Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52B28 lämpöongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • johnny99
    Bimmer Rookie
    • Jan 2007
    • 152
    • Rauma

    M52B28 lämpöongelma

    Sisälle ei riitä lämpöä taajama-ajossa. Maantiellä lämpöä riittää.
    Moottorin lämpömittari nousee normaalisti puoleen väliin.

    Missäköhän on vika?
    Nyk. Ford Mustang GT/CS -07, Corvette Stingray -76 & Chevrolet K2500 -97, Ex: Wartburg 353 W limousine -80 -> Renault Clio -03 -> BMW Z3 -99 -> BMW E92 -08
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11079
    • Oulu

    #2
    Joko vesipumppu vetelee viimesiään tai vesiventtiili jumissa. Kummatkin korjautuu vaihtamalla uudet. En kyllä sit tiedä onko z3:ssa sähköistä kiertovesipumppua. Sekin voi olla mykkä. e36 puolelta löytyy paljon lisää keskustelua aiheesta.

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • poke_86
      Newbiemmer
      • Jul 2012
      • 16
      • kuopio

      #3
      Vesiventtiili on menny Vesiventtiilissä on sisällä kumitiiviste mikä tiivistää moottorin sisällä olevat neulaventtiilit jotka säätää lämmön määrää hyttiin. marmori tiskillä venttiili maksaa 280e kesällä vaihdoin omaani kyseisen venttiilin ja kyllä lämpii

      Comment

      • poke_86
        Newbiemmer
        • Jul 2012
        • 16
        • kuopio

        #4
        siis se kumitiiviste haprastuu ja hyppääneulan väärälle puolelle mikä tukkii venttiilin vesireijät.

        Comment

        • johnny99
          Bimmer Rookie
          • Jan 2007
          • 152
          • Rauma

          #5
          Onko tuolle venttiilille mitään tehtävissä vai pitääkö vaihtaa uuteen?

          Näyttäisi olevan nyt niin, että lämpöä tulee sisälle, kun kierrokset ylittävät 2000rpm. Alemmilla kierroksilla tulee vain kylmää/haaleaa.
          Nyk. Ford Mustang GT/CS -07, Corvette Stingray -76 & Chevrolet K2500 -97, Ex: Wartburg 353 W limousine -80 -> Renault Clio -03 -> BMW Z3 -99 -> BMW E92 -08

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 9990
            • KVLA

            #6
            Onhan perusasia kunnossa?Eli nesteet varmasti maksimissaan.

            Comment

            • johnny99
              Bimmer Rookie
              • Jan 2007
              • 152
              • Rauma

              #7
              Originally posted by Heguli 31 View Post
              Onhan perusasia kunnossa?Eli nesteet varmasti maksimissaan.

              Joo, nesteet on kunnossa.
              Nyk. Ford Mustang GT/CS -07, Corvette Stingray -76 & Chevrolet K2500 -97, Ex: Wartburg 353 W limousine -80 -> Renault Clio -03 -> BMW Z3 -99 -> BMW E92 -08

              Comment

              • Pazi88
                Moderator
                • Jan 2007
                • 11079
                • Oulu

                #8
                Originally posted by johnny99 View Post
                Onko tuolle venttiilille mitään tehtävissä vai pitääkö vaihtaa uuteen?

                Näyttäisi olevan nyt niin, että lämpöä tulee sisälle, kun kierrokset ylittävät 2000rpm. Alemmilla kierroksilla tulee vain kylmää/haaleaa.
                Tuskin. Mitä oon niitä rikkinäisiä nähny, niin sisällä oleva kumi on turvonnu ja halkeillu tukkien koko venttiilin. Ja se ei ole vaihdettavissa. Uus maksaa tosiaan 300 luokkaa suomessa, mutta elämä on.

                Instagram, YouTube kanava
                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎