Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20b20 ei käy kaikilla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jesee
    Bimmer Rookie
    • Jul 2013
    • 46
    • Jämsä

    m20b20 ei käy kaikilla

    Moro elikkäs mulla on tossa projektina ollut tommonen e30 bemari johonka laitettiin m20b20 kone vm -85. semmoinen vika autossa on ettei käy kaikilla mutta missä vika? elikkä 3 ja 4 sylinterissä ei ainakaan sytytä oikeeseen aikaan mutta kipinää kuitenkin tulee. sytytys ennakko ei ole täysin kohallaan koska moottoriin tehtiin kansiremontti ja jakopää mutta sinne päin sen on oltava kun käy neljällä (onko tuolla ennakolla vaikutusta?).. neuvoja otetaan vastaan!
  • Slant 6
    BTCF Member
    • May 2013
    • 71
    • Satakunta

    #2
    Onko tulpanjohdot varmasti oikeassa järjestyksessä?
    e28 520i K-jet+4 gang Kastanienrot
    e34 540iA Lazurblau
    EX:
    e34 525i Lazurblau
    e34 535i Lazurblau
    e36 316i Schwarz II

    Comment

    • jesee
      Bimmer Rookie
      • Jul 2013
      • 46
      • Jämsä

      #3
      Originally posted by Slant 6 View Post
      Onko tulpanjohdot varmasti oikeassa järjestyksessä?
      En ole niihin koskenut muutakuin että kokeilin 3 ja 4 sylinterien johtoja toisi päin ja tosiaan ennen remonttia toimi. Mikäs tuossa koneessa oli sytytysjärjestys?

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16419
        • Asikkala

        #4
        Originally posted by jesee View Post
        Mikäs tuossa koneessa oli sytytysjärjestys?
        153624, lukee imusarjassa.

        Comment

        • jesee
          Bimmer Rookie
          • Jul 2013
          • 46
          • Jämsä

          #5
          Originally posted by jr66 View Post
          153624, lukee imusarjassa.
          Juujuu niinhän lukeeki...ja kyllä ne oikein ovat..
          Last edited by jesee; 10-12-2013, 20:21.

          Comment

          • jesee
            Bimmer Rookie
            • Jul 2013
            • 46
            • Jämsä

            #6
            osaisko joku kertoa tuon pienen pötikän tarkotukse mikä lähtee puolan plussa navasta ja että onko se edes tarkotettu tohon? ja sitten vielä toinen kysymys kun syttypuolalla on se alipaine kello johonka tulee letkut imusarjasta niin toisessa letkussa on joku rajotus venttiili.. niin kuuluko siinä olla semmoinen?
            Attached Files

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16419
              • Asikkala

              #7
              Originally posted by jesee View Post
              osaisko joku kertoa tuon pienen pötikän tarkotukse mikä lähtee puolan plussa navasta ja että onko se edes tarkotettu tohon? ja sitten vielä toinen kysymys kun syttypuolalla on se alipaine kello johonka tulee letkut imusarjasta niin toisessa letkussa on joku rajotus venttiili.. niin kuuluko siinä olla semmoinen?
              Ei ole tarkoitettu, kondensaattori tuo on ja joku häiriönpoistotarkoitus siinä on varmaankin ollut. Ota pois.

              Ne letkut menee virranjakajaan eikä puolaan koska se on kuvassa... Joo, kuulunee olla se venttiili siinä, kaavio noista letkuista on netin uumenissa tai jollakin tallessa koneella.

              Comment

              • jesee
                Bimmer Rookie
                • Jul 2013
                • 46
                • Jämsä

                #8
                Originally posted by jr66 View Post
                Ei ole tarkoitettu, kondensaattori tuo on ja joku häiriönpoistotarkoitus siinä on varmaankin ollut. Ota pois.

                Ne letkut menee virranjakajaan eikä puolaan koska se on kuvassa... Joo, kuulunee olla se venttiili siinä, kaavio noista letkuista on netin uumenissa tai jollakin tallessa koneella.
                siis jooo virranjakajaa meinasin... ja pitää ottaa tuo epämääräne pötikkä pois oiskoha siitä voinnut olla haittaa? kun vikaa ei ole vieläkään löytynyt.. ja jos jollakin on niistä letkuista kaavioita niin otan mielelläni niitä vastaan vaikka kaikki onkin kytketty. mutta onko ne sitten oikein

                Comment

                • Mikkeri
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2011
                  • 805
                  • Suomi

                  #9
                  Miten olet todennut ettei käy kaikilla?

                  Tyhjäkäynnillä kun irroitat sytysjohdot vuorotellen, löydät ne pytyt mitkä eivät käy. Eli kun irroitat koneen ontuessa kolmosen johdon, ei käynti muutu mihinkään jos kolmosessa on vikaa.

                  Mittaa sytytysjohdot. Voi olla poikki jostain, tai eriste halki jolloin lyö kipinän väärään paikkaan.

                  Ohivuotomittaus ja ehkä puristuspainemittaus olisi hyvä tehdä.
                  Ohivuodot mittaamalla saat selville mihin puristuspaine katoaa.
                  TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                  TDS osaa.

                  Comment

                  • jesee
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2013
                    • 46
                    • Jämsä

                    #10
                    Originally posted by Mikkeri View Post
                    Miten olet todennut ettei käy kaikilla?

                    Tyhjäkäynnillä kun irroitat sytysjohdot vuorotellen, löydät ne pytyt mitkä eivät käy. Eli kun irroitat koneen ontuessa kolmosen johdon, ei käynti muutu mihinkään jos kolmosessa on vikaa.

                    Mittaa sytytysjohdot. Voi olla poikki jostain, tai eriste halki jolloin lyö kipinän väärään paikkaan.

                    Ohivuotomittaus ja ehkä puristuspainemittaus olisi hyvä tehdä.
                    Ohivuodot mittaamalla saat selville mihin puristuspaine katoaa.
                    Selvitin juurikin noin että kolmos ja nelos sylinterissä vikaa.. joo pitää mittailla johdot ja koittaa se puristuspaine mittaus tehdä.. luulis sen paineet pitävän kun kansiremontti vasta tehty

                    Comment

                    • Slant 6
                      BTCF Member
                      • May 2013
                      • 71
                      • Satakunta

                      #11
                      Oletko täysin varma että nimenomaan kipinä puuttuu, ettei vika olisi polttoaineen saannissa. Suuttimille tulee virta?

                      Entäs venttiilinvälykset, onko tarkistettu/säädetty? Jos on jäänyt kantamaan?

                      E: Niin ja älä haaskaa aikaasi tulpanjohtojen mittaamiseen, vaan koita vaihtaa käyvästä pytystä johto pimeään sylinteriin.
                      Last edited by Slant 6; 11-12-2013, 22:13.
                      e28 520i K-jet+4 gang Kastanienrot
                      e34 540iA Lazurblau
                      EX:
                      e34 525i Lazurblau
                      e34 535i Lazurblau
                      e36 316i Schwarz II

                      Comment

                      • Mikkeri
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2011
                        • 805
                        • Suomi

                        #12
                        Hirvittävää ajan haaskaamista yleismittarin kanssa...
                        Melkein voisin veikata että kummatkin tavat ovat yhtä nopeita jos yksin tekee.

                        Voi se kansi olla päin vittua tehty myös.
                        Niin kantaako venttiilit?
                        Ohivuotomittauksella selvität mihin paine katoaa, tietenkin suutinten toiminta kannattaa myös tsekata.
                        TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                        TDS osaa.

                        Comment

                        • Samee
                          BTCF Member
                          • Mar 2006
                          • 888
                          • Valkeakoski

                          #13
                          Niinkuin edelläkin mainittiin, venttiilivälykset ovat todennäköisesti "nollissa" näiltä sylintereiltä. Muista, että ne säädetään ja mitataan kylmänä.

                          Ihan kamalasta avaruustekniikastahan tässä m20 tapauksessa ei puhuta, eli varmista nuo ihan perusasiat varmasti kuntoon.
                          E30 325i Cabriolet M-Tech2 ´91 M52 projekti
                          E30 316 4d '89
                          E36 M3 Coupe '93
                          F30 318d '13

                          Ex e21:316´81 e30:325´89, 316i´88, 316i´89, 318i´89, 320i´86 e34:M5´90 e36:328i Touring M-Sport ´96 e38:740iA ´94 E39 530da Touring '00 e91: 320d ´06 M-Sport

                          Comment

                          • jesee
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2013
                            • 46
                            • Jämsä

                            #14
                            Jooo katsoin niin kyllä antaa kipinää ja tulpat olivat märät niin luulisi saavan ainettakin.. pitää alottaa asian selvittäminen venttilien välyksen säätämisellä. Vaikkaki säädin ne ennenkuinkannen kiinni laitoin.

                            Comment

                            • JJT
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6694
                              • .......

                              #15
                              Originally posted by jesee View Post
                              Jooo katsoin niin kyllä antaa kipinää ja tulpat olivat märät niin luulisi saavan ainettakin.. pitää alottaa asian selvittäminen venttilien välyksen säätämisellä. Vaikkaki säädin ne ennenkuinkannen kiinni laitoin.
                              Jos säädit ne kansi irti, niin todennäköisesti ovat nollissa.
                              Aina kansi paikallaan säätö.
                              Myyn:
                              M10/20/52 E30-E36 osia

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎