Tämmöset vikakoodit tuuppas DDE eilen illalla. Webasto ei lähtetyt päälle, herjas auksilary wesipumppua joten kylmäkäynnistys -18c:ssa...
Sen jälkeen ajamaan josta n. 10km rauhallista maantieajoa, tässä vaiheessa ei vielä mitään ongelmia.
Ensimmäinen kiihdytys risteyksestä: auto ei kiihdy pätkääkään/ ei ota kierroksia...yhtäkkiä menohalut löytyy mutta tasan 3250rpm kun isompi turbo ottaa kaiken vastuun, tuntuu raju nykäys kiihdyttäessä. toistui joka kerta.
Sitten rauhallista ajoa taas muutama kilometri, tasakaasulla kaikki ok. Taas kokeilin kiihdyttää: auto ei mee mihinkään... hetken päästä tehot (ahdot) palas mutta sama juttu 3250 rpm, raju nykäys.
Auto tien sivuus ja virrat pois, ovet lukkoon, ovet auki, auto käyntiin (tyhjäkäyntiä käy siis ihan puhtaasti) ja ensimmäinen kiihdytys bussipysäkiltä -> ahtoja on mutta - Padam - moottorin vikavalo tauluun ja "increased emission".
Ajoin sitten määränpäähän hissukseen, auto seisoi pakkasessa n. 2h ja tämän jälkeen toimi normaalisti n. 100km eikä tänä aikana tullut enää lisää vikakoodeja... Moottorin vikavalo paloi edelleen- tietysti, koska en päässyt nollaamaan koodeja tässä vaiheessa...
Voiko olla pelkkä ahtolämpöjen anturi joka tuon aiheuttaa, ihmetyttää vaan tossa ekassa vikakoodissa se että ahtolämpötila on: A. Sama molemmissa koodeissa, B. ihmeellisen korkea (autossa on Wagner Tuningin välijäähy).
Vai voiko olla pakkasen aiheuttama "haamuvika"???
Ohessa vikakoodit, mitä raati mieltä:
*EDIT* Missä sijaitsee ahtopaineanturi? Onko se anturi mikä on imusarjassa päällä vähän sivussa viidennen sylinterin kohdalla?
Olisko jollain heittää tuolle osanumeroa kun en itse Realoem:stä löytänyt...
Sen jälkeen ajamaan josta n. 10km rauhallista maantieajoa, tässä vaiheessa ei vielä mitään ongelmia.
Ensimmäinen kiihdytys risteyksestä: auto ei kiihdy pätkääkään/ ei ota kierroksia...yhtäkkiä menohalut löytyy mutta tasan 3250rpm kun isompi turbo ottaa kaiken vastuun, tuntuu raju nykäys kiihdyttäessä. toistui joka kerta.
Sitten rauhallista ajoa taas muutama kilometri, tasakaasulla kaikki ok. Taas kokeilin kiihdyttää: auto ei mee mihinkään... hetken päästä tehot (ahdot) palas mutta sama juttu 3250 rpm, raju nykäys.
Auto tien sivuus ja virrat pois, ovet lukkoon, ovet auki, auto käyntiin (tyhjäkäyntiä käy siis ihan puhtaasti) ja ensimmäinen kiihdytys bussipysäkiltä -> ahtoja on mutta - Padam - moottorin vikavalo tauluun ja "increased emission".
Ajoin sitten määränpäähän hissukseen, auto seisoi pakkasessa n. 2h ja tämän jälkeen toimi normaalisti n. 100km eikä tänä aikana tullut enää lisää vikakoodeja... Moottorin vikavalo paloi edelleen- tietysti, koska en päässyt nollaamaan koodeja tässä vaiheessa...
Voiko olla pelkkä ahtolämpöjen anturi joka tuon aiheuttaa, ihmetyttää vaan tossa ekassa vikakoodissa se että ahtolämpötila on: A. Sama molemmissa koodeissa, B. ihmeellisen korkea (autossa on Wagner Tuningin välijäähy).
Vai voiko olla pakkasen aiheuttama "haamuvika"???
Ohessa vikakoodit, mitä raati mieltä:
*EDIT* Missä sijaitsee ahtopaineanturi? Onko se anturi mikä on imusarjassa päällä vähän sivussa viidennen sylinterin kohdalla?
Olisko jollain heittää tuolle osanumeroa kun en itse Realoem:stä löytänyt...
Comment