mulla meinaa kans olla ongelmia puolien kanssa. auto on E34 2.5 24V schwitzerin ahtimella. suuttimet ovat 390cc ja autoa on säädetty ks-autosäädössä. auto vetää hyvin n.4000rpm asti ja sit alkaa pätkimään mutta n.5000rpm jälkeen pätkiminen loppuu ja tulee vedot takaisin. kaikki puolat on jo kerran vaihdettu mut taas on pari puolaa vähän sulanu päältä. tulpat on kylläkin 2-kärkiset 0.5mm kärkivälillä. täytyy kokeilla niitä ykskärkisiä. mitä merkkiä olette käyttäny? ja mitä eroa M52 moottorin puolilla verrattuna M50:sen puoliin?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Sytytyspuolat M50B25 turbo???
Collapse
X
-
Originally posted by 525TurboICmulla meinaa kans olla ongelmia puolien kanssa. auto on E34 2.5 24V schwitzerin ahtimella. suuttimet ovat 390cc ja autoa on säädetty ks-autosäädössä. auto vetää hyvin n.4000rpm asti ja sit alkaa pätkimään mutta n.5000rpm jälkeen pätkiminen loppuu ja tulee vedot takaisin. kaikki puolat on jo kerran vaihdettu mut taas on pari puolaa vähän sulanu päältä. tulpat on kylläkin 2-kärkiset 0.5mm kärkivälillä. täytyy kokeilla niitä ykskärkisiä. mitä merkkiä olette käyttäny? ja mitä eroa M52 moottorin puolilla verrattuna M50:sen puoliin?
Comment
-
-
Originally posted by gnzLieneekö väliä sillä onko tulpat 2 vai 1 kärkisiä liittyen tuohon puolien sulamiseen. Puolaa ei saa pitää kytkettynä liian pitkää aikaa, koska virrat nousevat liian suuriksi, lämmöt karkaavat käsistä ja seurauksena on vaurioita ulkokuoressa. Eli itse lähtisin etsimään vikaa auton softista, jotka ohjaavat sytytystä.
Comment
-
-
Originally posted by 525TurboICmutta entä jos tulppa ei anna kipinää ja puola ei pääse purkautuu vaan varautuu uudestaan ja lämpenee siinä? onkos sellainen mahdollista?
Comment
-
-
Originally posted by JOuManmr.b:Kerros mitä tuolla http://www.pure-pf.com/ foorumilla nyt sitte jengi oli mieltä ,eli toimiiko vai ei vakio puolilla?Ku en jaksa sanakirjan kans suomentaa joka replyä?Mut mitä nyt sain ite huonolla ruotsin taidolla tosta selvää,ni osalla ainakin toiminu vakioilla ongelmitta?
-Jeff
Comment
-
-
Originally posted by 525TurboICmulla meinaa kans olla ongelmia puolien kanssa. auto on E34 2.5 24V schwitzerin ahtimella. suuttimet ovat 390cc ja autoa on säädetty ks-autosäädössä. auto vetää hyvin n.4000rpm asti ja sit alkaa pätkimään mutta n.5000rpm jälkeen pätkiminen loppuu ja tulee vedot takaisin. kaikki puolat on jo kerran vaihdettu mut taas on pari puolaa vähän sulanu päältä. tulpat on kylläkin 2-kärkiset 0.5mm kärkivälillä. täytyy kokeilla niitä ykskärkisiä. mitä merkkiä olette käyttäny? ja mitä eroa M52 moottorin puolilla verrattuna M50:sen puoliin?
Originally posted by 525TurboICmutta entä jos tulppa ei anna kipinää ja puola ei pääse purkautuu vaan varautuu uudestaan ja lämpenee siinä? onkos sellainen mahdollista?
Comment
-
-
Originally posted by SamiTulpat ehdottomasti heti yksikärkisiin ja sitten kärkiväli 0.5 muuten ei kannata ees yrittää yli 0.5 paineilla...
Comment
-
-
Wanha mutta aina ajankohtainen aihe. Mikäs olisi tämänpäinän kompoilla fiksuin ratkaisu m50 sytkän hoitoon?
Nyt käytössä 20v vanhat vakio puolat joita ohjataan MS2 boksilla 6x bip kivillä hukkakipinä tyyliin.
Noilla puolilla paukkua riittää välttävästi katuajossa tuolla toivotulla 1,2bar paineella asti, mutta radalla pitkässä vedossa muutaman kierroksen jälkeen alkaa kipinä uupua ja ilmeisesti puolat alkaa purkautua itsekseen ennen aikojaan -> nakuttaa pahasti.. näin ainakin olen sen mielessäni ajatellut.
2,8ms dwell ajalla ajoin tuolla aluksi.. siinä käytös oli edellä mainittua.. Eli suht ok.. kadulla ei huomaa puutteita pikku kiihdyttelyissä, mutta radalla satunnaista "nyppimistä" yli kilon ahdoilla pidemmillä suorilla havaittavissa ja kuumalla koneella alkaa kova nakutus huippukierroksilla.
2,2ms max dwell ajalla tuo tasainen "nyppiminen" ahdoilla on huomattavasti tiheämpää mutta tuota nakutus ongelmaa ei tule.. niin nopeasti ainakaan että alkaisi haitata. Auto tuntuu selkeästi hieman voimattomalta tällä säädöllä.
Tulppina on käytetty tiuhaan vaihdeltuja yks kärki NKG 0,5 kärkivälillä 6 ja 7 lämpöarvoilla.. ennakot ehkä hiukan kovat n.17 astetta tuolla 1,2bar tasossa. Iridium vastaavat menossa seuraavaksi mutta tuskin ne niin auttaa..
Ajatus olisi korvata puolat nyt jollain toimivalla setillä. Mielessä käynyt mm. IGN-1, Cranecams PS92, jopa Vag COP puolat..
Tuo PS92 vaihtoehto kiinnostaisi sikäli että se ilmeisesti toimii myös CDI sytkällä jos josain vaiheessa vaikka e85:lla tarvii vielä lisää paukkua ja toisaalta budjetti antaisi myöden tuon päivityksen tekemisen esim. M&W CDI purkkiin.. noiden puolien kanssa tarvii sitten toki vielä jotkin pro sytkäpiuhat hankkia.
Ajatuksia tuosta ps92 puolasta tähän käyttöön tai jotain muita toimivia reseptejä mitä kannattaisi harkita?
Tarkoitushan on saada löylyä vielä lisää(=painetta ylös) kunhan ajettavuus ja kuski saadaan tehojen tasalle + tällaiset heikot lenkit karsittua pois.BMW i3 REX
Comment
-
Comment