Announcement

Collapse
No announcement yet.

Subi vararenkaan tilalle

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jone83
    Newbiemmer
    • Jan 2004
    • 14
    • Kuusamo

Subi vararenkaan tilalle

onko kellään kokemuksia miten toimii?? auto on e36...
    Kaikkea pitää kokeilla, paitsi kansantansseja ja japanilaisia autoja!!
  • cojama
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2002
    • 1421
    • www.e30m3.fi

Mulla 2x10" vararenkaan tilalla 12mm vanerista ja bitumista tehdyssä 44l suljetussa kotelossa ja hyvin murisee, vahvistin ja konkka mahtui hyvin kotelon kylkeen, se paine mikä tulee niin tulee suureksi osaksi suksiluukusta.

Comment

• Jone83
      Newbiemmer
      • Jan 2004
      • 14
      • Kuusamo

onko sulla e36?
      mitä teit sille vararenkaan kinnitys hässäkälle??
      ite aattelin tehä lasikuidusta ja vanerista, sen kiinnitys hässäkän kohallehan vois jättää aukon koteloon...
      Kaikkea pitää kokeilla, paitsi kansantansseja ja japanilaisia autoja!!

Comment

• hOGi
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 1295
        • Espoo

Mulla on E36, ja siinä 2x12" n. 80-litran suljetussa kotelossa vararenkaan paikalla. Ei kaikkein toimivin ratkaisu, koska toi kontti on todella tiivis (varsinkin Cabriossa), mutta kyllä sieltä jotain paineita kabinettiin asti pääsee.

Itse tein homman niin, että löin pohjalle bitumimattoa jolla saatiin aikaiseksi "kaukalo". Siihen päälle sitten valoin lasikuitua ja kanneksi 19mm MDF-levyä. MDF hiottiin takaluukun muotoihin ja upotettiin paikalleen, jonka jälkeen lasikuidun ja MDF-levyn väliset tilat tiivistettiin kajareiden rei'istä sikaflexillä. Vittumainen homma, mutta eipä tota tartte tehdä kuin kerran :wink:

Aikaa projektiin meni kaksi kolmisen vuorokautta ja itse olen tulokseen tyytyväinen niin ulkonäöllisesti kuin äänellisestikin. Mähän en tuosta autostani mitään jumppakonetta halunnutkaan, vaan tärkeitä oli saada jatke alapään bassotoistoon. Mullahan on myös 6.5" midbassot edessä...
        www.epicit.fi | www.biitsi.fi | www.zonga.fi

Comment

• cojama
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2002
          • 1421
          • www.e30m3.fi

E36 cabrio minullakin, kotelon tekemiseen ei riittänyt muutama päivä koska suunnittelin sen niin että se poistettavissa parissa minuutissa siten että mitään jälkiä kontin maalauksiin/verhoiluihin ei jää ja vielä siten että kotelo tulee kiinni vararenkaan kiinnityspulttihässäkällä.
          Lisä töitä teetti paljon vielä se että halusin että elementit ovat auton keskilinjassa ja sen takia kotelon vasenta laitaa piti jatkaa.
          Ääni tosiaan ainakin cabriossa jää herkästi konttiin jollei suksiluukku ole hiukan raollaan.

Comment

• unlimited
            Bimmer Rookie
            • Nov 2004
            • 68
            • espoo

kontti

löytyskö kuvia?konteista!
            Ex ajokit:2xe36
            4xe30
            1xe32
            1xe34
            Ja joka ikisen bemarin jälkeen aina sama "EI IKINÄ ENÄÄ BEMARIA"mut aina toi baijerilainen tohon pihaan ilmestyy...haha...kerran bemari AINA bemari.

Comment

• Pitkiss
              Bimmer Rookie
              • Sep 2005
              • 163
              • Vantaa

Kuvia konteista tästä napista
              e36 323i M-Sport -96
              sigpic

Comment

• bemu530
                Bimmer Rookie
                • Sep 2005
                • 163
                • Ekenäs

Originally posted by hOGi
                Mulla on E36, ja siinä 2x12" n. 80-litran suljetussa kotelossa vararenkaan paikalla.

Itse tein homman niin, että löin pohjalle bitumimattoa jolla saatiin aikaiseksi "kaukalo". Siihen päälle sitten valoin lasikuitua ja kanneksi 19mm MDF-levyä. MDF hiottiin takaluukun muotoihin ja upotettiin paikalleen, jonka jälkeen lasikuidun ja MDF-levyn väliset tilat tiivistettiin kajareiden rei'istä sikaflexillä. Vittumainen homma, mutta eipä tota tartte tehdä kuin kerran :wink:

Mullahan on myös 6.5" midbassot edessä...
                Mulla on E34 farkku ja suurinpiirtein sama ratkaisu, kahdella DLS W312 12" rakennettu, ampuu tietty vähän väärään suuntaan (=ylös), mutta perheautossa pitää tila olla nopeasti käytettävissä, eli ei mitään ylimääräisiä laatikoita tavaratilassa tiellä. Vahvari(t) ja konkka sitten tunkin tilalla.

6.5" löytyy sekä edestä että takaa katosta, pienellä väkivällalla mahtui ...
                BMW 520dAT -08 LCI ///M-sport
                BMW 320dA -09

Comment

• Miku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 2624
                  • Kajaani

jp

meiltä löytyis kotelo e36 varapyöräkoteloon... hyvä... jos kiinnostaa niin privaa vaan tuleen.
                  TEAM "Peli Menetetty"
                  Nyt:
                  E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                  E30 320i 2d m20b27 tic project
                  E38 728ia
                  E46 316i sedan
                  Ex:
                  3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

Comment

• metuu
                    Newbiemmer
                    • Feb 2006
                    • 10
                    • Sastamala

Varapyöräkotelo

NO eihän toi oo mikään uus asia ja aina jos tekee järjellä ja ajalla se toimii tosi hyvin et eikun jotain levyä ja lasikuitua käteen ja menoks. vointaata jos teet hyvin niin et pety.
                    Hautajaiset seis, vainaja puuttuu

Comment

Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎