Announcement

Collapse
No announcement yet.

subi varapyöräkoteloon..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mth_84
    Bimmer Rookie
    • Jan 2003
    • 178

    subi varapyöräkoteloon..

    mitenkä olette toteuttaneet sen lasikuitu kotelon ja lastulevyn yhteen kiinnityksen eli miten siitä saa tarpeeksi pitävän kotelo rakenteen?
    olisi tarkoituksena tehdä vastaava rakennelma kun nykyinen kotelo vie kaiken tilan peräkontista...
    ja alkaako tämä lasikuitu koppa pärisemään, pitääkö se "liimata" jollakin rakenteeseen kiinni..?

    jos saan aikaiseksi joskus niin nykyinen kotelo voisi olla myytävänä...
    323i e21 entisöinti
    Corolla HT xx-ge -75
  • sspit
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2004
    • 357
    • Lappeenranta

    #2
    kiinnityksestä en ole varma mutta laittaisin sen jollain pultti mutteri hässäkällä kiinni. Laita sit bitumia sinne pohjalle siis pellin ja kotelon ettei rämise.
    BMW 325i

    Comment

    • mth_84
      Bimmer Rookie
      • Jan 2003
      • 178

      #3
      joo mut olisko tarpeellista kiinnittää ne lasikuitu ja pelti yhteen jollain liimalla ettei vaan ala pärräämään...?

      minkä kokoinen se muuten on se e30 varapyöräkotelo litroissa?
      riittääköhän se tollaiselle 12d2 spl dynamicsille...?
      323i e21 entisöinti
      Corolla HT xx-ge -75

      Comment

      • pyroz
        BTCF Member
        • Nov 2002
        • 6750
        • PK-seutu

        #4
        Mä pulttasin vaan pohjalevyn (kotelon kannen) siihen päälle pohjasta läpi. Vähän tiivistenauhaa väliin vaan.. E30:n varapyöräkotelo on n.60L. Että riittää melkein kahdelle subille...
        S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

        Comment

        • Scitso
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2002
          • 2816
          • Kuusankoski

          #5
          ite tein e28, tilavuus oli 68l. Kiinnitin kansilevyn lasikuituun pulteilla, silikoonilla, ja sisälle viel saumoihin laittelin pitumi töhnää ku oli ylimääräsenä.
          E34 525i Touring -96 "Iris"
          E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
          E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
          E46 328ia Sedan -98 "HOI"
          E61 530d Touring -04

          ex. E39 520ia Touring -98
          ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
          ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
          ex. E28 520i -82

          Comment

          • jeemu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 1844
            • 67700

            #6
            Ei se kyllä kahdelle Spl Dynamicsin 12:lle riitä, mut yhelle just ja just jos netto on toi 60litr toi elementti vie kuitenkin joku 4,5litraa.
            B M W X 5. kotina_matkailuvaunu

            Comment

            • pyroz
              BTCF Member
              • Nov 2002
              • 6750
              • PK-seutu

              #7
              Originally posted by jeemu
              Ei se kyllä kahdelle Spl Dynamicsin 12:lle riitä, mut yhelle just ja just jos netto on toi 60litr toi elementti vie kuitenkin joku 4,5litraa.
              Suljetun kotelon suosituskoko 12":lle on 26-40L. Eli voipa riittää jopa kahdelle..
              S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

              Comment

              • mth_84
                Bimmer Rookie
                • Jan 2003
                • 178

                #8
                mikähän määrä siihen kannattais kerroksia laminoida lasikuitua jotta tulisi tarpeeks vahva rakenteesta? refleksi koteloa tällaisesta ei saa varmaa rakentamallakaan viisaasti mutta haitanneeko tuo...
                323i e21 entisöinti
                Corolla HT xx-ge -75

                Comment

                • jeemu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 1844
                  • 67700

                  #9
                  Omien kokemusten mukaan ei soi hyvin suljetussa toi pro ja kyllähän se on nykypäivän trendi ilmottaa että tää toimii JO 15litr kotelossa, mutta sehän on eri asia mitä sieltä kuuluu. Mut aina kannattaa kokeilla eri vaihtoehtoja.
                  B M W X 5. kotina_matkailuvaunu

                  Comment

                  • mth_84
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2003
                    • 178

                    #10
                    joo itelläkin on ollu aina vähän ennakkoluuloja tuota suljettua kotelorakennetta kohtaan ja kaikki tähän astiset on ollu refleksejä, nykyinen on muistaakseni joku 63l..
                    mutta autohan on kans vähän huono äänen laadun kannalta ku e30 on..
                    323i e21 entisöinti
                    Corolla HT xx-ge -75

                    Comment

                    • jeemu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 1844
                      • 67700

                      #11
                      Ei suljettu kotelo huono ole, mut toi pro ei vaan soi suljetussa tai siis soi, mut eipä sieltä saa edes norm kuunteluun painetta eikä se mene tarpeeksi alas. Leikkaa hattuhyllystä vaik 50cm*20cm pala pois ja siihen kulmarauta kehikko. Auttaa aika paljon.
                      B M W X 5. kotina_matkailuvaunu

                      Comment

                      • bmw harrastelija
                        BTCF Member
                        • Oct 2004
                        • 758
                        • -

                        #12
                        Missä kotelossa tuo sitte soi hyvin...Ei oo vielä vastaan tullu...Makuasia...
                        thought the block was good for 200, even 300 hp, but I never thought it would take 1000 horsepower."
                        Alex von Falkenhausen

                        Comment

                        • pyroz
                          BTCF Member
                          • Nov 2002
                          • 6750
                          • PK-seutu

                          #13
                          Originally posted by jeemu
                          Ei suljettu kotelo huono ole, mut toi pro ei vaan soi suljetussa tai siis soi, mut eipä sieltä saa edes norm kuunteluun painetta eikä se mene tarpeeksi alas. Leikkaa hattuhyllystä vaik 50cm*20cm pala pois ja siihen kulmarauta kehikko. Auttaa aika paljon.
                          Nyt täytyy kyllä sanoa, että BULLSHIT.

                          suljetussa saa kyllä PRO sarjalaisesta aivan takuuvarmasti riittävästi painetta. Ja ylikin normikuuntelun. Tosi pahasti saa olla painevammainen, ettei riitä PRO:n paineet suljetussa. Kuuntelukokemuksia on.

                          äänenlaadusta taas en lähde väittelemään, kun en muistaakseni ole kuullut PRO:ta refleksikotelossa.


                          Bmwharrastelijalle:
                          En oo minäkään kuullu hyvin soivaa PRO:ta. Kalliojärven autossa joskus kauan sitten ACS:ssä soi kyllä jo ihan mukavasti, mutta jotenkin se oli silti se sama "boom-basso". Tosin siellähän oli messuhälinääkin sen verran, että piti pitää subin tasoa hieman kovempana.. Ja Kalliojärvellä oli midbasso-osasto sen verran hyvä, että se tais parantaa subinkin ääntä
                          Last edited by pyroz; 10-02-2005, 18:32.
                          S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                          Comment

                          • jeemu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2003
                            • 1844
                            • 67700

                            #14
                            Niin se riippuu mistä pitää mut kyllä ite haluun kumminkin et subbari on SUBBARI mullakin on mid bassot erikseen. Mut niin kun sanoin kokeilemalla ja kuuntelemalla selviää.
                            B M W X 5. kotina_matkailuvaunu

                            Comment

                            • samikarki
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2004
                              • 343
                              • turku

                              #15
                              Aluperäiseen kysymykseen, mikset laminoi sitä mdf levyä kiinni siihen? Oletan että olet tehnyt "irtonaisen" kotelon eli mikä lähtee sieltä vararengaskotelosta poiskin. levy lattialle, kotelo "väärinpäin" päälle ja reunoista laminoit kiinni siihen puuhun kestää. Sitten tunget jotain sinne vararengaskoteloon ennekuin tyrkkäät se hässäkän siihen päälle. Jotain silikonisössöähän sinne lasikuidun ja puun väliin voi laittaa ennekuin sitten laminoi uuden kerroksen päälle.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎