Announcement

Collapse
No announcement yet.

S38 / Motronic tietäjät!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Venom
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2002
    • 623
    • Vantaa

    S38 / Motronic tietäjät!

    Työn alla S38B36, johon tulossa moottorinohjaukseksi Autronicin sm4.. Johtosarja alkaa olla valmis, mutta muutamat kysymykset herännyt..

    - Kampiakselin asentotunnistin lienee VR tyyppinen, onko kenelläkään tietoa mikä pinni on mikä?
    - ykk tunnistus on toteutettu tulpan johdon ympärillä olevalla anturilla, tämäkin varmaan VR sensori.. Tämänkin pinnijärjestys kiinnostaa..

    Nämä tuli nyt äkkiseltään mieleen.. Kiitokset jo etukäteen
  • Tonton
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 9101
    • Raisio

    #2
    Originally posted by Venom View Post
    Työn alla S38B36, johon tulossa moottorinohjaukseksi Autronicin sm4.. Johtosarja alkaa olla valmis, mutta muutamat kysymykset herännyt..

    - Kampiakselin asentotunnistin lienee VR tyyppinen, onko kenelläkään tietoa mikä pinni on mikä?
    - ykk tunnistus on toteutettu tulpan johdon ympärillä olevalla anturilla, tämäkin varmaan VR sensori.. Tämänkin pinnijärjestys kiinnostaa..

    Nämä tuli nyt äkkiseltään mieleen.. Kiitokset jo etukäteen
    Ootko etsinyt jo etmstä
    Löytyy faq osiosta
    sigpic
    M-B Vito -22
    Transit Custom -18
    Yamaha vx ho cruiser -22
    Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
    [email protected]

    Comment

    • Venom
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2002
      • 623
      • Vantaa

      #3
      Juu etm kahlattu läpi, ei sieltä pinnijärjestystä löytynyt..

      Comment

      • Vauhtivaunu
        BTCF Member
        • Jun 2008
        • 2714
        • P-Karjala

        #4
        Originally posted by Venom View Post

        - Kampiakselin asentotunnistin lienee VR tyyppinen, onko kenelläkään tietoa mikä pinni on mikä?
        - ykk tunnistus on toteutettu tulpan johdon ympärillä olevalla anturilla, tämäkin varmaan VR sensori.. Tämänkin pinnijärjestys kiinnostaa..
        Monikonapainen motronic? 55-pinnisessä ja 35-pinnisessä on eroa antureissa.

        Ps. napaisuus löytyy ETM:stä muttei ihan helposti.
        Pps. laitetaan nyt tuon 55-napaisen Motronicin anturin napaisuus kun se on helpompi kaivaa: 1: (+)-puoli, musta johdin 2:(-)-puoli, keltainen johdin 3: suojamaa. Molemmat anturit sama napaisuus.
        Last edited by Vauhtivaunu; 02-11-2013, 11:08.
        sigpic


        Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

        Comment

        • Venom
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2002
          • 623
          • Vantaa

          #5
          Motronic 1.2, elikkäs 55 pinninen..

          Kiitosta vauhtivaunulle, kokeillaan päästä eteenpäin

          Comment

          • Oksanen
            BTCF Member
            • Jul 2006
            • 697
            • Nokia

            #6
            Originally posted by Venom View Post
            - ykk tunnistus on toteutettu tulpan johdon ympärillä olevalla anturilla, tämäkin varmaan VR sensori.. Tämänkin pinnijärjestys kiinnostaa..
            Tuon voi sitten toteuttaa kivasti S38B38 osilla jos joskus meinaat sytkää upgreidata.
            Tuolta osat 10,20,21

            Tuolta osat 8,9,12,13.

            Jos haluaa käyttää virranjakajaa sekä noita s38b38 osia niin ekan linkin laippaa 10 joutuu sorvaamaan jotta se sopii imunokkaan kiinni.
            E28 535 1985 (S38B36+K31)

            E36 323 1996

            E46 Compact 2001

            Comment

            • Venom
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2002
              • 623
              • Vantaa

              #7
              Originally posted by Oksanen View Post
              Jos haluaa käyttää virranjakajaa sekä noita s38b38 osia niin ekan linkin laippaa 10 joutuu sorvaamaan jotta se sopii imunokkaan kiinni.
              Mitenkäs sitä pitää sorvata? Olen mietiskellyt josko kuitenkin nämä osat laittaisi kiinni, on vähän epäluotettava tuo tulpanjohdon ympäriltä otettava liipaisu.. Ei todellisuudessa kerro yläkuolokohtaa..

              Comment

              • Oksanen
                BTCF Member
                • Jul 2006
                • 697
                • Nokia

                #8
                Originally posted by Venom View Post
                Mitenkäs sitä pitää sorvata? Olen mietiskellyt josko kuitenkin nämä osat laittaisi kiinni, on vähän epäluotettava tuo tulpanjohdon ympäriltä otettava liipaisu.. Ei todellisuudessa kerro yläkuolokohtaa..
                Se imunokan paikka johon se roottori asettuu on kuulemma pienempi halkaisijaltaan kuin pakonokassa, ei sovi suoraan paikalleen. Joutu hivaseen sorvissa lastun poijes siitä roottoria pyörittävästä tumpista. Itselläni ei ole tietoa paljonko piti ottaa, itse ajoin suorasytyllä ja ykk anturi oli vakiopaikassaan, kaveri joskus megan kanssa käytti b38 anturia ja jakajasyttyä
                E28 535 1985 (S38B36+K31)

                E36 323 1996

                E46 Compact 2001

                Comment

                • -Sipe-
                  BTCF Member
                  • Jan 2007
                  • 416
                  • Tampere.

                  #9
                  Samaan topiciin mahtunee..

                  Olisi tarkoitus tehdä uusi moottori omaan autoon (90vm m5 s38b36). Lohkona ajattelin käyttää ylikokoporattua m30b30:n lohkoa 89vm e34 530i:stä, kun sellainen sattuu löytymään tallilta ja ylikokoporaus + hoonaus ei maksa kuin noin 300-350e/6syl. Olisi ainakin "uusi" lohko sitten. Käytetty s38b36 lohkokin kiinnostaa jos joltain löytyy hyväkuntoinen sopuhinnalla..

                  Lohko on muuten identtinen, mutta vesikanavat sylinteriputkien vieressä on s38:ssa molemminpuolin ja m30:ssa vaan toisella puolella, ja s38 lohkon kyljestä lähtee öljykanava jota ei m30 lohkossa ole. Laakeripesät yms kaikki on samaa kokoa molemmissa.

                  Voiko öljykanavan porata itse vain suoraan lohkon kylkeen?

                  Voiko vesikanavat porata vain suoraan alaspäin? Jotain kommenttia asiasta tietävältä olisi kiva saada kun netti antaa niukasti tietoa näistä vähän harvinaisemmista moottoreista..
                  M62B44 E32 740iM -macaoblau V8 + S3.64 =sigpic
                  E36 PANDEM - M50B28+HX40

                  +muut vartin hommat

                  Ex. Läjäpäin e34&e32, e36 ja pari e39

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎