eli tuollainen olisi suunnitelmissa... kuva on kyllä tod. tökerö paintilla piirretty mutta jospa siitä selvää saa kannattako/mitä hyötyä??? edit. siis tietenkin hattuhyllyä tuossa vaiheessa ei enää ole
eli tuollainen olisi suunnitelmissa... kuva on kyllä tod. tökerö paintilla piirretty mutta jospa siitä selvää saa kannattako/mitä hyötyä??? edit. siis tietenkin hattuhyllyä tuossa vaiheessa ei enää ole
Kyllä tuon e30 tunnistaa. Ruoste vaan puuttuu.
Asiaan...
Millainen elementti, millaisessa kotelossa... Kaipa tuo toimisi, itse varmaan mieluummin samalla vaivalla repisin hattuhyllyn pois, tekisin siihen kiinnityspisteet kotelolle, pulttaisin sen siihen kiinni ja tekisin mieleiseni hattuhyllyn siihen päälle..
Tuohan on kuin suljettukotelo, mutta soisi sisälle... Tai vähän niin kuin suljettu bandbasskotelo, mutta ei sinne päinkään, johtuen äärettömän suuresta refleksiputkesta. Miks et tee oikeata suljettua bandbasslootaa?
Paa tehden ja kerro miten toimii!
Tuohan on kuin suljettukotelo, mutta soisi sisälle... Tai vähän niin kuin suljettu bandbasskotelo, mutta ei sinne päinkään, johtuen äärettömän suuresta refleksiputkesta. Miks et tee oikeata suljettua bandbasslootaa?
Paa tehden ja kerro miten toimii!
kun mietin että eikö tuo homma periaatteessa olisi niinkuin subit olisivat lyhytperäsessä autossa ja subitei käytä ollenkaan kontin ilmatilaa vaan paineet suuntaisi suoraan kabiiniin ja samalla päästäisi eroon kontin räminästä (joka minun tapauksessa kuulostaa huudattaessa todella hirveältä ulospäin)
sigpic
Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04
Tuohon perustuu samaan bandbass kotelon kanssa. Elementistä ja tuhansista muista asioista riippuen tarkoitus on korostaa "haluttua" taajuutta. Siis kokeilemalla selviää toimiiko mitenkään vai tekeekö +3db piikin jonnekki 70Hz...
thought the block was good for 200, even 300 hp, but I never thought it would take 1000 horsepower."
Alex von Falkenhausen
Ainakin nuo elementit toimii parhaiten refleksikotelossa, jos sitä painetta haluat niin raaka 120-150l refleksikotelo viritettynä johonkin 30Hz tienoille...
hmm. mielenkiinnosta voisi kokeilla tuota suunnitelemaani hommaa ja voisi samalla nakata jutun projektit osioon... mutta kertokaas jos joku on tehnyt lähellekkäänsämänlaisen systeemin että miten toimii verrattuna tavalliseen "kotelo konttiin" systeemiin...
sigpic
Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04
Eli eristät kontin kokonaan? Silloinhan tuo on periaatteessa tavallinen suljettu, eikä "painelevy" kait. Mutta asiaan. Basson kannalta varmasti hyvä ajatus (en ole kokeillut kyllä), mutta mites esim. ilmanvaihto ton jälkeen?
Eli eristät kontin kokonaan? Silloinhan tuo on periaatteessa tavallinen suljettu, eikä "painelevy" kait. Mutta asiaan. Basson kannalta varmasti hyvä ajatus (en ole kokeillut kyllä), mutta mites esim. ilmanvaihto ton jälkeen?
niin ajattelin että eristäisin kontin kokonaan kabiinista... mutta tosiaan se ilmanvaihto... perkule...
sigpic
Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04
mitä olen painelevyjä nähnyt, niin ne on ollut aika lähellä elementtiä... soitappa powersetille kalliojärven pasille ja kysy lisää. se repi jollain yhellä 15" elementillä painelevyn kans muistaakseni yli 150dB
Comment