Antakaas poijaat vetoapua ylämäessä... Itellä on peräkontis tollanen 12" reference suletus kotelos mut ei se taho oikein kuulua ku ei oo suksiluukkuakaan... Nyt oon ajatellut että laitan sit elementit jotka soi refleksi kotelossa josta putket sit hattuhyllylle joten suositelkaas elementtejä... Vahvistin antaa 2x400W rms 4ohmariin ja 2x600W rms 2ohmariin ja sit 1xjotain 4ohmiin
Oli tollaset rajoitukset asettaa vahvistin... Mikä mua nyt täs eniten mietityttää on se että kun kuuntelen musiikkia laidasta laitaan niin kuinka paljon refleksi ratkaisu verottaa esim. raskaamman ja nopeemman musiikin kuuntelua? Oon tottunut tohon infinityn tarkkuuteen ja siks olis kiva kuulla tarkkuutta jatkossakin mutta toisaalta olis kiva jos se ääni ees kuulus sielt peräkontista sinne eteen asti
bassoa e36 sedaniin????
Collapse
X
-
Noi takakaiuittimien poistamiset ja suksiluukku jutskat on vähän tilapäisiä ratkaisuja... :roll: Eli jos haluat basson kuulumaan hyvin (myös ohjaamoon) niin lykkää elementit hattuhyllyyn. (kuvassa e30, mutta kai tuota ratkaisua voi soveltaa e36: kin)EX Bimmers: e30 318, e30 316i, e36 325i coupe,
e30 325i Touring, e30 316i bavaria, e30 316i, e30 318i, e30 320i, e34 520i, e36 M3, e36 325i Xtreme, e36 325i "xtreme"/jäärata, e91 325d, f31 320d msport
https://www.facebook.com/carbonracingteam/
Comment
-
No tuo nyt on niin suhteellista, itse sain basson (12" JLaudio W6 varapyörän paikalla) kuulumaan aivan riittävästi (lue: niin lujaa kuin laadukas musiikin kuuntelu vaatii!) kabiiniin noilla toimenpiteillä.Originally posted by habaracingNoi takakaiuittimien poistamiset ja suksiluukku jutskat on vähän tilapäisiä ratkaisuja... :roll: Eli jos haluat basson kuulumaan hyvin (myös ohjaamoon) niin lykkää elementit hattuhyllyyn. (kuvassa e30, mutta kai tuota ratkaisua voi soveltaa e36: kin)
Kannattaa miettiä auton jälleenmyyntiäkin kun alkaa raiskaamaan hattuhyllyä. Itse en ainakaan ostaisi autoa jossa on hattuhyllyllä subbarin reiät. Enkä ostais vaikka olis koitettu peittääkin. Koska tuo hattuhylly on kuitenkin peltiä niin se varmasti jonkin verran jäykistää myös tuota aluetta autossa, puhumattakaan ylimääräisistä äänistä joita alkaa varmasti kuulumaan.
Tämä on minun näkemykseni asiasta. Kaikki tietysti tavallaan... :wink:** E92 330i Coupé M-Sport -11 **
ex. E46 330 Ci M-Sport -03
ex. E36 325i Coupé M-Technic -93
ex. E36 316i -92
Comment
-
Joo, ei tuo basso aivan selkänojassa kiinni ole. Jotain 10-15cm rakoa. Mutta ongelma on nyt kyllä jo hoidettu kääntämääl tuo subbari "oikeen" päin, eli elementti taaksepäin suunnattuna. Ja kotelo on refleksi viritteinen. Tällä hetkellä suondi on omasta mielestä aivan loistava, basso sulautuu etupään erillissarjaan täysin "saumattomasti" ja myös kovaa soittaessä ääni pysyy kontrollissa. Ongelma esiintyi sillon kun toi subi oli vielä väärinpäin. Ei ilmeisesti päässyt kunnolla "hengitämään" kun oli niin lähellä selkänojaa. No nyt on kaikki OK!Originally posted by reddewilUskaltaisin väittää, että kun subisi pauhaa "tiivissä" kontissa, vähän niin kuin kotelo kotelossa, ja kun luukku oli auki, pääsi elementti toimaan kuin vapaassa ilmatilassa... Et maininnu onko kyseessä suljettu vai refleksi.. mutta molemmat reagoi samoin. Elemanttiähän ei kannata laittaa selkänojaan kiinni koska jo pelkkä ilman siirtyminen estää paineaallon muodostumisen, erilaisila kertautumisilla ja seisovilla aalloilla...Originally posted by antti79Osaatteko sanoa että mikä moisen ilmiön aiheuttaa, kun kuuntelen musaa E36:ssa ja joku aukaisee takaluukun niin basson toisto kovenee huomattavasti???!!! Olin ihan ihmeissäni kun tälläinen tilane kävi kun istuin tosiaan autossa luukut kiinni ja sit kaveri aukas kontin laittaakseen reppunsa sinne niin basso voimistui huomattavasti. Ja kun luukun löi kiinni se taas vaimeni! Yleensähän tämä on toisinpäin, eikös??? Subwoofer on asennettu kalvo selkänojaan päin.
Comment
-
Pistetääs nyt vielä yks projekti kuva. Kuvassa on vielä verhoilut laittamatta kunnolla ja vähän muutakin säädetty mm. vahvistimet upotettu alemmas vararengas koteloon. yms.
Comment

Comment