Tuli seuraavanlainen ongelma bmw 540 e39 1997 mallisen auton kanssa.
Autosta oli tankki lähes tyhjä ja laitoin jerry kannusta autoon pari litraa polttoainetta että pääsemme bensa-asemalle. Pian tämän jälkeen aloin kuulostelemaan ihan kuin auton konepellin alle olisi ilmestynyt turbo. Se alkoi pitämään jännää ulinaa/vihellystä joka muuttui kierrosten mukaan. Noin 10km ajon jälkeen moottori alkoi pitämään mieletöntä kolinaa ja kuulosti känyntiääneltään diesel moottorilta. Hetken siinä kiroilin kunnes välähti mieleen että olisiko kannussa voinut olla dieselia.
Otin bensaletkut irti konehuoneesta ja pyöritin konetta startilla niin kauan kun letkusta ei enää tullut polttoainetta.
Haimme bensa-asemalta tankin täyteen bensaa mutta kolina jatkui edelleen.
Autolla ajettiin vielä kolisevana muutama kilometri kunnes se alkoi nykiä ja sammui ajosta. Startti pyörii mutta auto ei käynnisty.
Täyttä varmuutta ei vieläkään ole onko autoon joutunut dieselia vai ei.
Kysymyksiä:
Jos tankkiin on joutunut dieselia niin mitähän se mahdollisesti rikkonut?
Jos tankissa oli dieselia niin kuinka tyhjäksi saimme tankin letkut irroittamalla ja starttia pyörittämällä? Eli onko tankkiin saattanut jäädä paljonkin mahdollista dieselia?
Otetaan toinen teoria ja oletetaan rttä dieselia EI ole joutunut tankkiin.
Mikä on voinut aiheuttaa kolinaa ja lopulta nykimistä ja sammumisen?
Näissä moottoreissahan on ollut paljon ongelmia noiden muovisten jakopääketkun ohjurien kanssa. Se tuli ekana mieleen mutta voiko löysä/hakkaava jakoketju aiheuttaa nykimistä/sammumisen? Voiko jako hypätä löystymisen myötä?
Kaikki ideat ja ehdotukset otetaan vastaan
Autosta oli tankki lähes tyhjä ja laitoin jerry kannusta autoon pari litraa polttoainetta että pääsemme bensa-asemalle. Pian tämän jälkeen aloin kuulostelemaan ihan kuin auton konepellin alle olisi ilmestynyt turbo. Se alkoi pitämään jännää ulinaa/vihellystä joka muuttui kierrosten mukaan. Noin 10km ajon jälkeen moottori alkoi pitämään mieletöntä kolinaa ja kuulosti känyntiääneltään diesel moottorilta. Hetken siinä kiroilin kunnes välähti mieleen että olisiko kannussa voinut olla dieselia.
Otin bensaletkut irti konehuoneesta ja pyöritin konetta startilla niin kauan kun letkusta ei enää tullut polttoainetta.
Haimme bensa-asemalta tankin täyteen bensaa mutta kolina jatkui edelleen.
Autolla ajettiin vielä kolisevana muutama kilometri kunnes se alkoi nykiä ja sammui ajosta. Startti pyörii mutta auto ei käynnisty.
Täyttä varmuutta ei vieläkään ole onko autoon joutunut dieselia vai ei.
Kysymyksiä:
Jos tankkiin on joutunut dieselia niin mitähän se mahdollisesti rikkonut?
Jos tankissa oli dieselia niin kuinka tyhjäksi saimme tankin letkut irroittamalla ja starttia pyörittämällä? Eli onko tankkiin saattanut jäädä paljonkin mahdollista dieselia?
Otetaan toinen teoria ja oletetaan rttä dieselia EI ole joutunut tankkiin.
Mikä on voinut aiheuttaa kolinaa ja lopulta nykimistä ja sammumisen?
Näissä moottoreissahan on ollut paljon ongelmia noiden muovisten jakopääketkun ohjurien kanssa. Se tuli ekana mieleen mutta voiko löysä/hakkaava jakoketju aiheuttaa nykimistä/sammumisen? Voiko jako hypätä löystymisen myötä?
Kaikki ideat ja ehdotukset otetaan vastaan
Comment