Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sytytyspuolat M50B25 turbo???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 525TurboIC
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2005
    • 663
    • Pomarkku

    #16
    mulla meinaa kans olla ongelmia puolien kanssa. auto on E34 2.5 24V schwitzerin ahtimella. suuttimet ovat 390cc ja autoa on säädetty ks-autosäädössä. auto vetää hyvin n.4000rpm asti ja sit alkaa pätkimään mutta n.5000rpm jälkeen pätkiminen loppuu ja tulee vedot takaisin. kaikki puolat on jo kerran vaihdettu mut taas on pari puolaa vähän sulanu päältä. tulpat on kylläkin 2-kärkiset 0.5mm kärkivälillä. täytyy kokeilla niitä ykskärkisiä. mitä merkkiä olette käyttäny? ja mitä eroa M52 moottorin puolilla verrattuna M50:sen puoliin?

    Comment

    • Paula
      Newbiemmer
      • Feb 2005
      • 1

      #17
      Originally posted by muggo
      Sami:n pajottamassa M50B25:ssa
      Tuo taitaa olla se kone mikä oli useammassakin autossa kiinni joku kesä sitten, oliko se Samin rakentama?

      Comment

      • gnz
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2004
        • 428
        • -

        #18
        Originally posted by 525TurboIC
        mulla meinaa kans olla ongelmia puolien kanssa. auto on E34 2.5 24V schwitzerin ahtimella. suuttimet ovat 390cc ja autoa on säädetty ks-autosäädössä. auto vetää hyvin n.4000rpm asti ja sit alkaa pätkimään mutta n.5000rpm jälkeen pätkiminen loppuu ja tulee vedot takaisin. kaikki puolat on jo kerran vaihdettu mut taas on pari puolaa vähän sulanu päältä. tulpat on kylläkin 2-kärkiset 0.5mm kärkivälillä. täytyy kokeilla niitä ykskärkisiä. mitä merkkiä olette käyttäny? ja mitä eroa M52 moottorin puolilla verrattuna M50:sen puoliin?
        Lieneekö väliä sillä onko tulpat 2 vai 1 kärkisiä liittyen tuohon puolien sulamiseen. Puolaa ei saa pitää kytkettynä liian pitkää aikaa, koska virrat nousevat liian suuriksi, lämmöt karkaavat käsistä ja seurauksena on vaurioita ulkokuoressa. Eli itse lähtisin etsimään vikaa auton softista, jotka ohjaavat sytytystä.

        Comment

        • 525TurboIC
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2005
          • 663
          • Pomarkku

          #19
          Originally posted by Paula
          Tuo taitaa olla se kone mikä oli useammassakin autossa kiinni joku kesä sitten, oliko se Samin rakentama?
          ei kun itse olen tämän rakennellu... miten teillä on pakosarjat kestäny?

          Comment

          • 525TurboIC
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2005
            • 663
            • Pomarkku

            #20
            Originally posted by gnz
            Lieneekö väliä sillä onko tulpat 2 vai 1 kärkisiä liittyen tuohon puolien sulamiseen. Puolaa ei saa pitää kytkettynä liian pitkää aikaa, koska virrat nousevat liian suuriksi, lämmöt karkaavat käsistä ja seurauksena on vaurioita ulkokuoressa. Eli itse lähtisin etsimään vikaa auton softista, jotka ohjaavat sytytystä.
            mutta entä jos tulppa ei anna kipinää ja puola ei pääse purkautuu vaan varautuu uudestaan ja lämpenee siinä? onkos sellainen mahdollista?

            Comment

            • gnz
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2004
              • 428
              • -

              #21
              Originally posted by 525TurboIC
              mutta entä jos tulppa ei anna kipinää ja puola ei pääse purkautuu vaan varautuu uudestaan ja lämpenee siinä? onkos sellainen mahdollista?
              Kuulostaa ihan loogiselta. Eli jos 4-5k välissä on tyhjää, niin ilmeisesti ohjauspuoli ei ole sillä välillä ihan timmissä.

              Comment

              • Jeff
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2003
                • 202
                • Mämmilä

                #22
                Originally posted by JOuMan
                mr.b:Kerros mitä tuolla http://www.pure-pf.com/ foorumilla nyt sitte jengi oli mieltä ,eli toimiiko vai ei vakio puolilla?Ku en jaksa sanakirjan kans suomentaa joka replyä?Mut mitä nyt sain ite huonolla ruotsin taidolla tosta selvää,ni osalla ainakin toiminu vakioilla ongelmitta?
                Annapa tarkat tiedot ymmärtämättä jääneistä kirjoituksista niin suomennan.

                -Jeff

                Comment

                • harrastaja
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2004
                  • 73
                  • Riihimäki

                  #23
                  Originally posted by 525TurboIC
                  mulla meinaa kans olla ongelmia puolien kanssa. auto on E34 2.5 24V schwitzerin ahtimella. suuttimet ovat 390cc ja autoa on säädetty ks-autosäädössä. auto vetää hyvin n.4000rpm asti ja sit alkaa pätkimään mutta n.5000rpm jälkeen pätkiminen loppuu ja tulee vedot takaisin. kaikki puolat on jo kerran vaihdettu mut taas on pari puolaa vähän sulanu päältä. tulpat on kylläkin 2-kärkiset 0.5mm kärkivälillä. täytyy kokeilla niitä ykskärkisiä. mitä merkkiä olette käyttäny? ja mitä eroa M52 moottorin puolilla verrattuna M50:sen puoliin?
                  Mikä ohjainboxi?

                  Originally posted by 525TurboIC
                  mutta entä jos tulppa ei anna kipinää ja puola ei pääse purkautuu vaan varautuu uudestaan ja lämpenee siinä? onkos sellainen mahdollista?
                  Toi ei kyllä yhtäkkiä kuulosta kovin hyvältä selitykseltä. Se energy vaan "purkautuu" ensiöpuolelle (pääteasteeseen).
                  https://sites.google.com/view/harrastajanalbumit

                  Comment

                  • 525TurboIC
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2005
                    • 663
                    • Pomarkku

                    #24
                    [QUOTE=harrastaja]Mikä ohjainboxi?
                    vakiosta säädetty ks-autosäädössä.

                    Comment

                    • Sami
                      BTCF Member
                      • Oct 2002
                      • 1332
                      • Kajaani

                      #25
                      Tulpat ehdottomasti heti yksikärkisiin ja sitten kärkiväli 0.5 muuten ei kannata ees yrittää yli 0.5 paineilla...

                      Comment

                      • 525TurboIC
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2005
                        • 663
                        • Pomarkku

                        #26
                        Originally posted by Sami
                        Tulpat ehdottomasti heti yksikärkisiin ja sitten kärkiväli 0.5 muuten ei kannata ees yrittää yli 0.5 paineilla...
                        nyt on tulpat vaihdettu ja alkoi toimimaan. nyt vaan saa niin älyttömästi bensaa ku säädössä ei kaikki pytyt ollu mukana niin näytti että menee laihalle niin suuttimien aukioloaika on säädetty täysille. ei auta muuta ku tilata uus aika säätöön. kiitos kaikille vinkeistä!!

                        Comment

                        • saki
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2006
                          • 247

                          #27
                          Wanha mutta aina ajankohtainen aihe. Mikäs olisi tämänpäinän kompoilla fiksuin ratkaisu m50 sytkän hoitoon?

                          Nyt käytössä 20v vanhat vakio puolat joita ohjataan MS2 boksilla 6x bip kivillä hukkakipinä tyyliin.

                          Noilla puolilla paukkua riittää välttävästi katuajossa tuolla toivotulla 1,2bar paineella asti, mutta radalla pitkässä vedossa muutaman kierroksen jälkeen alkaa kipinä uupua ja ilmeisesti puolat alkaa purkautua itsekseen ennen aikojaan -> nakuttaa pahasti.. näin ainakin olen sen mielessäni ajatellut.

                          2,8ms dwell ajalla ajoin tuolla aluksi.. siinä käytös oli edellä mainittua.. Eli suht ok.. kadulla ei huomaa puutteita pikku kiihdyttelyissä, mutta radalla satunnaista "nyppimistä" yli kilon ahdoilla pidemmillä suorilla havaittavissa ja kuumalla koneella alkaa kova nakutus huippukierroksilla.

                          2,2ms max dwell ajalla tuo tasainen "nyppiminen" ahdoilla on huomattavasti tiheämpää mutta tuota nakutus ongelmaa ei tule.. niin nopeasti ainakaan että alkaisi haitata. Auto tuntuu selkeästi hieman voimattomalta tällä säädöllä.

                          Tulppina on käytetty tiuhaan vaihdeltuja yks kärki NKG 0,5 kärkivälillä 6 ja 7 lämpöarvoilla.. ennakot ehkä hiukan kovat n.17 astetta tuolla 1,2bar tasossa. Iridium vastaavat menossa seuraavaksi mutta tuskin ne niin auttaa..

                          Ajatus olisi korvata puolat nyt jollain toimivalla setillä. Mielessä käynyt mm. IGN-1, Cranecams PS92, jopa Vag COP puolat..

                          Tuo PS92 vaihtoehto kiinnostaisi sikäli että se ilmeisesti toimii myös CDI sytkällä jos josain vaiheessa vaikka e85:lla tarvii vielä lisää paukkua ja toisaalta budjetti antaisi myöden tuon päivityksen tekemisen esim. M&W CDI purkkiin.. noiden puolien kanssa tarvii sitten toki vielä jotkin pro sytkäpiuhat hankkia.

                          Ajatuksia tuosta ps92 puolasta tähän käyttöön tai jotain muita toimivia reseptejä mitä kannattaisi harkita?

                          Tarkoitushan on saada löylyä vielä lisää(=painetta ylös) kunhan ajettavuus ja kuski saadaan tehojen tasalle + tällaiset heikot lenkit karsittua pois.
                          BMW i3 REX

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎