Tilanne on nyt tämä: Auto on alkujaan 325td, saksantuonti. Jossain vaiheessa iski viritysinto. Autossa oli välillä mekaaninen pumppu 12mm nestepäällä ja iso turbo. Aikani ajeltuani hoksasin että auto on aina ruikulla, ja kansi/kannentiivistevika oli viimeinen niitti. Tulin siihen tulokseen että taloudellisesti kannattavin ja nopein ratkaisu oli vaihtaa kokonaan uusi vakiomoottori vanhan tilalle ja korjata vanha kone lattialla, auton pysyessä ajossa koko ajan (koska käyttöauto).
Ajatuksena kaunis, mutta tilanne on tämä: Uusi moottori on kiinni autossa. Moottori on peräisin viime kesänä puretusta 525tds:stä. Ja nyt ei lähde käyntiin tuolla sähköpumpulla, ei sitten millään.
Mikä vikana? Pumpussa ei voi olla enää ilmaa, kaikki ilmauskonstit on koitettu. Sammutinsolenoidi on kunnossa. Takaiskuja kun löysää niin ruiskii muutamasta suutinputkilähdöstä ainetta, mutta heti kun takaiskut kiristää niin ei tuu mitään. Aivan kuin syötönsäätö olisi nollilla jatkuvasti.
Onko moottorinohjausboksit erilaiset, eli onko niin että tuo TDS:n syöttöpumppu ei juttele tuon TD:n boksin kanssa?
Voiko olla joku ajonesto/vikatila päällä sen takia että on ollut välillä kiinni mekaaninen pumppu?
Joku anturi ei pelaa? Mulla ei myöskään ole ilmamäärämittaria, enkä tiedä onko tuossa varaosamoottorissa semmonen aluperin ollut. Voiko sen puuttuminen vaikuttaa pumpun toimintaan noin ratkaisevasti?
Ajatuksena kaunis, mutta tilanne on tämä: Uusi moottori on kiinni autossa. Moottori on peräisin viime kesänä puretusta 525tds:stä. Ja nyt ei lähde käyntiin tuolla sähköpumpulla, ei sitten millään.
Mikä vikana? Pumpussa ei voi olla enää ilmaa, kaikki ilmauskonstit on koitettu. Sammutinsolenoidi on kunnossa. Takaiskuja kun löysää niin ruiskii muutamasta suutinputkilähdöstä ainetta, mutta heti kun takaiskut kiristää niin ei tuu mitään. Aivan kuin syötönsäätö olisi nollilla jatkuvasti.
Onko moottorinohjausboksit erilaiset, eli onko niin että tuo TDS:n syöttöpumppu ei juttele tuon TD:n boksin kanssa?
Voiko olla joku ajonesto/vikatila päällä sen takia että on ollut välillä kiinni mekaaninen pumppu?
Joku anturi ei pelaa? Mulla ei myöskään ole ilmamäärämittaria, enkä tiedä onko tuossa varaosamoottorissa semmonen aluperin ollut. Voiko sen puuttuminen vaikuttaa pumpun toimintaan noin ratkaisevasti?
Comment