Luulen että vahvistimesta ei paljoo ole apua kys. Pioneerien kanssa, mutta laita noi hattuhyllylle ja eteen joku kunnon 2-tie erillissarja ja pieni pääte, vahvistin+subbaribudjetilla. TAI voihan sitä aina harrastaa ja kokeilla...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
tartteen neuvoa hifi asennuksissa!
Collapse
X
-
Pystyykö sellaisen vahvistimen laittamaan subbarille ja etukaiuttimille jonka tehot on 4x60w rms tai 2x150w rms. Miten tuo pitää kytkee kaiuttimiin ja subbariin? Sillattuna vai miten?
Kannattaisko hattuhyllylle ostaa tämmöiset: PIONEER TS-A2010 20cm/350W
Triaksiaalinen autokaiutin (3-tie)
Impedanssi: 4 Ohm
Taajuusalue: 25-30.000Hz
RMS/Huipputeho: 93/350 W
Äänenpaine: 93 db
Ulkoläpimitta: 244 mm
Sisäläpimitta: 186 mm
Asennussyvyys: 96 mm
Kun mulla on hattuhyllyllä 8" reijät niin siihen ois hyvä olla samankokoiset kaiuttimet kun ei kehtais ruveta tekemään uutta hattuhyllyä pienemmilla reijillä.Last edited by ropo; 29-01-2005, 22:26.Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!
Comment
-
-
Originally posted by ropoPystyykö sellaisen vahvistimen laittamaan subbarille ja etukaiuttimille jonka tehot on 4x60w rms tai 2x150w rms. Miten tuo pitää kytkee kaiuttimiin ja subbariin? Sillattuna vai miten?
Sulla oli E30? Eikös siinäkin ole tosi tiivis toi peräkontti, niin vois olla aika hyvä ratkasu jättää noi 8 tuuman reiät hattuhyllylle ilman kajareita (takamatkustajat ei ehkä tykkää mutta muuten ok). Tällöin subbari varmaan kuuluisi kontista paljon paremmin, eikä toi vahvarin teho muodostu niin helposti ongelmaksi. Tai sitten laitat suoraan 8-tuumaisen subin hattuhyllylle.E36 320i coupé (M50TU)
Comment
-
-
Helpotukseksesi,
et ilmeisesti ole mitään "superhifejä" tässä rakentelemassa?
Teeppäs näin, tuo raha mitä olet nyt juuri sioittamassa niihin 3-tie kaiuttimiin hattuhyllylle, tee siitä hyödyllistä.
Ostat eteen vaikka edes 2 tie erillissarjan.
www.powerset.fi esim sieltä DLS b5 sarjan joka menee bmw vakiopaikoille, on kuitenkin hinta/laatusuhteessa hyvä vaihtoehto, tämä siis jos et ole menossa kilpailemaan fascaan, jota epäilen. Erillissarja on huomattavasti parempi vaihtoehto kun nuo koaksiaalikolmitiet. Jos pikkuisen enemmän jaksat panostaa ostat peerlesin 2.tie erillissarja, sai autosoundissa erinomaiset arviot ja näin sopii täydellisesti tässä tilanteessa hinta muistaakseni 130 luokkaa nuo dls lähtee 89 muistaakseni eli ei siis kallista.
Ne vanhat kolmitiet heität sitten sinne hatarille jos ne on pakko siellä olla.
Nyt sulla on passiivinen erillissarja ( 5,25/6½" Midbasso elementti, diskantti sekä näille se jakosuodin) Tässä tapauksessa unohdat vielä hetkeksi sen subbarin jos uutena haluat kaiken ostaa. Tai sitten metsästät jostain 5 kanavaisen lankun (esim. Xetec Vector V-350.6 ovh 230e) Palataan siihen kohta.
Eli nyt sulla on se erkka satsi ja ne kolmitiet. Ostat jonkun pikkupäätteen esim. Carpower HPB-602 ovh99 € joka luovuttaa kahdelle kanavalle tarpeeksi tehoa tuohon erillissarjaan 2 x 70w. Asennat Hifit näin:
Etukaiuttimet DLS/PEERLES nämä vahvistimesta.
Takapömpelit pioneer? mankan vakiotehoilla
Rahaa on nyt mennyt n.
200-250e Ja sulla on pääte eteen ja "kunnolliset" etukaiuttimet...
Vaihtoehto 2.
Xetec Vector V-350.6 Vahvistin. 230e
DLS B.5 tai B.6 (riippuu elementin koosta) 89-100e
(tai sitten peerles 127-135)
Subbari Peerles R.12 135e
= n.360 e
Tällä setilla saisit soitettua etukaiuttimia takakaiuttimia ja subbaria.
Lisäksi kannattaa tietty laskea mukaan piuhojen yms tarvikkeiden hinnat.
En suosittele asentamaan etukaiuttimia vakiopaikalle, vaan asenna ne oviin, ei ovipahveihin vaan kunnolla ja tiukasti oviin. ( Oletan että auto oli e30)
Vaimennusmassan ja bitumimaton käyttökin olisi suotavaa sen tulet huomaamaan ja sitten hankkimaan.
Näillä pääset alkuun.
Erillissarja asennetaan näin.
JAKOSUODIN
WOOFER/BASS/ <-<- Tähän tulee Midbasso elementiltä tulevat piuhat
TWEETER <-<- tähän diskatilta tulevat piuhat
Mitäs vittua siinä viimesessä luki oisko ollu IN tai vastaava siihen sitten ne mankalta/vahvistimelta tulevat piuhat.
Viisaammat korjatkaa.
Nämä on tietty merkkikohtaisia...
Jeps, noilla pitäs päästä alkuun.
Nämä ovat ns. köyhänmiehen popit, nm. kokemusta on
Comment
-
-
Eipä tosta ko. sarjasta ole ainut mitä olen lukenut,
anteeksi arvon herra bmw harrastaja.
Lisätään sitten
On myös mahdollista että on myös mahdollista että joissain erillissarjoissa ei ole erillista jakosuodinta vaan midbassoelementin "terminaaleista" lähtee paikka diskanttielementille, diskantissa taas on erillinen "jakosuodin" kiinni. Suodin ei ole kiinni elementissä vaan kaiutin piuhoissa.
ONKO OK?
Tässä mitä ilmeisemmin haetaan halvahkoa ratkaisua joten siksi ehdotin tuota kun se on kuitenkin dls eikä mikään mcaudio johon liian usein tartutaan sen 40e hinnan vuoksi.
Tuon jakosuotimen kytkennän totesin vaan miten se ON USEIMMISSA MALLEISSA, NÄMÄHÄN OVAT MERKKIKOHTAISIA !
Taitaa vaan olla parempi toisten laittaa vaikka bassmasterit autoonsa ja pitää turpansa kiinni, niin eipähän tule noita näsäviisasteluja.
Comment
-
-
Originally posted by ropoJoo auto on e30 ja ei ole tarkoituksena rakentaa mitään superhifejä. Hattuhyllyllä on keskellä ehkä 8-10" refleksiputki
Kannattaa varmaan lähtee rakentamaan jotain ton suuntaista.
Kuitenkin panosta etukaiuttimiin. Takamööpeleillä ei niin väliä ethän sinä siellä takana istu.
Tietty jos tahtoo autoon jonkun 5.1 audiovideodesingjärjestelmän lautasantennilla niin sitten asia on eri. Toteanpahan vaan ennekuin viisaammat kommentoi.
Comment
-
-
Sanokaapa paljoko tämmösestä vahvistimesta kannattaa maksaa. Kaverilla on tämmönen ja se on aivan uusi ei edes koeiltu ja se on sitä myymässä mutta ei osaa sanoa hintaa.
SPL PRO 250
Tehot RMS: 2x50w(4ohm), 2x80w(2ohm), 1x160w(4ohm). Portaattomasti säädettävät yli/alipäästö-suotimet (50Hz-500Hz,12dB/oct), RCA-sekä kaiutinlinja-sisäänmenot.Kullatut liittimet.Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!
Comment
-
-
SPL PRO 450 4-KANAVA VAHVISTIN 4X100W MAX
SPL PRO:n nelikanavainen autovahvistin. Tehot RMS: 4x50w(4ohm), 4x80w(2ohm), 2x160w(4ohm). Toiselle kanavaparille portaattomasti säädettävä alipäästö-suodin, toiselle kanavaparille portaattomasti säädettävä ylipäästö-suodin (säätöalue 50Hz-500Hz,12db/oct). RCA sekä kaiutintasoiset sisäänmenot.Kullatut liittimet.
Tekeekö tällä mitään? Ei ainakaan kovin kallis, kun näky olevan tarjouksessa 129€
Oisko tuo kaks kanavainen SPL:än PRO 250 riittävä subbarille? Ja jos sitten ostas erillissarjalle toisen vahvistimen. Prkl!!! kun ei oo tuota rahaa köyhällä opiskelijalla paljo käytettävissä.Last edited by ropo; 31-01-2005, 19:33.Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!
Comment
-
-
Originally posted by ropoSPL PRO 450 4-KANAVA VAHVISTIN 4X100W MAX
SPL PRO:n nelikanavainen autovahvistin. Tehot RMS: 4x50w(4ohm), 4x80w(2ohm), 2x160w(4ohm). Toiselle kanavaparille portaattomasti säädettävä alipäästö-suodin, toiselle kanavaparille portaattomasti säädettävä ylipäästö-suodin (säätöalue 50Hz-500Hz,12db/oct). RCA sekä kaiutintasoiset sisäänmenot.Kullatut liittimet.
Tekeekö tällä mitään? Ei ainakaan kovin kallis, kun näky olevan tarjouksessa 129€S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Originally posted by pyrozsamalla hintaa saa oikean vahvistimenkin
Niin eli ne diskantit hajoaa ensimmäisenä säröllä (huonolla vahvistimella). Sitä syntyy kun teho loppuu. Eri valmistajat mittaa tehot eritavoilla ja ilmoittaa teholukemat "kaupallisesti" yläkanttiin ...
Täällä on niin monta kertaa todettu:
Halpaa ja hyvää ei saa samassa paketissa!!!
Mitä noihin vahvisti ehdokkaisiin tulee, ei sillä ovh.100€ hyvää saa, mutta kun lukee noita kommentteja, niin kaikista pahimmat pommit saa karsittua pois........
Comment
-
Comment