde käyntiin kylmänä???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ajaatine
    Newbiemmer
    • Aug 2003
    • 16

    TDS (M51) ei lähde käyntiin kylmänä???

    Mulla on ilmennyt jo jonkin aikaa seuraavaa ongelmaa (M51 l. TDS -93), joka paheni eilen ja tänään siihen, ettei masiina enää lähtenyt käyntiin eli missäköhän ongelma?

    Eli jo kuukauden parin ajan on ollut ongelmia kylmäkäynnistyksessä saa sahata ja ei meinaa sittenkään lähteä (hehkutulpat?).

    Nyt sitten eilen illalla akku ei "piisannut" koneen käynnistämiseen ulkona +4 ja lisävirran avulla sain masiinan käyntiin. No tänä aamuna sama homma lämmintä pihalla +4 ja auto ollut johdon päässä, mutta ei käyntiin siltikään....ja akku tyhjäks ja v*****s päälle...

    Lämpimänä kone pelaa kuin unelma - ensi rykäisystä käyntiin jne...

    Olisko kokemuksia missä vika piilee?
  • TuomasTee
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 529
    • Kotka

    #2
    Kannattaa tutkia hehkut. Jos on hämminkiä, vaihda vaikka koko setti niin toimii pitkään luotettavasti.

    Mulla oli niin, että kylmäkäynnistyksessä kun oli hetken sahannut, käynnistyi kyllä, muttei kaikilla pytyillä. Koko auto tärisi miten sattuu ja päästi komeat sinertävät savut. Kun tsekkasin hehkut, 2 niistä oli poikki!!! 2 kärjestä puolet hävinny johonkin, hirvittää mitä turbo on siitä tykännyt. Vaihdoin samalla kaikki, ja nyt alkaa heti hyrräämään kun koskeekin avaimeen.
    BMW F15 X5 M50d -14

    Comment

    • ajaatine
      Newbiemmer
      • Aug 2003
      • 16

      #3
      Juu, vielä kun käynnistyi niin tuo tärinä ensimmäiset 2-3 sekkaan on tuttua. Huomenna hehkut vaihtoon ja täytyy katsella sitten kuinka hyrsee...

      Comment

      • jmp2002
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 5727
        • Rovaniemi

        #4
        Kokeileppa että jätät auton parkkiin pikkusen perä ylhäällä niin saattaa paremmin käynistyä...
        E30 325i Touring -89
        E30 325i touring -88 m50tbo
        G20 330e M-Sport -20

        Comment

        • LASSI-S
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 4918
          • hattula/hämeenlinna.

          #5
          ostat boschilta sellasen sarjan missä on tulpat ja hehkurele jossa on 20 sek tai pidempi jälkihehkutus aika, samalla ostaa koko setin ja hyvän sellaisen niin ei ole enään niistä huolta. ei se diisseli vaan lähe jos hehkutuspuoli ei ole kunnossa
          E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

          Comment

          • Ai
            Bimmer Rookie
            • Mar 2004
            • 92
            • Kurikka

            #6
            Lainaan vähän tätä topiccia. Itsellä myös hehkujen vaihto edssä. Mitä kaikkea pitää purkaa, että pääsee hehkuihin käsiksi? Ilmeisesti muoviosat ja imusarja?! Paljonko on ehjän hehkutulpan vastusarvo? Kiristysmomentti oli muistaakseni 20N tulpalle. Kannattaako vaihtaa kaikki tulpat, vai vain rikkinäiset? Pitääkö tulpat vaihtaa kylmään koneeseen, ettei kierteet korkkaa (olikohan kartiokierre)? Jos imusarja pitää irrottaa, niin pitääkö tiivisteet vaihtaa takaisin laitettaessa? Mikä on imusarjan pulttien kiristysmomentti?
            320dA -04
            _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
            523i -97
            320dA touring -03
            530dA touring -03
            528iA touring -97
            525dA touring -01
            525tds touring -93
            525i -95
            520iA -89
            316i -89
            316 -84

            Comment

            • jpeltoma
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2004
              • 600
              • pirkanmaa

              #7
              Kyllä imusarjan joutuu irrottaan. Ei onnistu muuten. Mutta se ei ole iso homma, samalla voi putsata sen sarjan sisältä kun se on ihan EGR:n schaissee täynnä. Samalla se imuilman lämpöt. anturi kannattaa putsata. Ja mä vielä laittaisin kierrätysputken laipan alle peltilätkän = EGR blokkaus.

              Tavallisilla kierteillä ne hehkut on, kaikki vaihtoon kerralla, niitä ei ole kiva vaihdella jatkuvasti. Osta jokku laadukkaat. Tiivisteen kunnon voit kattoo silmällä,jos ne repee irrotettaessa niin vaihtoon vaan nekin. Momentit löytyy ETK:sta, mutta ei niillä nyt niin väliä ole tässä etteikö rannetuntuma riitä...

              Tässä yhteydessä kantsii tsekata ne paluuputket ja suuttimet muutenkin ettei ole vuotoja...
              __________________________________________________ ________________________
              Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

              Comment

              • ajaatine
                Newbiemmer
                • Aug 2003
                • 16

                #8
                ...juu tulppien vaihto ja murheet pois.... :-)

                Comment

                • anttij
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2005
                  • 56

                  #9
                  Paljonko on ehjän hehkutulpan vastusarvo?

                  525d:ssä (kone M57) on ehjien hehkujen vastusarvo 700-800milliohmia, eli 0,7-0,8ohmia. Mittaustulos tietenkin riippuu yleismittarin tarkkuudesta ja mittajohtojen resistanssista.
                  - E70 X5 3.0d Sport 2009
                  - ex. E61 535dA M-Sport 2005 -
                  - ex. E60 530dA 2004 -
                  - ex. E46 318i 2002 -
                  - ex. E60 525dA M-Sport 2005 -
                  - ex. E39 525dA 2002 -

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎