Announcement

Collapse
No announcement yet.

320d turbo ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vatoloco
    Newbiemmer
    • Jul 2013
    • 3
    • kouvola

    320d turbo ongelma

    elikkäs kaipaisin vähän tietoa että missä mahtaisi olla vikaa e46 320dieseli -00 (136hv) eli lähden kiihdyttämään niin ahdot pomppaa heti sinne 1.5bar korville ja veto tuntuu mutta miltei heti sen jälkeen ahdot laskee sinne 0.5 ja on laiska ja nostaa niitä hitaasti ylemmäs. kaasun kun kostaa niin taas ahtaa ja sit ei taas ahdakkaan? autoon on asennettu kcr dieselin säädettävä lastuboksi

    eli missähän mahtais olla vikaa? oisko jollain tietoa mistä ähtisin vikaa selvittään
  • VolvoTDi
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2006
    • 1576
    • Tampere - Pori

    #2
    Originally posted by vatoloco View Post
    elikkäs kaipaisin vähän tietoa että missä mahtaisi olla vikaa e46 320dieseli -00 (136hv) eli lähden kiihdyttämään niin ahdot pomppaa heti sinne 1.5bar korville ja veto tuntuu mutta miltei heti sen jälkeen ahdot laskee sinne 0.5 ja on laiska ja nostaa niitä hitaasti ylemmäs. kaasun kun kostaa niin taas ahtaa ja sit ei taas ahdakkaan? autoon on asennettu kcr dieselin säädettävä lastuboksi

    eli missähän mahtais olla vikaa? oisko jollain tietoa mistä ähtisin vikaa selvittään
    Otappa nyt ihan ensiksi se tuhoboksi pois johtosarja välistä ja kokeile uudestaan! Ahdot laskee 0,5bar, koska auto menee vikatilaan suojellakseen itseään.
    Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
    Check:
    www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
    Tampere 044-5867096

    Comment

    • vatoloco
      Newbiemmer
      • Jul 2013
      • 3
      • kouvola

      #3
      ok

      Originally posted by VolvoTDi View Post
      Otappa nyt ihan ensiksi se tuhoboksi pois johtosarja välistä ja kokeile uudestaan! Ahdot laskee 0,5bar, koska auto menee vikatilaan suojellakseen itseään.

      täytyykö nollailla mitään sen jälkeen?

      Comment

      • VolvoTDi
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2006
        • 1576
        • Tampere - Pori

        #4
        Originally posted by vatoloco View Post
        täytyykö nollailla mitään sen jälkeen?
        Ei jos alkaa ahtamaan normaalisti yli sen 0,5bar.
        Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
        Check:
        www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
        Tampere 044-5867096

        Comment

        • marko.m
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2007
          • 333
          • Keminmaa

          #5
          Moi

          Kaverin autossa E46 320d -02 on semmonen ongelma että moottori ei saa ilmaa. Sen huomaa siitä että kun painaa kaasua niin turbon imuletkut menee lyttyyn. Vaihettiin tähän autoon moottori jonka jälkeen turbo ei alkanut toimia. Moottori kyllä lähtee käyntiin ja käy hienosti tyhjäkäyntiä, mutta turbo ei ilmeisesti annan ilmaa yhtään moottorille.

          Turbo on vaihdettu pari vuotta sitten ja on toiminut tähän asti.

          Turbossa on alipainekello joka säätää hukkaporttia. Hukkaako pakopaineet suoraan hukkaporttiin? On kokeiltu alipaineletkua suoraan turbon kellolle ja sähköventtiilin kautta -> ei toimi.

          Lähdetään tästä ruuvailemaan mutta hyvät neuvot olisi paikallaan, missä voisi olla vika?
          316i e46 -04.
          Ex. 525i e34 -91

          Comment

          • intfreak
            Bimmer Enthusiast
            • May 2003
            • 2966
            • Uusikaupunni

            #6
            Originally posted by marko.m View Post
            Moi

            Kaverin autossa E46 320d -02 on semmonen ongelma että moottori ei saa ilmaa. Sen huomaa siitä että kun painaa kaasua niin turbon imuletkut menee lyttyyn. Vaihettiin tähän autoon moottori jonka jälkeen turbo ei alkanut toimia. Moottori kyllä lähtee käyntiin ja käy hienosti tyhjäkäyntiä, mutta turbo ei ilmeisesti annan ilmaa yhtään moottorille.

            Turbo on vaihdettu pari vuotta sitten ja on toiminut tähän asti.

            Turbossa on alipainekello joka säätää hukkaporttia. Hukkaako pakopaineet suoraan hukkaporttiin? On kokeiltu alipaineletkua suoraan turbon kellolle ja sähköventtiilin kautta -> ei toimi.

            Lähdetään tästä ruuvailemaan mutta hyvät neuvot olisi paikallaan, missä voisi olla vika?
            Siis mikä menee kasaan? Imuputki turbolle ilmansuodattimen jälkeen vai ahtoputket turbolta moottorille?
            Onhan ilmansuodatin kunnolla paikoillaan eikä siwan muovikassia ole jäänyt mihinkään väliin?
            N62 Money Spender Club

            Comment

            • marko.m
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2007
              • 333
              • Keminmaa

              #7
              Kaikki näyttää olevan mahdollista kun on BMW:stä kyse..
              Purettiin turbo pois lähempää tarkastelua varten ja sieltä oli siipi irronnut ja akseli kierossa. Varmaan samassa rytäkässä hajonnut kun moottori (männästä irronnut paloja). Että tämä olikin selvä homma.
              316i e46 -04.
              Ex. 525i e34 -91

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎