Announcement

Collapse
No announcement yet.

m30 käyntiongelma?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jaleksi
    Newbiemmer
    • Feb 2014
    • 4
    • Hyvinkää

    m30 käyntiongelma?

    Elikkäs kyseessä olis e28 tekniikan muutos 535i. Auto startaa mutta sammuu heti kun kääntää pois starttaus asennolta. kipinä tulee ja benssaakin mutta vaikuttaa siltä että suutimien aukiolo katkeaa? vaihdettu pyörittäjä, virranjakajankansi, tupanjohdot, tulpat. Myös bensapumppu uusittu ja tehty pakkosyöttö kytkimellä pumpulle. Jos jollain jotain vinkkejä ni kiitoksia jo etukäteen!
  • billy
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2012
    • 1052
    • Finland

    #2
    Originally posted by Jaleksi View Post
    Elikkäs kyseessä olis e28 tekniikan muutos 535i. Auto startaa mutta sammuu heti kun kääntää pois starttaus asennolta. kipinä tulee ja benssaakin mutta vaikuttaa siltä että suutimien aukiolo katkeaa? vaihdettu pyörittäjä, virranjakajankansi, tupanjohdot, tulpat. Myös bensapumppu uusittu ja tehty pakkosyöttö kytkimellä pumpulle. Jos jollain jotain vinkkejä ni kiitoksia jo etukäteen!
    Virtalukon pohja paskana:think

    Comment

    • Kissvesala
      Moderator
      • Jun 2010
      • 3110
      • Liminka

      #3
      Tai releille menee virrat väärästä piuhasta virtalukolta.
      Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
      Kissvesala.fi
      Priva tai o443424479

      Comment

      • Jaleksi
        Newbiemmer
        • Feb 2014
        • 4
        • Hyvinkää

        #4
        Originally posted by billy View Post
        Virtalukon pohja paskana:think
        Virtalukon chekattu silleen et puolalle tulee virta myös normikäynti asennossa. Auto toiminut siis kuin unelma sitten tuli rötäys ongelma aina muutaman kilometrin ajon jälkeen, ja nyt ei siis suostu enää käymäänkään! Voisiko vika olla moottorin ohjauksessa? Eli nyt kaikki mahdolliset neuvot todellakin tarpeen!

        Comment

        • Kissvesala
          Moderator
          • Jun 2010
          • 3110
          • Liminka

          #5
          Originally posted by Jaleksi View Post
          Virtalukon chekattu silleen et puolalle tulee virta myös normikäynti asennossa. Auto toiminut siis kuin unelma sitten tuli rötäys ongelma aina muutaman kilometrin ajon jälkeen, ja nyt ei siis suostu enää käymäänkään! Voisiko vika olla moottorin ohjauksessa? Eli nyt kaikki mahdolliset neuvot todellakin tarpeen!
          Puolavika aiheuttaa ainaki semmosta että toimii vähä aikaa ja hyytyy. Hetkenku oottaa niin taas käynnistyy ja toimii jonku aikaa. Mutta tuo toinen ongelma niin eihän mikään sulake oo varmasti pimeenä? Bensapumpun piuhat oikeen päin jos ootte hyppylangat vetassu? Ja jos puolalle tuleeki koko ajan virta niin tuleeko myös eculle?
          Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
          Kissvesala.fi
          Priva tai o443424479

          Comment

          • Jaleksi
            Newbiemmer
            • Feb 2014
            • 4
            • Hyvinkää

            #6
            Originally posted by Kissvesala View Post
            Puolavika aiheuttaa ainaki semmosta että toimii vähä aikaa ja hyytyy. Hetkenku oottaa niin taas käynnistyy ja toimii jonku aikaa. Mutta tuo toinen ongelma niin eihän mikään sulake oo varmasti pimeenä? Bensapumpun piuhat oikeen päin jos ootte hyppylangat vetassu? Ja jos puolalle tuleeki koko ajan virta niin tuleeko myös eculle?
            Piuhat on kyllä oikein, mutta moottorin ohjausta ei olla mitattu. Olisiko mahdollisesti moottorinohjaukselle oma rele?

            Comment

            • Joma
              BTCF Member
              • Feb 2011
              • 1320
              • Masku

              #7
              Ratkesko tämä ongelma ollenkaan?

              Itselläni hyvin samankuuloista ongelmaa.

              Ensin toimi kun unelma ja baarumit suli katuun, sitten rupes pikkuhiljaa nykimään tasakaasulla.

              Nykiminen voimistu varsinkin kuumalla koneella, kylmällä toimi vielä suht ok.

              Nyt ei jaksa etiäppäin liikkua pysyy kyllä tyhjäkäynnillä käynnissä mutta ei kestä kuormitusta.

              Vaihdettu:
              -puola, kolmea eriä kokeiltu
              -Johdot
              -tulpat
              -releet
              -pyörijä ja kansi

              Ruvennu niin paljon kyrsimään kyllä, voisko kampiakselin asentotunnistin tehdä tuota vikaa?

              E28 520i mihin swapattu e32 m30b34

              Kampiakselin asentoanturilla lähti toimimaan.
              Last edited by Joma; 14-09-2014, 11:56.
              E30 M52b28 M122h Amme
              E28 x monta
              E23 728i Ministeri
              E10 1600-2 Garret

              VW LT50 Huoltoajoneuvo
              HD lapio jätskikruiseri

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎