memebuy23buy

Kuinka paksu virtakaapeli?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • xtc
    BTCF Member
    • Aug 2002
    • 2908
    • Heinävesi<->Kuopio

Multa löytyy noita vahvareita 165 euron hintaan toimitettuna. :wink:
    Pommit:
    BMW 325 cäbi HooCee optik
    Audee Q7
    Vivaro
    2xFL6

Comment

• tumppu86
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2003
      • 900
      • E-pohjanmaa

Voisikko xtc kertoa että monenko ampeerin sulakkeet tossa vahvarissa on?Kun oon tollasen vahvarin tilannu ja tarttis pikkuhiljaa saada tietää ne vahvarin sulakkeen koot niin tietää mitoittaa pääsulakkeen sen mukaan.

Comment

• Dualfun
        Moderator
        • Jan 2003
        • 17872
        • PKS

Originally posted by pyroz
        Haluaisin nähdä kyllä mustaa valkoisella miten tuollainen "vahvari" antaa 4x160w rms tehoa..... Ton teholuokan lankut kun tuppaavat maksamaan maltaita, jos niitä montaa vaihtoehtoa edes on.
        Same here.

165 eurolla :lol: Jättäisin ehkä ostamatta.
        E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
        E28 ///M535i '87 zinnoberrot
        E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
        E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau

E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
        G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
        Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
        Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
        Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

Comment

• tumppu86
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2003
          • 900
          • E-pohjanmaa

Älkää ihmeessä ottako huomioon että se maksaa sen 165euroa SAKSASSA!Suomi on aina suomi niinkuin tiedätte
          Enkä minä tuota vahvistinta voi vielä hyväksi väittää kun se ei ole vielä tullut.Toivottavasti sen kohta näen.Luulis tuon nyt paremmin potkivan kuin jonkun autostudion cb-450i:n.

Comment

• Nacno
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2003
            • 511

Mä laitoin tommosen vahvarin kiinni perjantaina. ja todellakin toi vahvari on sitä mitä lupaa!. nyt ois konkan tarve aika suuri ku ajovalotki vilkkuu huolella

Comment

• Nacno
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2003
              • 511

Originally posted by Tpo
              Voisikko xtc kertoa että monenko ampeerin sulakkeet tossa vahvarissa on?Kun oon tollasen vahvarin tilannu ja tarttis pikkuhiljaa saada tietää ne vahvarin sulakkeen koot niin tietää mitoittaa pääsulakkeen sen mukaan.
              2x40 ampeeria

Comment

• Tomi T
                BTCF Member
                • Apr 2003
                • 3874
                • Nokia

Originally posted by IvvN

En hirveän tarkkaan lukenut tota topicciä, mut kun menee sinne 1 kilowatin puolelle pitäis ainakin yksi 1f:n konkka laittaa sinne väliin.
                Itselläni oli aikoinaan 106 rallye Pösössä SPL Dynamicsin DIG1450, soitti 12" subia 1 ohmiin, eli 1kW, ja saman valmistajan S-2002, eli 2x100W. Akku oli exide maxxima, ja konkkia ei ollut, enkä niitä myöskään kaivannut.
                BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
                ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

ex. 54*BMW

Comment

• tumppu86
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2003
                  • 900
                  • E-pohjanmaa

Nacno:
                  Onko sulla mikä pääsulake ja monenko neliön virtakaapeli?Niin ja pystyykö tuon siltaamaan kahteen ohmiin?Kun mulla on spl dynamics pro 15d4 ja se kaipais vain tehoa!Mikä elementti muuten sulla on?

Comment

• *&#1041;&#1059;&a
                    Newbiemmer
                    • Jan 2004
                    • 14

tässä vähän laskenta kaavoja! ELI OHMIN LAKI!

R=U/I

P=U¤I

R=RESISTANSSI=VASTUS
                    P=TEHO
                    I=VIRTA
                    U=JÄNNITE

ELI JOS LAITTEEN TEHO ON 1.5 Kw NIIN SULAKKEEN KOKO SAADAAN LASKEMALLA KAAVASTA TEHO! JOSSA U=12 JA P=1500W NIIN VIRTA JONKA LAITE OTTAA MAKSIMISSAAN ON?

P/U=I

I=1500W/12V
                    I=125W/A JOKA ON YHTÄ KUIN 125 AMPPEERIA ELI ON VALITTAVA VÄHÄN SUUREMPI SULAKE KUIN 125 AMPPEERIA JOTTA SULAKE KESTÄISI SEN KÄYTTÖ KUORMAN!
                    MUTTA TOIMII TARVITTAESSA MYÖS VIKATILANTEESSA!

VIHJE NOIHIN KONKIIN KU OPETTAJANI IHMETTELI MIKS POJAT KÄYTTÄÄ KALLIITA KONDENSAATTOREITA VÄLISSÄ KU AUTON AKKUU VASTAA 25000 FARADIA NI MIKS EI KÄYTTÄÄ TOISTA AKKUU VÄLISSÄ ON HALVEMPI JA TEHOKKAAMPI EN TIIJÄ ONKO ASIASSA PERÄÄ MUT KAI SE SÄHKÖALAN KOULUTUKSEN SAANU OPETTAJA JOTAKIN TIETÄÄ?

Comment

• *&#1041;&#1059;&a
                      Newbiemmer
                      • Jan 2004
                      • 14

JA TUOSTA KAAPELISTA NI MITÄ PAKSUMPI KAAPELI NI SITÄ PAREMPI VIRRAN KESTO JA SITÄ SUUREMMAN VIRRAN SE KULJETTAA LÄVITSEEN RIKOUTUMATTA JA JOS NYT JOKU MIETTII ETTÄ MITEN SUURI KAAPELI MITENKI SUUREEN VAHVISTIMEEN NI KÄYTTÄÄ VAIKKA HITSAUS KONETTA VERTAILUKOHTEENA SE OTTAA VITUSTI VIRTAA JA KYLLÄ SIINÄ 35 KAAPELI RIITTÄÄÄ!!!

Comment

• Nacno
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2003
                        • 511

Originally posted by Tpo
                        Nacno:
                        Onko sulla mikä pääsulake ja monenko neliön virtakaapeli?Niin ja pystyykö tuon siltaamaan kahteen ohmiin?Kun mulla on spl dynamics pro 15d4 ja se kaipais vain tehoa!Mikä elementti muuten sulla on?
                        No en tii monenko neliön virtakaapeli mulla on mutta sieltä paksuimmasta päästä se on. pystyy siltamaan kahteen omiin ainaski manuskan mukaan. kyllä se tota subbaria kyllä tykittää huolella mä lupaan sen!! . no mulla nyt on 2xspl pro g-10 , saa nähä kuin kauan ne kestää mutta mun mielestä soi todella hyvin ku vedin subi kotelosta kaksi refleksiputkea läpi hattuhyllyn. mullaki oli paljon epäluuloja ton vahvistimen kans ku oli niin halpa ja lupaili paljon, soi paljon paremmin ku alussa oletin oon positiivisesti yllättyny tosta vahvarista!

Comment

• tumppu86
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2003
                          • 900
                          • E-pohjanmaa

Originally posted by *БУ&amp;a
                          JA TUOSTA KAAPELISTA NI MITÄ PAKSUMPI KAAPELI NI SITÄ PAREMPI VIRRAN KESTO JA SITÄ SUUREMMAN VIRRAN SE KULJETTAA LÄVITSEEN RIKOUTUMATTA JA JOS NYT JOKU MIETTII ETTÄ MITEN SUURI KAAPELI MITENKI SUUREEN VAHVISTIMEEN NI KÄYTTÄÄ VAIKKA HITSAUS KONETTA VERTAILUKOHTEENA SE OTTAA VITUSTI VIRTAA JA KYLLÄ SIINÄ 35 KAAPELI RIITTÄÄÄ!!!
                          Tiedetään että mitä paksumpi kaapeli niin sitä pienemmät on myös jännite häviöt!Tuo hitsauskone on aika huono vertailu kohde nimittäin en ole ikinä nähnyt sellaista hitsauskonetta joka ottaisi verkosta 32 ampeeria enempää!Niin ja sähköalalla olen kyllä että nuo kaavat on ihan selviä.Typerä olen kyllä kun kyselen,mutta nämä autohifi asiat on vielä vähän epävarmoja.

Comment

• tumppu86
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2003
                            • 900
                            • E-pohjanmaa

Originally posted by Nacno
                            Originally posted by Tpo
                            Nacno:
                            No en tii monenko neliön virtakaapeli mulla on mutta sieltä paksuimmasta päästä se on. pystyy siltamaan kahteen omiin ainaski manuskan mukaan. kyllä se tota subbaria kyllä tykittää huolella mä lupaan sen!! . no mulla nyt on 2xspl pro g-10 , saa nähä kuin kauan ne kestää mutta mun mielestä soi todella hyvin ku vedin subi kotelosta kaksi refleksiputkea läpi hattuhyllyn. mullaki oli paljon epäluuloja ton vahvistimen kans ku oli niin halpa ja lupaili paljon, soi paljon paremmin ku alussa oletin oon positiivisesti yllättyny tosta vahvarista!
                            Toivotaan että kestää 2 ohmiin siltauksen.Meni nimittäin vanha autostudio paskaks kahteen ohmiin siltaamisen takia.Mulla on tuo spl suljetussa 30 litran kotelossa ja kyllä hyvin tuntu soivan tuolla autostudiollakin!Luulis soivan tuolla hurricanella paljon paremmin

Comment

• pyroz
                              BTCF Member
                              • Nov 2002
                              • 6780
                              • PK-seutu

Originally posted by Tpo
                              2x40 ampeeria
                              Tosta kun joku käyttää vähän matematiikkaa, niin voi alkaa ihmettelemään, että mistäs se 4x160w rms tulee???
                              S65, S85, H1, N63TU, IB1

Comment

• tumppu86
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2003
                                • 900
                                • E-pohjanmaa

Originally posted by pyroz
                                Originally posted by Tpo
                                2x40 ampeeria
                                Tosta kun joku käyttää vähän matematiikkaa, niin voi alkaa ihmettelemään, että mistäs se 4x160w rms tulee???
                                No laturin anto jännite eli 13,8v*80a=1104w

Oon minä tuota itekkin miettyny vähän,mutta luulis ettei Nacnon bemarin ajovalojen pitäs ihan pienellä virrankulutuksella alkaa välkkymään?

Comment

Working...
                                X