Originally posted by jannmann
View Post
m60b30 viritys
Collapse
X
-
Vähän varastan topikkia tästä ettei tarvitse uutta aloittaa niin kun ois tuohon rataprokkis E34seen tarkoitus heittää 4,4l V8 ja vanhasta 525sen tekniikassa olisi tuo ydinlatauksen kestävä ZF 5 lovinen laatikko (sama kuin M3ssa) niin onko tuollanen naittaminen kuinka vaikea homma tarviiko esim jonkun adapterin väliin? :thinkMiksi Lentää LSDeellä kun voi ajaa BMWeellä.
Bmw 525i E34 91'
Bmw 540i E34 93'
Bmw 335i E30 83'
Comment
-
-
Originally posted by TsTPioneeri View PostVähän varastan topikkia tästä ettei tarvitse uutta aloittaa niin kun ois tuohon rataprokkis E34seen tarkoitus heittää 4,4l V8 ja vanhasta 525sen tekniikassa olisi tuo ydinlatauksen kestävä ZF 5 lovinen laatikko (sama kuin M3ssa) niin onko tuollanen naittaminen kuinka vaikea homma tarviiko esim jonkun adapterin väliin? :think
Kaippa siihen adapterinkin saa.
Comment
-
-
Originally posted by TsTPioneeri View PostVähän varastan topikkia tästä ettei tarvitse uutta aloittaa niin kun ois tuohon rataprokkis E34seen tarkoitus heittää 4,4l V8 ja vanhasta 525sen tekniikassa olisi tuo ydinlatauksen kestävä ZF 5 lovinen laatikko (sama kuin M3ssa) niin onko tuollanen naittaminen kuinka vaikea homma tarviiko esim jonkun adapterin väliin? :thinkOriginally posted by Muurahainen View PostEi se suoraan sovi mutta on tehtävissä ainakin hitsaamalla.
Kaippa siihen adapterinkin saa.
Mutta mitä sitä turhia murehtimaan. Laatikko kiinni ja uusi tilalle, jos vanha hajoaa.Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Vanha Uuden liiton mies...
Comment
-
-
[QUOTE=Freak Julkinen salaisuus taitaa olla, ettei laatikko kuitenkaan kovin kauaa kestä 4 litran räjähdepanoksen tuottamaa iskua saati sitten 4,4 litran. :think
Mutta mitä sitä turhia murehtimaan. Laatikko kiinni ja uusi tilalle, jos vanha hajoaa.[/QUOTE]
Onko omakohtaista kokemusta?
Kyllä se kestää ainakin 750-800 nm väännöt mutta kaiken saa tietysti rikottua jos oikein yrittää.
Jos noita 5 vaihteisia laatikoita löytyy niin että kasvaa puissa niin voisin pari ostaa varalle.
Pari 6 vaihteista on kyllä saanut kokea isommat väännöt ja ovat antautuneet
Comment
-
-
Joo ei ainakaan minulla ole kuin yksi tuommonen eikä sekään puussa vaan moottorissa kiinni.
Kyllä minä ainakin olen kuullut että pirun vahvoja laatikoita pitäs olla nuo viisloviset ZFt (M3sta esim) joten en usko että kestävyys olisi ainakaan ongelma jotku ovat jopa väittäneet että 6 loviset olisivat heikompia kestämään.
Ja jos mulla ois rahaa tonneittain laitella niin ostaisin Getrag 420Geen kaikkein mieluiten.
tuossa olis ainakin adapteri...
Miksi Lentää LSDeellä kun voi ajaa BMWeellä.
Bmw 525i E34 91'
Bmw 540i E34 93'
Bmw 335i E30 83'
Comment
-
-
Originally posted by TsTPioneeri View Post
Videossa näkyvä LUK:in levy kait 240mm kytkimelle tarkoitetusta kaksoismassasta tehty tj..
Aiemmin tullut vastaan muistaakseni samalle laatikkoadapterille tehtynä vakio vauhtipyörälle väännetty 9->8pultin 'jatkoadapteri',
tiedä sitten onko joltain lähteny jalat vai miksi se on myynnistä kadonnut..Sorry I'm Not Sorry
E34 540iA 93 sedan
E34 540iA 93 sedan
E39 530iA 00 touring
Comment
-
-
No sen voin omasta kokemuksesta kertoa että väännöllä et sitä zf:ää helpolla riko. Ainakin omassa m60b44 450Nm jatkeena on saanut kaikenmoista sikaa eikä sano mitään. Mutta kuten mrrk sanoi kaiken saa rikki.
Tuo adapterilevy on minusta ihan jees mutta tuo spaceri jäis itsellä laittamatta. Miulummin vaikka omilla specseillä custom vauhtis.
Vaatiiko tuo tosiaan tuon spacerin tuonne? Jos tuo hökötys olis yksiosainen ja terästä niin luottoa löytyisi vähän paremmin. Tosin tämä on todennäköisesti aivan toimiva ratkaisu. Löytynee joka toisesta itäeuroopan drifteristä?Last edited by Urpo_rotta; 06-11-2015, 05:51.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Joo vaikutti aika hurjalta tuo väliholkki
Vauhtipyörä pitää todennäköisesti joka tapauksessa teetättää kun nuo motit on lähes poikkeuksetta automaateja olleet ja vakio vauhtipyörät on muutenkin tuota tuplamassa paskaa saa vähän herkkyyttä kevyellä vauhtiksella!
Kytkinkin tulee olemaan sintteriä asetelmineen.
Olisi kiva löytää siihen joku passeli adapteri ettei tarvisi mitään helvetin holkkeja väliin laitella...
Noh onneksi alan vasta ensi kesän ajojen jälkeen romplaamaan tuota ratakatiska E34sen tekniikkaa ensi kesän ajan ihan vakio koneella.
Tämä talvi nyt menee E30 M30B35 prokkiksen kanssaMiksi Lentää LSDeellä kun voi ajaa BMWeellä.
Bmw 525i E34 91'
Bmw 540i E34 93'
Bmw 335i E30 83'
Comment
-
-
Tässä tuli mieleen, että onko kukaan viritellyt M60B40 niin, että olisi ihan dynolappua.
Attempt this upgrade entirely at your own risk. If you adjust the cams the wrong way the pistons will smash the valves. Below is my own experience, yours may be totally different. The cam setup in the M60B30/40 are fairly complex to set, and you need prior knowlege of how everything works as well a
Näitä ajoitusjuttujahan on pitkin nettiä ja kaikki kehuu, mutta en ole foorumilla vielä nähnyt yhtään konetta johon olisi tehty joku muu kuin vakioajoitus. E23:seen pitäisi ajoitus säätää muutenkin, niin nyt olisi hyvä hetki tehdä tähän työkalut.sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
Comment