memebuy23buy

Miten toimii e30 tälläinen painelevy hässäkkä???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmwbmw
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1370
    • Kainuu

    Miten toimii e30 tälläinen painelevy hässäkkä???

    eli tuollainen olisi suunnitelmissa... kuva on kyllä tod. tökerö paintilla piirretty mutta jospa siitä selvää saa kannattako/mitä hyötyä??? edit. siis tietenkin hattuhyllyä tuossa vaiheessa ei enää ole
    Last edited by bmwbmw; 03-03-2005, 12:20.
    sigpic
    Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04
  • Kyytsis
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 3472
    • Helsinki

    #2
    Originally posted by bmwbmw
    eli tuollainen olisi suunnitelmissa... kuva on kyllä tod. tökerö paintilla piirretty mutta jospa siitä selvää saa kannattako/mitä hyötyä??? edit. siis tietenkin hattuhyllyä tuossa vaiheessa ei enää ole
    Kyllä tuon e30 tunnistaa. Ruoste vaan puuttuu.

    Asiaan...

    Millainen elementti, millaisessa kotelossa... Kaipa tuo toimisi, itse varmaan mieluummin samalla vaivalla repisin hattuhyllyn pois, tekisin siihen kiinnityspisteet kotelolle, pulttaisin sen siihen kiinni ja tekisin mieleiseni hattuhyllyn siihen päälle..

    Comment

    • bmwbmw
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2003
      • 1370
      • Kainuu

      #3
      elementteinä 2 kpl SPL Dynamics 15d2e jotka ovat MTX:n suurimman digipäätteen perässä... edit. ja suljetussa lootassa.
      sigpic
      Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

      Comment

      • reddewil
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 3015
        • West Coast

        #4
        Tuohan on kuin suljettukotelo, mutta soisi sisälle... Tai vähän niin kuin suljettu bandbasskotelo, mutta ei sinne päinkään, johtuen äärettömän suuresta refleksiputkesta. Miks et tee oikeata suljettua bandbasslootaa?
        Paa tehden ja kerro miten toimii!
        ...

        Comment

        • bmwbmw
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 1370
          • Kainuu

          #5
          Originally posted by reddewil
          Tuohan on kuin suljettukotelo, mutta soisi sisälle... Tai vähän niin kuin suljettu bandbasskotelo, mutta ei sinne päinkään, johtuen äärettömän suuresta refleksiputkesta. Miks et tee oikeata suljettua bandbasslootaa?
          Paa tehden ja kerro miten toimii!
          kun mietin että eikö tuo homma periaatteessa olisi niinkuin subit olisivat lyhytperäsessä autossa ja subitei käytä ollenkaan kontin ilmatilaa vaan paineet suuntaisi suoraan kabiiniin ja samalla päästäisi eroon kontin räminästä (joka minun tapauksessa kuulostaa huudattaessa todella hirveältä ulospäin)
          sigpic
          Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

          Comment

          • jani
            BTCF Member
            • Jul 2002
            • 5187
            • Kuopio

            #6
            no ei ne tuolla pelkästään kontin räminät häviä autosta.... ?

            enemmin tekisin vaikka bandbass suljettu / refleksi kotelon kuin lähtisin tuollaista askartelemaan...

            ja tuskinpa tuon painelevyn tuoma vaikutus paineen määrään ohjaamon puolella on kovinkaan suuri !
            F33 435d Mineral-grau metallic
            K40 K1200s sondermodell

            Comment

            • bmwbmw
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2003
              • 1370
              • Kainuu

              #7
              Originally posted by jani
              no ei ne tuolla pelkästään kontin räminät häviä autosta.... ?
              meinaatko että tuon homman jälkeen kontinkannen välistä puhaltelee ilmaa ja kontin kansi lepattaa muutama sentin suuntaantoiseen


              Originally posted by jani
              enemmin tekisin vaikka bandbass suljettu / refleksi kotelon kuin lähtisin tuollaista askartelemaan...!
              kontissa kato pitäs kulettaa muutakin ku pelkkiä subbareita...


              Originally posted by jani
              ja tuskinpa tuon painelevyn tuoma vaikutus paineen määrään ohjaamon puolella on kovinkaan suuri !
              kysyinkin: mitä haittaa/hyötyä!
              sigpic
              Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

              Comment

              • bmw harrastelija
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 759
                • -

                #8
                Tuohon perustuu samaan bandbass kotelon kanssa. Elementistä ja tuhansista muista asioista riippuen tarkoitus on korostaa "haluttua" taajuutta. Siis kokeilemalla selviää toimiiko mitenkään vai tekeekö +3db piikin jonnekki 70Hz...
                thought the block was good for 200, even 300 hp, but I never thought it would take 1000 horsepower."
                Alex von Falkenhausen

                Comment

                • Soiled
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 3216
                  • Mystinen Kuopio

                  #9
                  Ainakin nuo elementit toimii parhaiten refleksikotelossa, jos sitä painetta haluat niin raaka 120-150l refleksikotelo viritettynä johonkin 30Hz tienoille...
                  Mystinen.Fi @ FB
                  IG @tarmohanninen
                  http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
                  Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
                  Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
                  Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.

                  Comment

                  • bmwbmw
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2003
                    • 1370
                    • Kainuu

                    #10
                    hmm. mielenkiinnosta voisi kokeilla tuota suunnitelemaani hommaa ja voisi samalla nakata jutun projektit osioon... mutta kertokaas jos joku on tehnyt lähellekkäänsämänlaisen systeemin että miten toimii verrattuna tavalliseen "kotelo konttiin" systeemiin...
                    sigpic
                    Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

                    Comment

                    • pyroz
                      BTCF Member
                      • Nov 2002
                      • 6782
                      • PK-seutu

                      #11
                      Eli eristät kontin kokonaan? Silloinhan tuo on periaatteessa tavallinen suljettu, eikä "painelevy" kait. Mutta asiaan. Basson kannalta varmasti hyvä ajatus (en ole kokeillut kyllä), mutta mites esim. ilmanvaihto ton jälkeen?
                      S65, S85, H1, N63TU, IB1

                      Comment

                      • bmwbmw
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2003
                        • 1370
                        • Kainuu

                        #12
                        Originally posted by pyroz
                        Eli eristät kontin kokonaan? Silloinhan tuo on periaatteessa tavallinen suljettu, eikä "painelevy" kait. Mutta asiaan. Basson kannalta varmasti hyvä ajatus (en ole kokeillut kyllä), mutta mites esim. ilmanvaihto ton jälkeen?
                        niin ajattelin että eristäisin kontin kokonaan kabiinista... mutta tosiaan se ilmanvaihto... perkule...
                        sigpic
                        Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

                        Comment

                        • Miku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 2624
                          • Kajaani

                          #13
                          heh

                          Ei helvetti teemu toi kuva on aivan loistava... taidan laittaa taustakuvaksi hei teeppäs tuommonen ja kerro miten pauhaa.
                          TEAM "Peli Menetetty"
                          Nyt:
                          E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                          E30 320i 2d m20b27 tic project
                          E38 728ia
                          E46 316i sedan
                          Ex:
                          3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

                          Comment

                          • bmwbmw
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2003
                            • 1370
                            • Kainuu

                            #14
                            Originally posted by Miku
                            Ei helvetti teemu toi kuva on aivan loistava... taidan laittaa taustakuvaksi hei teeppäs tuommonen ja kerro miten pauhaa.
                            mikäs vika kuvassa on...
                            sigpic
                            Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

                            Comment

                            • bemu2000
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 17797
                              • Jämsä

                              #15
                              mitä olen painelevyjä nähnyt, niin ne on ollut aika lähellä elementtiä... soitappa powersetille kalliojärven pasille ja kysy lisää. se repi jollain yhellä 15" elementillä painelevyn kans muistaakseni yli 150dB
                              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                              Vanteet edullisesti
                              Nostureita ja rengaskoneita

                              Comment

                              Working...
                              X