Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kampiakselin hihnapyörän erot M57

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Benzino
    Bimmer Enthusiast
    • May 2003
    • 1402
    • EFHK

    Kampiakselin hihnapyörän erot M57

    ETK tarjoaa E38-korin 730d jossa 135kW M57-kone eri osanumeroista
    Kampiakselin hihnapyörää eli sitä värinänvaimenninta kuin muissa m57-koneisissa E46, E39, E53 malleissa..
    Onko tietoa onko noissa eroja ja onko mahdollista vaihtaa ristiin erikorisen
    m57-koneesta irrotetun hihnapyörän tuohon e38:n keulille?
    Tuntuu hieman oudolta että kun moottori on sama, apulaitteet pitkälti vastaavia keskenään, että vain seiskasataseen oltaisiin konkreettisesti tehty jostain syystä erilainen hihnapyörä..
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16419
    • Asikkala

    #2
    Onhan m42 is-koneessakin ensin kiilahihnapyörä ja vaihtuu moniurapyörään kun ensin kone on ollut vuoden/pari e36:ssa.

    Comment

    • Benzino
      Bimmer Enthusiast
      • May 2003
      • 1402
      • EFHK

      #3
      Originally posted by jr66 View Post
      Onhan m42 is-koneessakin ensin kiilahihnapyörä ja vaihtuu moniurapyörään kun ensin kone on ollut vuoden/pari e36:ssa.
      Noissa kaikissa M57-koneissa näyttäisi olevan moniurahihnapyörät käytössä joten samat hihnat kyllä sopinevat keskenään.. Olettaa saattaisi ettei kummoista eroa hihnapyörässäkään silloin voi olla?

      Comment

      • MNi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2008
        • 3143
        • Tampere

        #4
        RealOEM ei tarjoile kuin yhtä numeroa eli 11232248520.

        Ebay löytää ainakin kahdennäköistä kuvaa: KLIK ja KLIK.

        Näyttäis olevan E38-spesifinen osa: KLIK.

        Comment

        • Benzino
          Bimmer Enthusiast
          • May 2003
          • 1402
          • EFHK

          #5
          Originally posted by MNi View Post
          RealOEM ei tarjoile kuin yhtä numeroa eli 11232248520.

          Ebay löytää ainakin kahdennäköistä kuvaa: KLIK ja KLIK.

          Näyttäis olevan E38-spesifinen osa: KLIK.
          Ebay linkkien ensimmäinen kuva näyttää siltä osalta mikä autossa nytkin on kiinni. Toisen kuvan osa onkin sitten aikalailla erilainen.. Onko tosiaan kenelläkään käytännön tietoa miten tuon ensimmäisen kuvan mukainen limppu eroaa vastaavan näköisestä E46/E39/E53-korisen M57-koneisen hihnapyörästä joka kuvien perusteella olisi samanlainen?

          Comment

          • MNi
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2008
            • 3143
            • Tampere

            #6
            M57N-koneen dampperi (samannäköinen kuin omaan E46:een vaihdettu eli 11238511371) tuossa: KLIK. Pöljältä tuntuu että olisi oma versionsa mutta olisiko kehämitassa eroa tjsp.

            Pultit on ainakin samat RealOEM:stä katsoen eli 4 x 11232247932.

            Pitäisi päästä mittailemaan vierekkäin jotta osaisi sanoa varmaksi.

            Gates TVD1050 eli 11238511371 löytyy mitat: KLIK. Tosin vain ulkomitat, halkaisija 193 mm ja syvyys 73 mm.

            E38-versiolle todetaan findpartissa lakonisesti: Damper of shifting jerks. KLIK.

            M57-koulutusdokusta löytyy kuva E38 M57-moniurahihnakäytöstä: KLIK.

            Comment

            • e46touring
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2003
              • 1321
              • Tornio

              #7
              bmw 11 23 8 511 371 vs. Febi

              Originally posted by MNi View Post
              M57N-koneen dampperi (samannäköinen kuin omaan E46:een vaihdettu eli 11238511371) tuossa: KLIK. Pöljältä tuntuu että olisi oma versionsa mutta olisiko kehämitassa eroa tjsp.

              Pultit on ainakin samat RealOEM:stä katsoen eli 4 x 11232247932.

              Pitäisi päästä mittailemaan vierekkäin jotta osaisi sanoa varmaksi.

              Gates TVD1050 eli 11238511371 löytyy mitat: KLIK. Tosin vain ulkomitat, halkaisija 193 mm ja syvyys 73 mm.

              E38-versiolle todetaan findpartissa lakonisesti: Damper of shifting jerks. KLIK.

              M57-koulutusdokusta löytyy kuva E38 M57-moniurahihnakäytöstä: KLIK.
              hämmennetään soppaa vielä lisää. M57 ja M57N koneissa värinän vaimentimissa HIHNOJEN osalta ero koska M57 5 urainen hihna apulaitteille ja M57N koneissa 6 urainen hihna.
              Lisäksi tuossa M57N värinän vaimentimessa tullut päivitys BMW orggis osaan. Huomaatteko kuvasta erot. Vasen tarvike FEBI ja Oikea original BMW.
              Nyt luulisi kestävän tuon päivitys osan.
              Last edited by e46touring; 06-04-2018, 18:03.
              __________________________________________________ ____________
              Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

              Comment

              • 325E
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 1227
                • LAHTI

                #8
                Miten GATES Merkkinen Dampperi?

                Nyt on Motonetissä GATES Merkkinen Dampperi saatavilla 249€, onko se hyvä käyvä E60 530D LCI vm-2008 malliin...voiko joku viisaampi ottaa siitä selvää, kiitos.

                Originally posted by e46touring View Post
                hämmennetään soppaa vielä lisää. M57 ja M57N koneissa värinän vaimentimissa HIHNOJEN osalta ero koska M57 5 urainen hihna apulaitteille ja M57N koneissa 6 urainen hihna.
                Lisäksi tuossa M57N värinän vaimentimessa tullut päivitys BMW orggis osaan. Huomaatteko kuvasta erot. Vasen tarvike FEBI ja Oikea original BMW.
                Nyt luulisi kestävän tuon päivitys osan.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎