Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kuinka paksu virtakaapeli?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • IvvN
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 3078
    • HelSINKI

    #31
    Originally posted by *БУ&a
    tässä vähän laskenta kaavoja! ELI OHMIN LAKI!

    R=U/I

    P=U¤I

    R=RESISTANSSI=VASTUS
    P=TEHO
    I=VIRTA
    U=JÄNNITE

    ELI JOS LAITTEEN TEHO ON 1.5 Kw NIIN SULAKKEEN KOKO SAADAAN LASKEMALLA KAAVASTA TEHO! JOSSA U=12 JA P=1500W NIIN VIRTA JONKA LAITE OTTAA MAKSIMISSAAN ON?


    P/U=I

    I=1500W/12V
    I=125W/A JOKA ON YHTÄ KUIN 125 AMPPEERIA ELI ON VALITTAVA VÄHÄN SUUREMPI SULAKE KUIN 125 AMPPEERIA JOTTA SULAKE KESTÄISI SEN KÄYTTÖ KUORMAN!
    MUTTA TOIMII TARVITTAESSA MYÖS VIKATILANTEESSA!



    VIHJE NOIHIN KONKIIN KU OPETTAJANI IHMETTELI MIKS POJAT KÄYTTÄÄ KALLIITA KONDENSAATTOREITA VÄLISSÄ KU AUTON AKKUU VASTAA 25000 FARADIA NI MIKS EI KÄYTTÄÄ TOISTA AKKUU VÄLISSÄ ON HALVEMPI JA TEHOKKAAMPI EN TIIJÄ ONKO ASIASSA PERÄÄ MUT KAI SE SÄHKÖALAN KOULUTUKSEN SAANU OPETTAJA JOTAKIN TIETÄÄ?
    Mä ostin konkan sen takia, kun se mahtuu hattuhyllylle ja takakontissa ei ollut enää tilaa toiselle akulle. Se akku ei olisi kovin paljon halvempi kun konkka. Mutta se taas on paljo isompi ja painavampi, eikä sitä voi kovin moneen paikkaan laittaa.
    Luxusta elämään - KhreliX Design verhoomo
    www.kxd.fi

    Mahdollisesti maailman paras verhoomo

    Comment

    • Pasi_K
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2003
      • 687
      • Tyrnävä

      #32
      Originally posted by Tpo
      Originally posted by pyroz
      Originally posted by Nacno

      2x40 ampeeria
      Tosta kun joku käyttää vähän matematiikkaa, niin voi alkaa ihmettelemään, että mistäs se 4x160w rms tulee???
      No laturin anto jännite eli 13,8v*80a=1104w
      Ja vahvistimen hyötysuhde on luokkaa 30% joten 1104w*0,30 = 331.2w ja kun tuo on 4-kanavainen niin 4x82.8w rms eikö?
      Vaimolla E65 ja pojalla E60, itellä tuulen huuhtoma perse.

      Tsekkaa myytävät osat tästä

      Comment

      • Pasi_K
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2003
        • 687
        • Tyrnävä

        #33
        Originally posted by *БУ&a
        VIHJE NOIHIN KONKIIN KU OPETTAJANI IHMETTELI MIKS POJAT KÄYTTÄÄ KALLIITA KONDENSAATTOREITA VÄLISSÄ KU AUTON AKKUU VASTAA 25000 FARADIA NI MIKS EI KÄYTTÄÄ TOISTA AKKUU VÄLISSÄ ON HALVEMPI JA TEHOKKAAMPI EN TIIJÄ ONKO ASIASSA PERÄÄ MUT KAI SE SÄHKÖALAN KOULUTUKSEN SAANU OPETTAJA JOTAKIN TIETÄÄ?
        Kondensaattori luovuttaa virtaa nopeammin kuin akku vaikka ne olisivatkin yhtä lähellä vahvistinta... Ja tosiaan kun 1F riittää 1kw niin tuollainen 25000F on ihan turha, enemmän faradeja sitä hitaammin se virtaa luovuttaa.
        Vaimolla E65 ja pojalla E60, itellä tuulen huuhtoma perse.

        Tsekkaa myytävät osat tästä

        Comment

        • pyroz
          BTCF Member
          • Nov 2002
          • 6770
          • PK-seutu

          #34
          Originally posted by Pasi_K
          Originally posted by Tpo
          Originally posted by pyroz
          Originally posted by Nacno

          2x40 ampeeria
          Tosta kun joku käyttää vähän matematiikkaa, niin voi alkaa ihmettelemään, että mistäs se 4x160w rms tulee???
          No laturin anto jännite eli 13,8v*80a=1104w
          Ja vahvistimen hyötysuhde on luokkaa 30% joten 1104w*0,30 = 331.2w ja kun tuo on 4-kanavainen niin 4x82.8w rms eikö?
          Aivan. Ja itse ainakin epäilen edes tuota 4x 83w rms tehoa...
          S65, S85, H1, N63TU, IB1

          Comment

          • tumppu86
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2003
            • 900
            • E-pohjanmaa

            #35
            Originally posted by pyroz
            Originally posted by Pasi_K
            Originally posted by Tpo
            Originally posted by pyroz
            Originally posted by Nacno

            2x40 ampeeria
            Tosta kun joku käyttää vähän matematiikkaa, niin voi alkaa ihmettelemään, että mistäs se 4x160w rms tulee???
            No laturin anto jännite eli 13,8v*80a=1104w
            Ja vahvistimen hyötysuhde on luokkaa 30% joten 1104w*0,30 = 331.2w ja kun tuo on 4-kanavainen niin 4x82.8w rms eikö?
            Aivan. Ja itse ainakin epäilen edes tuota 4x 83w rms tehoa...
            No jos tuo teho saa auton valojen vilkkumaan basson tahtiin niin miten sitten käy 1kw päätteellä?Kertokaa nyt viisaampana

            Comment

            • Pasi_K
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2003
              • 687
              • Tyrnävä

              #36
              Originally posted by Tpo
              No jos tuo teho saa auton valojen vilkkumaan basson tahtiin niin miten sitten käy 1kw päätteellä?Kertokaa nyt viisaampana
              Tuossa vahvistimessa oli ottoteho 1104w ja esim. 1kw digissä ottoteho on 1250w eli ei ole paljon eroa. Noissa D-luokan päätteissä on hyötysuhde aikalailla 80% eli jos vahvistin antaa 1kw niin se ottaa 1000w/0,8 = 1250w :wink:

              Itsellä on tuo DLS D1000 joka lupaa 1kw ja sille manuaali suositteli 80A sulaketta eli ottoteho olisi sen mukaan noin 14.4v*80A=1152w...
              Vaimolla E65 ja pojalla E60, itellä tuulen huuhtoma perse.

              Tsekkaa myytävät osat tästä

              Comment

              • kaol
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2003
                • 5007
                • Ilmajoki

                #37
                Originally posted by *БУ&a
                tässä vähän laskenta kaavoja! ELI OHMIN LAKI!

                R=U/I

                P=U¤I

                R=RESISTANSSI=VASTUS
                P=TEHO
                I=VIRTA
                U=JÄNNITE

                ELI JOS LAITTEEN TEHO ON 1.5 Kw NIIN SULAKKEEN KOKO SAADAAN LASKEMALLA KAAVASTA TEHO! JOSSA U=12 JA P=1500W NIIN VIRTA JONKA LAITE OTTAA MAKSIMISSAAN ON?


                P/U=I

                I=1500W/12V
                I=125W/A JOKA ON YHTÄ KUIN 125 AMPPEERIA ELI ON VALITTAVA VÄHÄN SUUREMPI SULAKE KUIN 125 AMPPEERIA JOTTA SULAKE KESTÄISI SEN KÄYTTÖ KUORMAN!
                MUTTA TOIMII TARVITTAESSA MYÖS VIKATILANTEESSA!



                VIHJE NOIHIN KONKIIN KU OPETTAJANI IHMETTELI MIKS POJAT KÄYTTÄÄ KALLIITA KONDENSAATTOREITA VÄLISSÄ KU AUTON AKKUU VASTAA 25000 FARADIA NI MIKS EI KÄYTTÄÄ TOISTA AKKUU VÄLISSÄ ON HALVEMPI JA TEHOKKAAMPI EN TIIJÄ ONKO ASIASSA PERÄÄ MUT KAI SE SÄHKÖALAN KOULUTUKSEN SAANU OPETTAJA JOTAKIN TIETÄÄ?
                AIVA NIINKU NOITA KAAVOJA EI OLISI OLLU TÄÄLÄ JO SATAA KERTAA!!
                Kokeilemalla se selviää...

                Comment

                • tumppu86
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2003
                  • 900
                  • E-pohjanmaa

                  #38
                  Voisko joku saksankielen taitoinen katsoa täältä:



                  Hurricanen tiedoista että kestääkö 2ohmiin siltaamisen?Vai miten tuo spl dynamics pro 15d4 kannattaa siihen kytkeä?

                  Comment

                  • larmatin
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 1118
                    • Perttula

                    #39
                    Originally posted by Pasi_K
                    Originally posted by *БУ&a
                    VIHJE NOIHIN KONKIIN KU OPETTAJANI IHMETTELI MIKS POJAT KÄYTTÄÄ KALLIITA KONDENSAATTOREITA VÄLISSÄ KU AUTON AKKUU VASTAA 25000 FARADIA NI MIKS EI KÄYTTÄÄ TOISTA AKKUU VÄLISSÄ ON HALVEMPI JA TEHOKKAAMPI EN TIIJÄ ONKO ASIASSA PERÄÄ MUT KAI SE SÄHKÖALAN KOULUTUKSEN SAANU OPETTAJA JOTAKIN TIETÄÄ?
                    Kondensaattori luovuttaa virtaa nopeammin kuin akku vaikka ne olisivatkin yhtä lähellä vahvistinta... Ja tosiaan kun 1F riittää 1kw niin tuollainen 25000F on ihan turha, enemmän faradeja sitä hitaammin se virtaa luovuttaa.

                    eiköhän tuossa ole niin että sinun 25000F Konkkasi pitikin olla 25000uF ja silloinhan 1F konkka on paljon isompi ja nopeempi

                    Comment

                    • kaol
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2003
                      • 5007
                      • Ilmajoki

                      #40
                      Originally posted by Tpo
                      Voisko joku saksankielen taitoinen katsoa täältä:



                      Hurricanen tiedoista että kestääkö 2ohmiin siltaamisen?Vai miten tuo spl dynamics pro 15d4 kannattaa siihen kytkeä?
                      2 Ohm-stabil eli kestääpä hyvinki...
                      Kokeilemalla se selviää...

                      Comment

                      • Laxa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2004
                        • 1363
                        • Tampere

                        #41
                        Maksimi tehoja nuo näyttää olevan muissakin Hammerin vahvistimissa...
                        Noilla Aus Deutchland pojilla on aina tarve ilmoittaa kaikki arvoa nostavat hommat suurena ja arvoa laskevat tekijät pienenä... Että juu... Ei toi nyt kuiteskaan mikään hieveen kallis vahvistin ole vaikka noi tehot ei olekkaan RMS -tehoja... Nää autovahvistin keskustelut on ja tulee aina olemaan mysteeri/väittely aiheita... :juo
                        Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?

                        E30 325i Cabrio M-Tech II -91

                        EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
                        EX: E61 530xdAT -07
                        EX: E60 520dA Sedan -08
                        EX: F30 320dA xDrive Sport -13
                        EX: E39 530dAT -02
                        EX: E36 320iA -91
                        EX: R1150RT -03

                        Comment

                        • M_Power
                          Moderator
                          • Jul 2003
                          • 2767
                          • Espoo, HML

                          #42
                          Olisi kyllä kiva nähdä noita tehoja paperilla.
                          En kyllä tollasta vahvistinta itelle hommais :roll:
                          Mielummin maksan hieman enemmän laadusta.
                          Tosiasia on että ilmaseksi ei saa hyvää :wink:
                          BMW G12 740Le xDrive -18, since -20 iPerformance M Sport Individual
                          BMW E30 M3 -88, since -01 BMW Motorsport GmbH

                          Leistung Kosten Geld, wie schnell möchten Sie gehen?
                          Team oldschoolautos, ///M Abteilung.
                          Team vier Zylinder!

                          Comment

                          • Dualfun
                            Moderator
                            • Jan 2003
                            • 17855
                            • PKS

                            #43
                            Originally posted by kaol
                            Originally posted by Tpo
                            Voisko joku saksankielen taitoinen katsoa täältä:



                            Hurricanen tiedoista että kestääkö 2ohmiin siltaamisen?Vai miten tuo spl dynamics pro 15d4 kannattaa siihen kytkeä?
                            2 Ohm-stabil eli kestääpä hyvinki...
                            Lukeeko tuolla, että nimenomaan siltaamalla 2 ohm stabiili? Ettei ollut 2 ohm stabiili stereotilassa, eli ei sillattuna?
                            E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                            E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                            E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                            E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                            E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau

                            E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
                            G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
                            Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                            Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                            Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                            Comment

                            • kaol
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2003
                              • 5007
                              • Ilmajoki

                              #44
                              Originally posted by Dualfun
                              Originally posted by kaol
                              Originally posted by Tpo
                              Voisko joku saksankielen taitoinen katsoa täältä:



                              Hurricanen tiedoista että kestääkö 2ohmiin siltaamisen?Vai miten tuo spl dynamics pro 15d4 kannattaa siihen kytkeä?
                              2 Ohm-stabil eli kestääpä hyvinki...
                              Lukeeko tuolla, että nimenomaan siltaamalla 2 ohm stabiili? Ettei ollut 2 ohm stabiili stereotilassa, eli ei sillattuna?
                              Eikö nuo tapaa olla ilmoitettu aina sillattuna...
                              Kokeilemalla se selviää...

                              Comment

                              • El Maco
                                Newbiemmer
                                • Feb 2004
                                • 27

                                #45
                                Ikävä kyllä ei. Yllättävän monessa tapauksessa minimikuorma on stereona.

                                Onko muuten tietoa mistä saisi hankittua 50mm2 virtakaapelia?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎