Originally posted by klasu
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Mchammer vahvistin
Collapse
X
-
Mc Hammer "1200w" MHA-1200 Mark2
Mc Hammer "1200w" MHA-1200 Mark2
Tuollaisen ostin tuossa viime vuonna www.kitupiikki.org :sta. Ensinnäkään vahvistinta ostaessani en tiennyt paskaakaan mistään auto-hifi:stä..(syy kyseisen vahvistimen ostamiseen)
Eli olen kuullut juttua ostamisen jälkeen vahvistimestani ja muista McHammerin vahvistin malleista kuinka paljon tehot valehtelevat tehdas lupauksiin. Aluksi en uskonut tehojen valehtelevan niin hurjasti kuin väitettiin kunnes näin eräällä nettisivulla auto-hifejä testanneen lehden tulokset. Testissä mitattiin vahvistimestani vielä halvempaa mallia MHA-600 Mark2:sta jonka tulokset olivat muistaakseni jotenkin näin: 600w luvataan testissä kokonais tehot mitä saatiin vahvistimesta ilman säröjä ym.. oli n.3-400w!!! Siinä vaiheessa aloin uskomaan kuinka paljon tehot oikeasti valehtelevat. Eli minun vahvistimestani luvataan se 1200w/2x600w/4x300w... todelliset tehot saattavat olla lähes tälläiset: 900-1000w/2x3-400w/4x150-200w(jos edes noinkaan paljoa)!!! "1200-HATTIWATTIA"
Asiaa voi kummastella jo siltä kantilta, että miksi vastaavissa merkeissä esim.SPL-Dynamics, Xetec, Rockford,DLS ym ym... samankaltaiset vahvistimet"1200w" maksavat n.500-1500€
Esim.SPL-Dynamicsin: SPL Dynamics S-6004 4-kanavainen vahvistin maksaa halvimmillaan jtk 485€ jossa luvataan tasan puolet tuon McHammerin luvatuista tehoista..ja Hammeri maksaa sen 119€
Sitten vahvistinta ostaessa en ajatellut ollenkaan, että jos vahvistin kärähtää joudun sen palauttamaan Saksaan postissa ilmeisesti ties minne Mc Hammereita vamistamalle tehtaalle kuittia vastaan tietämättä saanko vahvistinta koskaan takaisin..
Sitten kun vahvistin oli saapunut minulle tänne Suomeen niin huomasin, että en saanut minkäänlaista kuittiakaan vahvistimestaainoastaan kuittini vahvistimestani oli pankissa saatu tilisiirto kuitti jossa todistettiin minun siirtäneeni rahat www.kitupiikki.org:n yrityksen tilille. Eli jos nyt vahvistimeni kärähtää en voi millään saada sitä takuu huoltoon(jonka kitupiikki lupaa 2-vuotta pitkäksi). Tuskinpa näkisin vahvistinta kuitenkaan enään sen Saksaan lähetettyäni..
Joten en suosittele ostamaan kyseistä merkkiä omasta kokemuksesta! Tai mitään mahdollisia McHammer, MIK tai muitakaan tuntemattomia halpis höpöhöpö merkkejä ennemmin säästää rahaa kunnon vahvistimiin joissa sentää saa sen 100% takuun mukaan!Theo
Comment
-
-
se on semmosta
Joo kannattaa ennen "harrastuksen" alottamista ottaa vähän asioista selvää, mikä tietenkin pätee muihinkin harrastuksiin, siinä saattaa säästää äkkiä paljon rahaa ja hermoja kun viittii vähän edes perehtyä asioihin ensiks. Esim. www.autosound.fi on hyvä paikka alottaa lähdetiedon kerääminen, siellä on autohifin perusasiat kerrottu mun mielestä alottelijoille erittäin selkeesti.
Ja mitä näihin McHammereihin ja MegaKickeihin yms. tulee niin, kyllähän ne varmaan antaa vaikka mitä, mutta millä säröllä niinku aikasemminkin sanottu, siinä vaiheessa luulis viimestään heräävän kysymys, kun luvataan vaik 4X500W ja siinä perkeleen lankussa on yks 20A sulake
Että näin! Pääsinpäs avautuun
Comment
-
-
Originally posted by DreamanMitäs ootte pojat muuten pitänyt noista vahvistimista? Onko teho riittäny? Mitä te ohjaatte niillä? Muutenkin hyvin toimineet?
Kun itelleni on tilauksessa just samanlainen...
elkää vaan ostako mitään kitupiikiltä!!! kokemusta on noista halpa mallin megakiceistä ja mchammereista että niillä ei tee mitään edes 6x9 vahvareinaite olen 3 joutunut palauttaan tehoja luvataan hurricanessakin 4x160w rms todellisuudessa sitä on 4x50w miettikää että voiko hyvän vahvarin saada 150e
EI
Bmw e39 523i sedan vm97
ex e34 525ix touring
ex mb 300ce sl
ex e32 750ia luxury
ex e34 525i
ex mb 300sel
ex e34 520 24v
Comment
-
-
Just tarkistin tosta omasta hyllyssä makaavasta "4x50W" vahvistimestani minkä kokoset sulakkeet siinä on. Ja siitähän löytyy kaks kappaletta 30A sulaketta. Mut jos onkin niin, että McHammerissa ei ookaan hattiwatteja, niin sit tossa mun DLS:ssä oliskin oikeesti 4X300 wattia brutaalia alkuvoimaa!!
Näin uskomme! Pakkohan sen on niin ollakin, eikös?!
Voi visnu mä oon ollu tyhmä enkä oo tajunnu että mullahan onkin tossa hyllyssä semmonen vaffi, että kun siihen laittaa vaan kiinni nelipuhekelasen MegaSubPuffPuff subbarin tms. nii sillähän kaataa naapurin talonkin
Comment
-
-
Joo..PS
Originally posted by SturmovikJust tarkistin tosta omasta hyllyssä makaavasta "4x50W" vahvistimestani minkä kokoset sulakkeet siinä on. Ja siitähän löytyy kaks kappaletta 30A sulaketta. Mut jos onkin niin, että McHammerissa ei ookaan hattiwatteja, niin sit tossa mun DLS:ssä oliskin oikeesti 4X300 wattia brutaalia alkuvoimaa!!
Näin uskomme! Pakkohan sen on niin ollakin, eikös?!
Voi visnu mä oon ollu tyhmä enkä oo tajunnu että mullahan onkin tossa hyllyssä semmonen vaffi, että kun siihen laittaa vaan kiinni nelipuhekelasen MegaSubPuffPuff subbarin tms. nii sillähän kaataa naapurin talonkin
JooSiis varmaankin ne on tajunnut tehtaalla et jengi oikeesti huomaa et jos tehoa luvataan paljon ja sit on 1 just 10A sulake ni se ei ole mahdollista
tai EMT mut enpä usko Hammerin vastaavan teho lupauksiaan kun se hifi-lehden testauksessa se taas nähtiin...
Theo
Comment
-
-
McHammerMegaKick potkuille on tasan yks käyttötarkotus, verkonpaino. Siinäkin kovin huono kun ei se tyhjä koppa paina juur mitään.Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
Comment