Moro elikkäs mulla on tossa projektina ollut tommonen e30 bemari johonka laitettiin m20b20 kone vm -85. semmoinen vika autossa on ettei käy kaikilla mutta missä vika? elikkä 3 ja 4 sylinterissä ei ainakaan sytytä oikeeseen aikaan mutta kipinää kuitenkin tulee. sytytys ennakko ei ole täysin kohallaan koska moottoriin tehtiin kansiremontti ja jakopää mutta sinne päin sen on oltava kun käy neljällä (onko tuolla ennakolla vaikutusta?).. neuvoja otetaan vastaan!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
m20b20 ei käy kaikilla
Collapse
X
-
osaisko joku kertoa tuon pienen pötikän tarkotukse mikä lähtee puolan plussa navasta ja että onko se edes tarkotettu tohon? ja sitten vielä toinen kysymys kun syttypuolalla on se alipaine kello johonka tulee letkut imusarjasta niin toisessa letkussa on joku rajotus venttiili.. niin kuuluko siinä olla semmoinen?
Comment
-
-
Originally posted by jesee View Postosaisko joku kertoa tuon pienen pötikän tarkotukse mikä lähtee puolan plussa navasta ja että onko se edes tarkotettu tohon? ja sitten vielä toinen kysymys kun syttypuolalla on se alipaine kello johonka tulee letkut imusarjasta niin toisessa letkussa on joku rajotus venttiili.. niin kuuluko siinä olla semmoinen?
Ne letkut menee virranjakajaan eikä puolaan koska se on kuvassa... Joo, kuulunee olla se venttiili siinä, kaavio noista letkuista on netin uumenissa tai jollakin tallessa koneella.
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostEi ole tarkoitettu, kondensaattori tuo on ja joku häiriönpoistotarkoitus siinä on varmaankin ollut. Ota pois.
Ne letkut menee virranjakajaan eikä puolaan koska se on kuvassa... Joo, kuulunee olla se venttiili siinä, kaavio noista letkuista on netin uumenissa tai jollakin tallessa koneella.
Comment
-
-
Miten olet todennut ettei käy kaikilla?
Tyhjäkäynnillä kun irroitat sytysjohdot vuorotellen, löydät ne pytyt mitkä eivät käy. Eli kun irroitat koneen ontuessa kolmosen johdon, ei käynti muutu mihinkään jos kolmosessa on vikaa.
Mittaa sytytysjohdot. Voi olla poikki jostain, tai eriste halki jolloin lyö kipinän väärään paikkaan.
Ohivuotomittaus ja ehkä puristuspainemittaus olisi hyvä tehdä.
Ohivuodot mittaamalla saat selville mihin puristuspaine katoaa.TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
TDS osaa.
Comment
-
-
Originally posted by Mikkeri View PostMiten olet todennut ettei käy kaikilla?
Tyhjäkäynnillä kun irroitat sytysjohdot vuorotellen, löydät ne pytyt mitkä eivät käy. Eli kun irroitat koneen ontuessa kolmosen johdon, ei käynti muutu mihinkään jos kolmosessa on vikaa.
Mittaa sytytysjohdot. Voi olla poikki jostain, tai eriste halki jolloin lyö kipinän väärään paikkaan.
Ohivuotomittaus ja ehkä puristuspainemittaus olisi hyvä tehdä.
Ohivuodot mittaamalla saat selville mihin puristuspaine katoaa.
Comment
-
-
Oletko täysin varma että nimenomaan kipinä puuttuu, ettei vika olisi polttoaineen saannissa. Suuttimille tulee virta?
Entäs venttiilinvälykset, onko tarkistettu/säädetty? Jos on jäänyt kantamaan?
E: Niin ja älä haaskaa aikaasi tulpanjohtojen mittaamiseen, vaan koita vaihtaa käyvästä pytystä johto pimeään sylinteriin.Last edited by Slant 6; 11-12-2013, 22:13.e28 520i K-jet+4 gang Kastanienrot
e34 540iA Lazurblau
EX:
e34 525i Lazurblau
e34 535i Lazurblau
e36 316i Schwarz II
Comment
-
-
Hirvittävää ajan haaskaamista yleismittarin kanssa...
Melkein voisin veikata että kummatkin tavat ovat yhtä nopeita jos yksin tekee.
Voi se kansi olla päin vittua tehty myös.
Niin kantaako venttiilit?
Ohivuotomittauksella selvität mihin paine katoaa, tietenkin suutinten toiminta kannattaa myös tsekata.TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
TDS osaa.
Comment
-
-
Niinkuin edelläkin mainittiin, venttiilivälykset ovat todennäköisesti "nollissa" näiltä sylintereiltä. Muista, että ne säädetään ja mitataan kylmänä.
Ihan kamalasta avaruustekniikastahan tässä m20 tapauksessa ei puhuta, eli varmista nuo ihan perusasiat varmasti kuntoon.E30 325i Cabriolet M-Tech2 ´91 M52 projekti
E30 316 4d '89
E36 M3 Coupe '93
F30 318d '13
Ex e21:316´81 e30:325´89, 316i´88, 316i´89, 318i´89, 320i´86 e34:M5´90 e36:328i Touring M-Sport ´96 e38:740iA ´94 E39 530da Touring '00 e91: 320d ´06 M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by jesee View PostJooo katsoin niin kyllä antaa kipinää ja tulpat olivat märät niin luulisi saavan ainettakin.. pitää alottaa asian selvittäminen venttilien välyksen säätämisellä. Vaikkaki säädin ne ennenkuinkannen kiinni laitoin.
Aina kansi paikallaan säätö.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
Comment