Announcement

Collapse
No announcement yet.

M30 öljypumpun ratas

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 327 2*t+ic
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2004
    • 209

    M30 öljypumpun ratas

    Onko kukaan törmännyt samalla hammastuksella (eli käy sama ketju) olevaan hiukan pienempään rattaaseen? Esim. M10 S38 M50 tms.
    Olis tarkoitus laittaa alakerran tukilevy jolloin öljypumppu laskee 6-8mm alemmas, vaihtoehtona on tietysti ketjun jatkaminen mutta pienempi ratas lisäis samalla tuottoa.
  • Valtsi
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2006
    • 241
    • Harjavalta

    #2
    S38 ratas on isompi ja niihin on vaihdettu esim m30 ratasta ettei ota korsettiin kiinni. Mulla m30 koneessa korsetti ihan orkkis rattaalla ja hyvin pyörii ilman muutoksia.

    Comment

    • marko84
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2008
      • 1489
      • Pori

      #3
      Originally posted by Valtsi View Post
      S38 ratas on isompi ja niihin on vaihdettu esim m30 ratasta ettei ota korsettiin kiinni. Mulla m30 koneessa korsetti ihan orkkis rattaalla ja hyvin pyörii ilman muutoksia.
      Oliko ketjussa varaa niin paljon ettet joutunut ketjua pidentämään?
      E34 535 twincharged 709hv & 851Nm

      Comment

      • Valtsi
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2006
        • 241
        • Harjavalta

        #4
        Originally posted by marko84 View Post
        Oliko ketjussa varaa niin paljon ettet joutunut ketjua pidentämään?
        Ei tarvii ketjulle tehdä mitään! Öljypumppu jää samalle korkeudelle kuin ennenkin, korsetti vaan kiertää pumpun.

        Comment

        • marko84
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2008
          • 1489
          • Pori

          #5
          Originally posted by Valtsi View Post
          Ei tarvii ketjulle tehdä mitään! Öljypumppu jää samalle korkeudelle kuin ennenkin, korsetti vaan kiertää pumpun.
          No hyvä sitten
          E34 535 twincharged 709hv & 851Nm

          Comment

          • 327 2*t+ic
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2004
            • 209

            #6
            Mulla ois mielessä sellainen girdle joka ei kierrä öljypumppua joten tiedot rattaista tervetulleita, eikä öp:n lisätuotosta haittaa olis kun olis tarkoitus nokan voitelua parantaa+öljyruiskut+ahtimen voitelu eli kiertoa paljon lisää.
            Valtsihan vois kertoilla lisääkin kaikesta m30:piin liittyvästä, sulla taitaa olla kyseisestä koneesta enemmänkin kokemusta.
            Markon projektia onkin tullut luettua, jännä nähdä millainen siitä tulee.
            Onko kukaan rikkonut teholla m30:n alakertaa, jos on niin mikähän sieltä ekana pettää.

            Comment

            • Valtsi
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2006
              • 241
              • Harjavalta

              #7
              Originally posted by 327 2*t+ic View Post
              Mulla ois mielessä sellainen girdle joka ei kierrä öljypumppua joten tiedot rattaista tervetulleita, eikä öp:n lisätuotosta haittaa olis kun olis tarkoitus nokan voitelua parantaa+öljyruiskut+ahtimen voitelu eli kiertoa paljon lisää.
              Valtsihan vois kertoilla lisääkin kaikesta m30:piin liittyvästä, sulla taitaa olla kyseisestä koneesta enemmänkin kokemusta.
              Markon projektia onkin tullut luettua, jännä nähdä millainen siitä tulee.
              Onko kukaan rikkonut teholla m30:n alakertaa, jos on niin mikähän sieltä ekana pettää.
              Meinaatko tehä ite girdlen? Tossa tapauksessa en osaa mennä sanomaan rattaista mitään. Mutta kuinkahan paljon sen pumpun nopeutta pystyy nostamaan, ettei vaan tulis mitään kavitoimis tms murheita? Mutta jos teet girdlen sillai että tulee pumpun alle, niin riittäishän siinä pelkkä pitempi ketju. Ja hyvin riittää ahtimen, öljyruiskujen ja öljynjäähdyttimen kanssa rempattu pumppu ja pari pientä prikkaa paineensäätöjousen alla "virinä".

              Väittäisin että veivi antautuu ekana, mutta missä kohtaa? :think

              Comment

              • marko84
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2008
                • 1489
                • Pori

                #8
                Itselle tulossa PPf:n korsetti joka kuvassa näyttäis menevän pumpun alle, tuliko sulle Valtsi myös ppf:n korsetti?
                Last edited by marko84; 05-01-2014, 10:41.
                E34 535 twincharged 709hv & 851Nm

                Comment

                • Valtsi
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2006
                  • 241
                  • Harjavalta

                  #9
                  Niin menee toi 1. runkopukin kohdalta pumpun alle, muttei pumpun jalkojen alle eli pumpun korkeus lohkoon ei muutu. Pumpun jalathan menee 1. pukin ulkopuolille ja takajalka menee tohon 2. pukin kohdalle, mistä girdle on jätetty auki.

                  Mulla on koneella kuvia, mutta saako ne linkitettyä tähän?

                  Comment

                  • marko84
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2008
                    • 1489
                    • Pori

                    #10
                    Huomasin sen itsekin ja olin just muokkaamassa edellistä postia, mut ehdeit vastaamaan ni pistin takas


                    Tuossa kuva omasa koneesta.


                    Pitää ekaks lähettää johonki netin kuvapalveluun ja sieltä tänne. Itellä albumini.com. On ilmainen ja paljon tilaa.
                    Last edited by marko84; 05-01-2014, 10:47.
                    E34 535 twincharged 709hv & 851Nm

                    Comment

                    • 327 2*t+ic
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2004
                      • 209

                      #11
                      Mulla on mallina parannettu painos tuosta ppf versiosta, kakkos runkopukin kohdalle tuleva öp:n jalka on kierretty haaroittamalla girdle, ei katkaisemalla kuten tuossa kuvassa.
                      Voi olla että teen/teetän tuollaisen mutta jos joku tietää rattaista niin saa laittaa tietoa.

                      Comment

                      • micke_
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2008
                        • 1154
                        • Lojo

                        #12
                        ......
                        Last edited by micke_; 15-09-2015, 18:31.
                        E24 ///M635CSI
                        E61 520d LCI
                        Ex: E30 1006hv/1161nm
                        ig: m1ckee_

                        Comment

                        • Valtsi
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2006
                          • 241
                          • Harjavalta

                          #13
                          Mitäs micken m30 on syöny teräsveivien lisäks?

                          Comment

                          • billy
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2012
                            • 1052
                            • Finland

                            #14
                            Arp sarjassa ppf ltä tilatessa levyn/pultit sarjassa 2 lyhyempää vaarnaa tulee tuohon öljypumpun alle, jottei ota kiinni kuten Mickellä, eli kehitys tässäkin kohtaa tapahtunnut, eli ei tarvitse näköjään jatkossa rälläköidä.
                            Last edited by billy; 24-04-2014, 08:03.

                            Comment

                            • stano
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2013
                              • 41
                              • K-joki

                              #15
                              Vanha ketju, mutta menköön.

                              Viittiskö joku mitata noiden väliprikkojen tarkan paksuuden mitkä tulee korsetin ja runkopukin väliin?

                              Sain jo levyn piirrettyä niin olis tarkotus laserilla leikata muutamat jäykkärilevyt mallia bolt on.
                              Bmw M5 turbo -89
                              760hv / 930nm @ 1.3bar

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎