m60b30 viritys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lionheart
    Newbiemmer
    • Feb 2015
    • 15
    • Finland

    #16
    Originally posted by jannmann View Post
    Jos välttämättä haluat sen 3,0l mosan, niin ite tekisin jotain seuraavanlaista:

    -4l/4,l koneen isommat venat M62b35 kanteen, (m62 kansi/jakopää keveyden takia)
    -läppikset jostain moposta.
    -M5 tyyppinen plenumi

    Jos haluat kierroksia reilusti, pitää vakiot nostimet heittää mäkeen tai muuttaa koviksi, oli sitten kyseessä m60 tai m62 pohjaiset kannet.
    M60 jousilla saattaa pärjätä pidemmälle (en ole mitannut miten pitkälle riittää) M62 venajousilla ei tee mitään. Jos hiot vakionokista kunnolliset nokat, vakio nostimien pituus ei enää riitä.
    Pystyykö käyttämään m62b35 vanos kansia m60 kanssa vai joutuuko vanokset poistaa käytöstä? T: Tietämätön
    Last edited by Lionheart; 03-11-2015, 23:07.

    Comment

    • TsTPioneeri
      Bimmer Fanatic
      • May 2011
      • 258
      • Muurame

      #17
      Vähän varastan topikkia tästä ettei tarvitse uutta aloittaa niin kun ois tuohon rataprokkis E34seen tarkoitus heittää 4,4l V8 ja vanhasta 525sen tekniikassa olisi tuo ydinlatauksen kestävä ZF 5 lovinen laatikko (sama kuin M3ssa) niin onko tuollanen naittaminen kuinka vaikea homma tarviiko esim jonkun adapterin väliin? :think
      Miksi Lentää LSDeellä kun voi ajaa BMWeellä.

      Bmw 525i E34 91'
      Bmw 540i E34 93'
      Bmw 335i E30 83'

      Comment

      • Muurahainen
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        #18
        Originally posted by TsTPioneeri View Post
        Vähän varastan topikkia tästä ettei tarvitse uutta aloittaa niin kun ois tuohon rataprokkis E34seen tarkoitus heittää 4,4l V8 ja vanhasta 525sen tekniikassa olisi tuo ydinlatauksen kestävä ZF 5 lovinen laatikko (sama kuin M3ssa) niin onko tuollanen naittaminen kuinka vaikea homma tarviiko esim jonkun adapterin väliin? :think
        Ei se suoraan sovi mutta on tehtävissä ainakin hitsaamalla.
        Kaippa siihen adapterinkin saa.

        Comment

        • Freak
          BTCF Member
          • Apr 2003
          • 2565
          • .

          #19
          Originally posted by TsTPioneeri View Post
          Vähän varastan topikkia tästä ettei tarvitse uutta aloittaa niin kun ois tuohon rataprokkis E34seen tarkoitus heittää 4,4l V8 ja vanhasta 525sen tekniikassa olisi tuo ydinlatauksen kestävä ZF 5 lovinen laatikko (sama kuin M3ssa) niin onko tuollanen naittaminen kuinka vaikea homma tarviiko esim jonkun adapterin väliin? :think
          Originally posted by Muurahainen View Post
          Ei se suoraan sovi mutta on tehtävissä ainakin hitsaamalla.
          Kaippa siihen adapterinkin saa.
          Aivan turhaa hommaa, kun saman latauksen kestävä laatikko löytyy M60B30:n perästä oikealla kaavelilla. Julkinen salaisuus taitaa olla, ettei laatikko kuitenkaan kovin kauaa kestä 4 litran räjähdepanoksen tuottamaa iskua saati sitten 4,4 litran. :think

          Mutta mitä sitä turhia murehtimaan. Laatikko kiinni ja uusi tilalle, jos vanha hajoaa.
          Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

          Vanha Uuden liiton mies...

          Comment

          • mrrk
            BTCF Member
            • Sep 2007
            • 515
            • Satakunta.

            #20
            [QUOTE=Freak Julkinen salaisuus taitaa olla, ettei laatikko kuitenkaan kovin kauaa kestä 4 litran räjähdepanoksen tuottamaa iskua saati sitten 4,4 litran. :think

            Mutta mitä sitä turhia murehtimaan. Laatikko kiinni ja uusi tilalle, jos vanha hajoaa. [/QUOTE]

            Onko omakohtaista kokemusta?
            Kyllä se kestää ainakin 750-800 nm väännöt mutta kaiken saa tietysti rikottua jos oikein yrittää.
            Jos noita 5 vaihteisia laatikoita löytyy niin että kasvaa puissa niin voisin pari ostaa varalle.

            Pari 6 vaihteista on kyllä saanut kokea isommat väännöt ja ovat antautuneet

            Comment

            • TsTPioneeri
              Bimmer Fanatic
              • May 2011
              • 258
              • Muurame

              #21
              Joo ei ainakaan minulla ole kuin yksi tuommonen eikä sekään puussa vaan moottorissa kiinni.

              Kyllä minä ainakin olen kuullut että pirun vahvoja laatikoita pitäs olla nuo viisloviset ZFt (M3sta esim) joten en usko että kestävyys olisi ainakaan ongelma jotku ovat jopa väittäneet että 6 loviset olisivat heikompia kestämään.

              Ja jos mulla ois rahaa tonneittain laitella niin ostaisin Getrag 420Geen kaikkein mieluiten.

              tuossa olis ainakin adapteri...

              Last edited by TsTPioneeri; 06-11-2015, 00:14. Reason: linkki ynnä muuta höpöjuttuja
              Miksi Lentää LSDeellä kun voi ajaa BMWeellä.

              Bmw 525i E34 91'
              Bmw 540i E34 93'
              Bmw 335i E30 83'

              Comment

              • aae30
                BTCF Member
                • May 2010
                • 2747
                • .fi

                #22
                Originally posted by TsTPioneeri View Post
                Linkistä näet kuinka ruman viritelmän linkkaamasi adapteri vaatii ollakseen 'bolt-on' käyttökelpoinen
                Videossa näkyvä LUK:in levy kait 240mm kytkimelle tarkoitetusta kaksoismassasta tehty tj..


                Aiemmin tullut vastaan muistaakseni samalle laatikkoadapterille tehtynä vakio vauhtipyörälle väännetty 9->8pultin 'jatkoadapteri',
                tiedä sitten onko joltain lähteny jalat vai miksi se on myynnistä kadonnut..
                Sorry I'm Not Sorry
                E34 540iA 93 sedan
                E34 540iA 93 sedan
                E39 530iA 00 touring

                Comment

                • Urpo_rotta
                  BTCF Member
                  • May 2012
                  • 5323
                  • Pirkkala

                  #23
                  No sen voin omasta kokemuksesta kertoa että väännöllä et sitä zf:ää helpolla riko. Ainakin omassa m60b44 450Nm jatkeena on saanut kaikenmoista sikaa eikä sano mitään. Mutta kuten mrrk sanoi kaiken saa rikki.

                  Tuo adapterilevy on minusta ihan jees mutta tuo spaceri jäis itsellä laittamatta. Miulummin vaikka omilla specseillä custom vauhtis.

                  Vaatiiko tuo tosiaan tuon spacerin tuonne? Jos tuo hökötys olis yksiosainen ja terästä niin luottoa löytyisi vähän paremmin. Tosin tämä on todennäköisesti aivan toimiva ratkaisu. Löytynee joka toisesta itäeuroopan drifteristä?
                  Last edited by Urpo_rotta; 06-11-2015, 05:51.
                  E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                  E34 525i -90 twinturbo 427/519

                  N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                  VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                  Kysy jos tarvetta

                  Comment

                  • TsTPioneeri
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2011
                    • 258
                    • Muurame

                    #24
                    Joo vaikutti aika hurjalta tuo väliholkki

                    Vauhtipyörä pitää todennäköisesti joka tapauksessa teetättää kun nuo motit on lähes poikkeuksetta automaateja olleet ja vakio vauhtipyörät on muutenkin tuota tuplamassa paskaa saa vähän herkkyyttä kevyellä vauhtiksella!

                    Kytkinkin tulee olemaan sintteriä asetelmineen.

                    Olisi kiva löytää siihen joku passeli adapteri ettei tarvisi mitään helvetin holkkeja väliin laitella...

                    Noh onneksi alan vasta ensi kesän ajojen jälkeen romplaamaan tuota ratakatiska E34sen tekniikkaa ensi kesän ajan ihan vakio koneella.

                    Tämä talvi nyt menee E30 M30B35 prokkiksen kanssa
                    Miksi Lentää LSDeellä kun voi ajaa BMWeellä.

                    Bmw 525i E34 91'
                    Bmw 540i E34 93'
                    Bmw 335i E30 83'

                    Comment

                    • Morkai
                      BTCF Member
                      • Sep 2005
                      • 3196
                      • Saarijärvi

                      #25
                      Tässä tuli mieleen, että onko kukaan viritellyt M60B40 niin, että olisi ihan dynolappua.

                      Attempt this upgrade entirely at your own risk. If you adjust the cams the wrong way the pistons will smash the valves. Below is my own experience, yours may be totally different. The cam setup in the M60B30/40 are fairly complex to set, and you need prior knowlege of how everything works as well a


                      Näitä ajoitusjuttujahan on pitkin nettiä ja kaikki kehuu, mutta en ole foorumilla vielä nähnyt yhtään konetta johon olisi tehty joku muu kuin vakioajoitus. E23:seen pitäisi ajoitus säätää muutenkin, niin nyt olisi hyvä hetki tehdä tähän työkalut.
                      sigpic
                      E23 728iA V8-projekti
                      E38 730D -projekti
                      E39 540iA -projekti
                      I01 i3 -projekti

                      Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                      Comment

                      Working...
                      X