Announcement

Collapse
No announcement yet.

m60b30 viritys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bsi
    Newbiemmer
    • Jan 2014
    • 5
    • Joensuu

    m60b30 viritys

    Mistä tähän koneeseen saa viripalikoita vai joutuuko teetättämään?
    Eli siis nokkia, läppärunkoja yms....?
    Last edited by bsi; 11-01-2014, 17:42.
  • bemmeri
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 4181

    #2
    M60B40


    Varmaan ainoa mitä tuolle kannattaa tehdä niin imusarja M60b40 koneesta, sillä saa kai vähän ja ei ole suuri kustannus. Sen jälkeen jos ei riitä, niin säästää ne rahat sen isompi lohkoisen virittämiseen.
    EVERYTHING | WORKS

    Comment

    • bsi
      Newbiemmer
      • Jan 2014
      • 5
      • Joensuu

      #3
      Moottori olis tarkoitus laittaa kevyeen koppaan lyhyemmällä iskulla joten isompi motti ei ole ratkaisu. Kai tuostakin nyt luulis jotain saavan irti?

      Comment

      • bemmeri
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 4181

        #4
        No samat temput sille voi tehdä kuin isommallekin.

        Esim. tuolta nokkia.



        Kyllähän rahalla saa vaikka mitä. Onhan ne vac:lla ottaneet vapari M60/M62 600hp...
        EVERYTHING | WORKS

        Comment

        • bsi
          Newbiemmer
          • Jan 2014
          • 5
          • Joensuu

          #5
          Schrick olevinaan myy kanssa mutta mitään ei ainakaan sivuilta löydy.
          Onko noihin olemassa jollain firmalla läppärunkoja? Lie s62 kanavat/pulttijako miten lähellä?
          Last edited by bsi; 11-01-2014, 18:03.

          Comment

          • jannmann
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 5856
            • Joccis City

            #6
            Originally posted by bsi View Post
            Moottori olis tarkoitus laittaa kevyeen koppaan lyhyemmällä iskulla joten isompi motti ei ole ratkaisu. Kai tuostakin nyt luulis jotain saavan irti?
            Siis rajaako säännöt iskutilavuutta vai mikä? 4l koneessa kampikulma ei ole este kierrättää konetta 8500rpm.

            3l tai 4l koneet painaa yhtäpaljon.
            Painosta ei siis tule eroa.

            218hv 3l konetta saa laittaa melko isolla rahalla, että siitä saa sen 300hv jonka taas ottaa 4l koneesta helposti.

            S62 läppikset ei sovi suoraan, vaan vaativat sovitelaipan. Taitavat lisäksi olla liian isot (50mm) 3l koneeseen.
            Lisäksi b30 kampura on valua kun b40 on jo takoakseli.
            Aprilia RSV4

            Comment

            • bsi
              Newbiemmer
              • Jan 2014
              • 5
              • Joensuu

              #7
              Siis jos ihan rekisteriin haluaa niin torppaa tilavuus. Saishan sen tietysty naamioitua pienemmäks

              Comment

              • Morkai
                BTCF Member
                • Sep 2005
                • 3197
                • Saarijärvi

                #8
                Originally posted by bsi View Post
                Siis jos ihan rekisteriin haluaa niin torppaa tilavuus. Saishan sen tietysty naamioitua pienemmäks
                Mitäs eroa siinä on jos ylittää rajat virittämällä tai alunperin laittamalla isomman? Molemmat ihan yhtä kaukana tai lähellä trafin säännöksistä.
                sigpic
                E23 728iA V8-projekti
                E38 730D -projekti
                E39 540iA -projekti
                I01 i3 -projekti

                Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                Comment

                • 2bar..ahhh
                  BTCF Honorary Member
                  • Nov 2004
                  • 3351
                  • haapavesi

                  #9
                  Originally posted by bsi View Post
                  Mistä tähän koneeseen saa viripalikoita vai joutuuko teetättämään?
                  Eli siis nokkia, läppärunkoja yms....?
                  kerroppas tarkemmin mitä virittämistä haaveilet ? läppärunkoja ? miksi? jokusen koneen teheny noita ja sanoisin et moottorin ohjauksessa,kansissa ja putkistossa piilee moottorin uupuvat tehot...
                  €34 M5 pelastetaan museoinnilta

                  Comment

                  • bsi
                    Newbiemmer
                    • Jan 2014
                    • 5
                    • Joensuu

                    #10
                    Tarkoitus oli yrittää rakentaa kevyt, pienitilavuuksinen ja kierrosherkkä kasikone. Eli kevyt vp, lyhyt imusarja, kierrosnokat ja peltisatsit.

                    Kannatus on ollut vaan niin kova, että taitaa jäädä laittamatta tuohon koppaan. Kone kyllä hakusessa jos jostain löytyy?

                    Comment

                    • jannmann
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 5856
                      • Joccis City

                      #11
                      Originally posted by bsi View Post
                      Tarkoitus oli yrittää rakentaa kevyt, pienitilavuuksinen ja kierrosherkkä kasikone. Eli kevyt vp, lyhyt imusarja, kierrosnokat ja peltisatsit.

                      Kannatus on ollut vaan niin kova, että taitaa jäädä laittamatta tuohon koppaan. Kone kyllä hakusessa jos jostain löytyy?
                      Jos välttämättä haluat sen 3,0l mosan, niin ite tekisin jotain seuraavanlaista:

                      -4l/4,l koneen isommat venat M62b35 kanteen, (m62 kansi/jakopää keveyden takia)
                      -läppikset jostain moposta.
                      -M5 tyyppinen plenumi

                      Jos haluat kierroksia reilusti, pitää vakiot nostimet heittää mäkeen tai muuttaa koviksi, oli sitten kyseessä m60 tai m62 pohjaiset kannet.
                      M60 jousilla saattaa pärjätä pidemmälle (en ole mitannut miten pitkälle riittää) M62 venajousilla ei tee mitään. Jos hiot vakionokista kunnolliset nokat, vakio nostimien pituus ei enää riitä.
                      Aprilia RSV4

                      Comment

                      • -Sipe-
                        BTCF Member
                        • Jan 2007
                        • 416
                        • Tampere.

                        #12
                        Originally posted by bemmeri View Post

                        Kyllähän rahalla saa vaikka mitä. Onhan ne vac:lla ottaneet vapari M60/M62 600hp...

                        Onko tästä jotain infoa jossain? :think
                        M62B44 E32 740iM -macaoblau V8 + S3.64 =sigpic
                        E36 PANDEM - M50B28+HX40

                        +muut vartin hommat

                        Ex. Läjäpäin e34&e32, e36 ja pari e39

                        Comment

                        • bemmeri
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 4181

                          #13
                          Originally posted by -Sipe- View Post
                          Onko tästä jotain infoa jossain? :think
                          Pakko myöntää, että hätäseen kirjoitin tuon silloin. Jossain foorumilla (ulkomainen) tuo "tieto" tuli vastaan aikoinaan ja jäi mieleen..
                          EVERYTHING | WORKS

                          Comment

                          • pope
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2007
                            • 687
                            • Harjavalta

                            #14
                            e34 m60b40 tuplaturbo 912hv

                            Comment

                            • jannmann
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 5856
                              • Joccis City

                              #15
                              Toi VAC:in 600hp on taas niitä ameriikan hevosia, ainakin 4-4,4l koneista.
                              4l = 150hv/l
                              4,4l = 136hv/l
                              4,941l= 121hvhv/l

                              S62:sen kohdalla toi voi pitääkkiin paikkaansa. Ascari käyttää S62 pohjaista konetta jossa kovimmassa versiossa on 625hv. (126hv/l)

                              125hv/l on jo todella kova litrateho ton kokoluokan moottoriin.
                              Aprilia RSV4

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎