Vanha topikki, mutta jatketaan spekulointia..
Oman holsetin tilalle katellu jotain "sivistyneempää" ahdinta. EFR sarjasta (varsinkin 9180) kantautunut korviin pelkkää hyvää, jopa garretin GTX:iä paremmaksi kehuttu. Oman S38 moottorin kaveriksi pyöritellyt vaihtoehtoja: EFR 9180 (1,45 pakopesällä), Garreteista GT4202R tai GTX 4294R.
Garrett on julkaissut Gen2 turboja noista pienemmistä gtx turboista, pois lukien järkäle GTX 5533r Gen2. Lienee kuitenkin syytä olettaa että noi muutkin tulee kohta päivittymään? Onhan tuo Gtx jo kuitenkin yli 6v vanhaa suunnittelua. GT4202R valintaa puoltaisi: 800e halvempi hinta vrt. GTX4294R:ään. Sekä se, että en omassa kokoonpanossa juurikaan näe tuosta billetti siivestä mitään hyötyä.
Vanha topikki, mutta jatketaan spekulointia..
Oman holsetin tilalle katellu jotain "sivistyneempää" ahdinta. EFR sarjasta (varsinkin 9180) kantautunut korviin pelkkää hyvää, jopa garretin GTX:iä paremmaksi kehuttu. Oman S38 moottorin kaveriksi pyöritellyt vaihtoehtoja: EFR 9180 (1,45 pakopesällä), Garreteista GT4202R tai GTX 4294R.
Garrett on julkaissut Gen2 turboja noista pienemmistä gtx turboista, pois lukien järkäle GTX 5533r Gen2. Lienee kuitenkin syytä olettaa että noi muutkin tulee kohta päivittymään? Onhan tuo Gtx jo kuitenkin yli 6v vanhaa suunnittelua. GT4202R valintaa puoltaisi: 800e halvempi hinta vrt. GTX4294R:ään. Sekä se, että en omassa kokoonpanossa juurikaan näe tuosta billetti siivestä mitään hyötyä.
Ilmeisesti ~1000 korville pitäs päästä, suosittelen kattoo BW SX-E S369(hyvin lähellä EFR9180), PTE 6466, 6766.(hieman pienempi kuin 9180 ja S369)
Kaikki edellämainituista koputtelee 900-1000 rajapyykkiä.
Em. Precisionit lytättiin heti kättelyssä, kun tiedustelin M30:iin ahdinta eri pajoilta, paremmin hengittävän S38:n kyljessä vielä huonompi.
Precisionille löytyy todella huonosti karttoja, mutta yleisesti vertailtuna 66mm pakosiipi on hyvin ahdas. Kompurassa kyllä riittää tuottoa.
SX-E 369 tarvii myös ainakin isomman pakopesän, kuin suoraan hyllystä tarjolla. JZ jumalmoottorien käppyröissäkin jo näkynyt melko kovia pakopaineita 1.00 A/R pesällä. Omaan löysin 1.10 A/R pesän, joka sekin teoriatasolla kompromissi tulevaisuuden suunnitelmiin nähden.
PPMotorin vaihtoehdot kaikki vaikuttaa käypiltä. BW:ltä on nykyään myös S400 sarjan SX-E:tä tarjolla, mikäli liukulaakeri hyrrä ylipäätään sopii vaihtoehtoihin :think
Ilmeisesti ~1000 korville pitäs päästä, suosittelen kattoo BW SX-E S369(hyvin lähellä EFR9180), PTE 6466, 6766.(hieman pienempi kuin 9180 ja S369)
Kaikki edellämainituista koputtelee 900-1000 rajapyykkiä.
Kyllä 1000hv rajapyykille pitäisi päästä, mutta uskon siihen riittävän jopa vain luokkaa 67mm kompurasiipi.
Liukulaakeri turbot ovat pois suljettu, joten BW S/SX-sarja ei tule kysymykseen.
Precisioneista:
Enpä muuten tiedä ketään jolla olisi kyseistä ahdinmerkkiä drifterissään, voiko siitä päätellä jotain? En tiedä, mutta ruotsin puolellahan nämä on suosittuja.
Kuten miuge mainitsikin niin liian pieni pakosiipi (66mm) rajaa nuo 6466,6766 mallit pois.
Taasen Joban mainitsema 6870 voisi toimiakkin. Löytyy isoa pakopesää ja on ns. Gen2 turbo, julkaistu 2014. Isona miinuksena taasen hinta: 3100e PPF:llä. Verrattuna GT4202R 1600e hintaan eroa on, mutta onko suorituskyvyssä.
Precisioneista:
Enpä muuten tiedä ketään jolla olisi kyseistä ahdinmerkkiä drifterissään, voiko siitä päätellä jotain? En tiedä, mutta ruotsin puolellahan nämä on suosittuja.
Taasen Joban mainitsema 6870 voisi toimiakkin. Löytyy isoa pakopesää ja on ns. Gen2 turbo, julkaistu 2014. Isona miinuksena taasen hinta: 3100e PPF:llä. Verrattuna GT4202R 1600e hintaan eroa on, mutta onko suorituskyvyssä.
Esimerkiksi Axel Hjalten drifterissä on Precision 6870. Se tuntuu omaavan voimaa kohtuullisen hyvin, muistaakseni puhui lähemmäs 1000hp fillareilta kovalla paineella. Moottorina toki 2JZ eikä isompi S38.
Maailmalla Precisionit hyvinkin suosittuja. Mutta täälä suomessa "kaikki" sanoo että ihan paskoja.
Eihän suomessa puhuta muusta kuin holseteista jotka herää niin perkeleen hyvin.. Varsinkin tällä foorumilla muuta maailmaa ja muihin foorumeihin nähden.
Eipä oo tullu vastaan paremmin heräävää turboa kuin Precision 6466 joka jaksaa työntää ~900hv.
Muutamia Precision turboja kaveriporukassa ollut ja myös paljo holsetteja, penkitetty samassa penkissä jopa samoissa autoissa ja onhan niissä eroja muutakin kuin hinta..
Esim m50b28 moottorissa hx40 super ja 6266 liukulaakeri versio niin 600rpm eroa spoolissa Precisionin eduksi vaikka ns "isompi" ahdin joka spekattu 735hv, toki fyysisesti paljon pienempi..
Itse olen ajanut holsetilla ja myöhemmin vaihtanut kuulis precisioniin.
Tämän hetken dollarikurssin takia ei kyllä haluaisi uutta turboa ostaa..
Discover the magic of the internet at Imgur, a community powered entertainment destination. Lift your spirits with funny jokes, trending memes, entertaining gifs, inspiring stories, viral videos, and so much more from users.
Tuolla muutama foto. Siipikootkin näyttäis täsmäävän KKD:llä myytävään hx50 mfs:ään.
Tuossa on ollut pakopesästä lähtö hukkikselle, onkohan tuo vielä pelastettavissa, jos käyttää hukkista pakosarjassa? Vai onko hommattava uusi pakopesä? :think
Harrasteet sun muut projut: 1989 E34 ///M5 Turbo, 1994 E34 touring 35d+8hp Käyttis: Nissan ///Minterstar Mainitsemisen arvoiset ex rotiskot: 1991 E30 Touring M50B28 707hv/877nm,1989 E30 2D Sedan M20B27 Sakhir Orange, 1991 E34 Sedan 535i M Technic
Ai niin tuossa oli keskiö samaa ton kompurataustan kanssa, kyllä se 50:ltä näyttää, varmaan pakopesä joku jälkikäteen sovitettu, tai mistä noista tietää voi löytyä valmiinaki jostain sovelluksesta. Ite ehkä laittaisin uuden pesän, häirittis sen verta paljon toi reikä, vaikka sen saiski paikattua. Ainakin pesän virtaus häiriintyy ku tuo väliseinä on poistettu.
Comment