Apuva!
Eilen auto lähti normaalisti käyntiin, toimi täysin ongelmitta. Käytin auton pesussa, ajettuani sen ulos jätin tyhjäkäynnille. Pakkasta oli -7ast, noin puolen minuutin päästä(kuivaillessani tiivisteitä yms alkoi käyntihäiriöt (rön-rön-rön), jotka vain pahenivat. Hetken päästä auto meinasi jo sammua, tasaisesti kaasun painaminen ei auttanut, kaasun pumppaaminen sen sijaan piti sen käynnissä. Lähdin ajamaan, muutaman sadan metrin jälkeen pysyi taas omin avuin käynnissä ja käytös oli muutenkin vähän parempaa. Ajamalla parani vielä vähän.
Kylmänä käynnistettäessä lähtee iloisesti, käy jonkin aikaa siististi ja taas alkaa käyntiongelmat. Moottorijarrutus normaali, pienillä kierroksilla (2000rpm tai alle) puutuu kaasuun koskettaessa ja ajaessa nykii, mutta täyskaasulla toimii normaalisti. Yli 2000rpm pystyy ajamaan jotakuinkin normaalisti, tehottomuutta on kyllä.
Epäilemättä tuo pesu + auto pakkaseen tuon aiheutti. Tosin näin olen tehnyt sekä tällä että edellisilläkin autoilla ennenkin, ei ongelmia kunhan on kuivannut tärkeät paikat.
Tässä vaiheessa tsekattua: virranjaka, ilmansuodatin, ilmamäärämittari (kaikki ok). Seuraavaksi ajattelin varmuuden vuoksi katsoa tulpat. Lisäilmaluisti tuntuisi toimivan koska sen liittimen irroitus aiheuttaa kierrosten laskemisen ja varmasti hetken kuluttua sammumisen. Tuo rön-rön-rön -tyhjäkäynti viittaisi rikkaaseen seokseen, kun taas osakaasulla puutuminen laihaan (täyskaasullehan on oma kytkimensä kaasuläpässä).
E28 535i '86 eli M30B35, Motronic, ei lambdaa.
Eilen auto lähti normaalisti käyntiin, toimi täysin ongelmitta. Käytin auton pesussa, ajettuani sen ulos jätin tyhjäkäynnille. Pakkasta oli -7ast, noin puolen minuutin päästä(kuivaillessani tiivisteitä yms alkoi käyntihäiriöt (rön-rön-rön), jotka vain pahenivat. Hetken päästä auto meinasi jo sammua, tasaisesti kaasun painaminen ei auttanut, kaasun pumppaaminen sen sijaan piti sen käynnissä. Lähdin ajamaan, muutaman sadan metrin jälkeen pysyi taas omin avuin käynnissä ja käytös oli muutenkin vähän parempaa. Ajamalla parani vielä vähän.
Kylmänä käynnistettäessä lähtee iloisesti, käy jonkin aikaa siististi ja taas alkaa käyntiongelmat. Moottorijarrutus normaali, pienillä kierroksilla (2000rpm tai alle) puutuu kaasuun koskettaessa ja ajaessa nykii, mutta täyskaasulla toimii normaalisti. Yli 2000rpm pystyy ajamaan jotakuinkin normaalisti, tehottomuutta on kyllä.
Epäilemättä tuo pesu + auto pakkaseen tuon aiheutti. Tosin näin olen tehnyt sekä tällä että edellisilläkin autoilla ennenkin, ei ongelmia kunhan on kuivannut tärkeät paikat.
Tässä vaiheessa tsekattua: virranjaka, ilmansuodatin, ilmamäärämittari (kaikki ok). Seuraavaksi ajattelin varmuuden vuoksi katsoa tulpat. Lisäilmaluisti tuntuisi toimivan koska sen liittimen irroitus aiheuttaa kierrosten laskemisen ja varmasti hetken kuluttua sammumisen. Tuo rön-rön-rön -tyhjäkäynti viittaisi rikkaaseen seokseen, kun taas osakaasulla puutuminen laihaan (täyskaasullehan on oma kytkimensä kaasuläpässä).
E28 535i '86 eli M30B35, Motronic, ei lambdaa.
Comment