Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 Heater Control Valve

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tiina pusila
    Bimmer Rookie
    • Sep 2009
    • 116
    • asikkala

e36 Heater Control Valve

miksi helvetissä se kartioreunainen levy ei ole kiinteänä siinä tikussa mikä menee kiinni tai auki sähköllä.? sekava sepostus. mutta siis kun antaa sähköä tälle lämmityslaitteen säätö venttiilille niin se tappi siellä sisällä liikkuu, mutta se levy jää jumiin ja lähtee sieltä vasta kun huudattaa rajotintavasten.?
  • tiina pusila
    Bimmer Rookie
    • Sep 2009
    • 116
    • asikkala

Originally posted by tiina pusila View Post
    miksi helvetissä se kartioreunainen levy ei ole kiinteänä siinä tikussa mikä menee kiinni tai auki sähköllä.? sekava sepostus. mutta siis kun antaa sähköä tälle lämmityslaitteen säätö venttiilille niin se tappi siellä sisällä liikkuu, mutta se levy jää jumiin ja lähtee sieltä vasta kun huudattaa rajotintavasten.?

ymmärrän kyllä toiminta periaatteen mutta voiko sen kolvata kiinni tai jotai

Comment

• Kissvesala
      Moderator
      • Jun 2010
      • 3110
      • Liminka

Mulla ois varaosiksi nuita venttiilin osia. Ilmastoidun venttiilistä.
      Ja periaate on muutenki se että se vesipumpun voimalla aukeaa. Sillon ku on säätö kuumalla niin heiluu ns vapaasti ja säätö kylmällä niin magneetti painaa sen kiinni!
      Last edited by Kissvesala; 26-01-2014, 16:05.
      Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
      Kissvesala.fi
      Priva tai o443424479

Comment

• tiina pusila
        Bimmer Rookie
        • Sep 2009
        • 116
        • asikkala

Originally posted by Kissvesala View Post
        Mulla ois varaosiksi nuita venttiilin osia. Ilmastoidun venttiilistä.
        Ja periaate on muutenki se että se vesipumpun voimalla aukeaa. Sillon ku on säätö kuumalla niin heiluu ns vapaasti ja säätö kylmällä niin magneetti painaa sen kiinni!
        niin mä vähän meinasinkin että paineella pitäs aueta muttei se aukee muutakun kikkailee rajotinta vasten eikä yleensä kerran jälkeen ees aukee... mulla ei ole luojankiitos ilmastointia, yksi huoli vähemmän...

Comment

• Kissvesala
          Moderator
          • Jun 2010
          • 3110
          • Liminka

Originally posted by tiina pusila View Post
          niin mä vähän meinasinkin että paineella pitäs aueta muttei se aukee muutakun kikkailee rajotinta vasten eikä yleensä kerran jälkeen ees aukee... mulla ei ole luojankiitos ilmastointia, yksi huoli vähemmän...
          Käytä auki ja putsaile se venttiili. Jos se ei jumita se tappi niin vika on vesipumpussa.
          Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
          Kissvesala.fi
          Priva tai o443424479

Comment

• tiina pusila
            Bimmer Rookie
            • Sep 2009
            • 116
            • asikkala

Originally posted by Kissvesala View Post
            Käytä auki ja putsaile se venttiili. Jos se ei jumita se tappi niin vika on vesipumpussa.
            tappi liikkuu ainakin hyvin kun sähköä antaa. saako sitä purettua silleen että sais sen kartion huulen sieltä myös putsattua? paisarissa kun siinä ylhäällä on se reikä niin ainakin vesi kiertää hirveetä vauhtia....

Comment

• jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16460
              • Asikkala

Ainakin uusi venttiili on auki ilman mitään veden painetta suoraan paketista otettuna, tosiaan minullakin vanhassa se kartion tikku oli irti siitä liikkuvasta karasta kuten ilm. Tiinallakin.

Comment

Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎