memebuy23buy

bassoa e36 sedaniin????

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Asurme
    Bimmer Rookie
    • Jun 2003
    • 133
    • Oulu

Antakaas poijaat vetoapua ylämäessä... Itellä on peräkontis tollanen 12" reference suletus kotelos mut ei se taho oikein kuulua ku ei oo suksiluukkuakaan... Nyt oon ajatellut että laitan sit elementit jotka soi refleksi kotelossa josta putket sit hattuhyllylle joten suositelkaas elementtejä... Vahvistin antaa 2x400W rms 4ohmariin ja 2x600W rms 2ohmariin ja sit 1xjotain 4ohmiin Oli tollaset rajoitukset asettaa vahvistin... Mikä mua nyt täs eniten mietityttää on se että kun kuuntelen musiikkia laidasta laitaan niin kuinka paljon refleksi ratkaisu verottaa esim. raskaamman ja nopeemman musiikin kuuntelua? Oon tottunut tohon infinityn tarkkuuteen ja siks olis kiva kuulla tarkkuutta jatkossakin mutta toisaalta olis kiva jos se ääni ees kuulus sielt peräkontista sinne eteen asti

Comment

• habaracing
      BTCF Member
      • Dec 2002
      • 1043
      • Vantaa

Noi takakaiuittimien poistamiset ja suksiluukku jutskat on vähän tilapäisiä ratkaisuja... :roll: Eli jos haluat basson kuulumaan hyvin (myös ohjaamoon) niin lykkää elementit hattuhyllyyn. (kuvassa e30, mutta kai tuota ratkaisua voi soveltaa e36: kin)
      EX Bimmers: e30 318, e30 316i, e36 325i coupe,
      e30 325i Touring, e30 316i bavaria, e30 316i, e30 318i, e30 320i, e34 520i, e36 M3, e36 325i Xtreme, e36 325i "xtreme"/jäärata, e91 325d, f31 320d msport

https://www.facebook.com/carbonracingteam/

Comment

• minurmi
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2003
        • 222
        • Pirkanmaa

Originally posted by habaracing
        Noi takakaiuittimien poistamiset ja suksiluukku jutskat on vähän tilapäisiä ratkaisuja... :roll: Eli jos haluat basson kuulumaan hyvin (myös ohjaamoon) niin lykkää elementit hattuhyllyyn. (kuvassa e30, mutta kai tuota ratkaisua voi soveltaa e36: kin)
        No tuo nyt on niin suhteellista, itse sain basson (12" JLaudio W6 varapyörän paikalla) kuulumaan aivan riittävästi (lue: niin lujaa kuin laadukas musiikin kuuntelu vaatii!) kabiiniin noilla toimenpiteillä.

Kannattaa miettiä auton jälleenmyyntiäkin kun alkaa raiskaamaan hattuhyllyä. Itse en ainakaan ostaisi autoa jossa on hattuhyllyllä subbarin reiät. Enkä ostais vaikka olis koitettu peittääkin. Koska tuo hattuhylly on kuitenkin peltiä niin se varmasti jonkin verran jäykistää myös tuota aluetta autossa, puhumattakaan ylimääräisistä äänistä joita alkaa varmasti kuulumaan.

Tämä on minun näkemykseni asiasta. Kaikki tietysti tavallaan... :wink:
        ** E92 330i Coupé M-Sport -11 **
        ex. E46 330 Ci M-Sport -03
        ex. E36 325i Coupé M-Technic -93
        ex. E36 316i -92

Comment

• antti79
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 2499
          • Littoinen

Originally posted by reddewil
          Originally posted by antti79
          Osaatteko sanoa että mikä moisen ilmiön aiheuttaa, kun kuuntelen musaa E36:ssa ja joku aukaisee takaluukun niin basson toisto kovenee huomattavasti???!!! Olin ihan ihmeissäni kun tälläinen tilane kävi kun istuin tosiaan autossa luukut kiinni ja sit kaveri aukas kontin laittaakseen reppunsa sinne niin basso voimistui huomattavasti. Ja kun luukun löi kiinni se taas vaimeni! Yleensähän tämä on toisinpäin, eikös??? Subwoofer on asennettu kalvo selkänojaan päin.
          Uskaltaisin väittää, että kun subisi pauhaa "tiivissä" kontissa, vähän niin kuin kotelo kotelossa, ja kun luukku oli auki, pääsi elementti toimaan kuin vapaassa ilmatilassa... Et maininnu onko kyseessä suljettu vai refleksi.. mutta molemmat reagoi samoin. Elemanttiähän ei kannata laittaa selkänojaan kiinni koska jo pelkkä ilman siirtyminen estää paineaallon muodostumisen, erilaisila kertautumisilla ja seisovilla aalloilla...
          Joo, ei tuo basso aivan selkänojassa kiinni ole. Jotain 10-15cm rakoa. Mutta ongelma on nyt kyllä jo hoidettu kääntämääl tuo subbari "oikeen" päin, eli elementti taaksepäin suunnattuna. Ja kotelo on refleksi viritteinen. Tällä hetkellä suondi on omasta mielestä aivan loistava, basso sulautuu etupään erillissarjaan täysin "saumattomasti" ja myös kovaa soittaessä ääni pysyy kontrollissa. Ongelma esiintyi sillon kun toi subi oli vielä väärinpäin. Ei ilmeisesti päässyt kunnolla "hengitämään" kun oli niin lähellä selkänojaa. No nyt on kaikki OK!
          sigpic
          Originally Posted by jari kihlman
          "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

Comment

• antti79
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 2499
            • Littoinen

Pistetääs nyt vielä yks projekti kuva. Kuvassa on vielä verhoilut laittamatta kunnolla ja vähän muutakin säädetty mm. vahvistimet upotettu alemmas vararengas koteloon. yms.
            sigpic
            Originally Posted by jari kihlman
            "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

Comment

Working...
            X