tuommonen projekti olis näillä näkymin kesäksi mielessä :P monella on varmasti itellään ko. viritelmä, ja nyt kelpais hyvät neuvot, ohjeet, projekti kuvat ja muu asiaan liittyvä tietous :juo niin ja joku 15" basso pitäis saada siihen mahtumaan, eli minkä merkkistä/mallista kannattais harkita? ite oon aatellu spl dynamicsia..
subbarikotelo vararengaskoteloon
Collapse
X
-
-
ihan pätevän näköinen asennusOriginally posted by ZouiTuolla oma viritys, http://zoui.kicks-ass.net/ Hifit - Jeep
miten kiinnitit sen asennuskehyksen tohon? :oops:
325tds -97
GSX-R1000 -04
Comment
-
Lasikuidulla kuidutettiin kiinni, eli kuvissa näkyvillä "palikoilla" ja teipillä sovitettiin oikeeseen kohtaan ja sisäpuolelta useemmalla kerroksella kuitua kiinni.Originally posted by Artoihan pätevän näköinen asennus
miten kiinnitit sen asennuskehyksen tohon? :oops:Elämä on pihakivestä.
Comment
-
ok. ja sitten se kansilevy kaulukseen kiinni ruuveilla? sikaflexillä?Originally posted by ZouiLasikuidulla kuidutettiin kiinni, eli kuvissa näkyvillä "palikoilla" ja teipillä sovitettiin oikeeseen kohtaan ja sisäpuolelta useemmalla kerroksella kuitua kiinni.Originally posted by Artoihan pätevän näköinen asennus
miten kiinnitit sen asennuskehyksen tohon? :oops:
1) jätitkö ne foliot sieltä välistä pois?
2) montako kerrosta pistit kuitua?
3) mitä se pinnotejuttu vaikuttaa?
4) paljonko makso tarvikkeet yhteensä? (kuidut, levyt jne..)325tds -97
GSX-R1000 -04
Comment
-
Käyppä katsomassa allekirjoittaneen projektikuvia:
Siellä on muutama kuva kuidutuksesta..
Edit: Niin ja E30:n varapyöräkotelon tilavuus on ~60L, että kyllä siihen tilavuutta saa ainakin tarpeeksi. Itsellä oli ensin koko kotelo käytössä kahdelle 12":lle. Nykyään on 1x12" ja noin puolet pyöräkotelosta.S65, S85, H1, N63TU, IB1
Comment
-
Ruuvit ja sika, aivan oikeinOriginally posted by Arto
ok. ja sitten se kansilevy kaulukseen kiinni ruuveilla? sikaflexillä?
1) jätitkö ne foliot sieltä välistä pois?
2) montako kerrosta pistit kuitua?
3) mitä se pinnotejuttu vaikuttaa?
4) paljonko makso tarvikkeet yhteensä? (kuidut, levyt jne..)
1) Väliin ei jäänyt mitään, ja hyppimällä se mahtui paikalleen
2) Ei laskettu, lukemattomia, yhteispaksuus n.15-20mm
3) Jäykistihän se hieman, jo muutenkin kivikovaa palikkaa. Hartsia jäi ylimääräistä, niin loput kaaeltiin hiekan sekaan ja tuonne reunoille. Hyödystä en tiedä...?
4) Ei laskettu kulujaElämä on pihakivestä.
Comment
-
Ainakin minulla hiekan ja hartsin seos jäykisti erittäin paljon koteloa. Riippuu tietenkin paksuudesta. Eipä tuollaisen käsittelyn jälkeen pitäisi kotelon seinät juurikaan värähdellä.
Pyroz: Miten ja mihin olet kiinnittänyt "ovikotelot"? Ovatko vain ovipahvissa vaiko ihan peltiin kiinnitettynä?E30 325i Cabrio -91
E36 325i Coupè -93
Comment
-
kyllähän se jonku litran siitä 60:stä pienenee jos vaikka 2cm paksun kotelonkin sinne heittää.. miten vähennit sitä tilavuutta? lisäsit jotain levyjä sinne kotelon pohjalle? entä pistitkö mitään vaimennusainetta koteloon?Originally posted by pyrozKäyppä katsomassa allekirjoittaneen projektikuvia:
Siellä on muutama kuva kuidutuksesta..
Edit: Niin ja E30:n varapyöräkotelon tilavuus on ~60L, että kyllä siihen tilavuutta saa ainakin tarpeeksi. Itsellä oli ensin koko kotelo käytössä kahdelle 12":lle. Nykyään on 1x12" ja noin puolet pyöräkotelosta.
edit: typo325tds -97
GSX-R1000 -04
Comment
-
Nojuu en tiedä miten tarkka toi 60L on. Mutta suurinpiirtein :wink:Originally posted by Artokyllähän se jonku litran siitä 60:stä pienenee jos vaikka 2cm paksun kotelonkin sinne heittää.. miten vähennit sitä tilavuutta? lisäsit jotain levyjä sinne kotelon pohjalle? entä pistitkö mitään vaimennusainetta koteloon?Originally posted by pyrozKäyppä katsomassa allekirjoittaneen projektikuvia:
Siellä on muutama kuva kuidutuksesta..
Edit: Niin ja E30:n varapyöräkotelon tilavuus on ~60L, että kyllä siihen tilavuutta saa ainakin tarpeeksi. Itsellä oli ensin koko kotelo käytössä kahdelle 12":lle. Nykyään on 1x12" ja noin puolet pyöräkotelosta.
edit: typo
Laitoin vaan pohjalle muutaman palasen bitumia. Tilavuutta vähensin pingottamalla kankaan puoleen väliin ja siihen kuitua päälle. Eli tavallaan keskelle "pystyseinä" ja siitä sitte reunoille... Toivottavasti ymmärsit
S65, S85, H1, N63TU, IB1
Comment
-
toimiiks subi sit myös varapyöränä kun rengasrikko yllättää? :juo :juo
Ei työmies työtä pahenna ellei mies työmiestä.
Vai miten se meni, tästähän on tietysti eri versioita.
Comment
-
Itsellä ei ainakaan toiseen mene tunkki edes alle (helmat/madallus, hallitunkkia en kuleta autossa mukana). Toinen on neliveto, missä ei saa erikokoista varapyörää käyttää... enkä aio ostaa vararengasta koossa 295/40/20, eli kukin tavallaan :lol:Originally posted by loirottaja
toimiiks subi sit myös varapyöränä kun rengasrikko yllättää? :juo :juoElämä on pihakivestä.
Comment
-
ymmärsin :wink: pitää varmaan itekki tehä niin, kun tuskin mikään nykyaikanen subi tarttee 60litran sulettua koteloa :roll:Originally posted by pyrozNojuu en tiedä miten tarkka toi 60L on. Mutta suurinpiirtein :wink:Originally posted by Artokyllähän se jonku litran siitä 60:stä pienenee jos vaikka 2cm paksun kotelonkin sinne heittää.. miten vähennit sitä tilavuutta? lisäsit jotain levyjä sinne kotelon pohjalle? entä pistitkö mitään vaimennusainetta koteloon?Originally posted by pyrozKäyppä katsomassa allekirjoittaneen projektikuvia:
Siellä on muutama kuva kuidutuksesta..
Edit: Niin ja E30:n varapyöräkotelon tilavuus on ~60L, että kyllä siihen tilavuutta saa ainakin tarpeeksi. Itsellä oli ensin koko kotelo käytössä kahdelle 12":lle. Nykyään on 1x12" ja noin puolet pyöräkotelosta.
edit: typo
Laitoin vaan pohjalle muutaman palasen bitumia. Tilavuutta vähensin pingottamalla kankaan puoleen väliin ja siihen kuitua päälle. Eli tavallaan keskelle "pystyseinä" ja siitä sitte reunoille... Toivottavasti ymmärsit
325tds -97
GSX-R1000 -04
Comment
-
Ihan huippujuttu ainakin puukotelossa. Vanhassa autossa oli yksi SPL Dynamics Pro 12D 10mm lastulevykotelossa ja seinämillä oli reilu sentin kerros hiekkahartsia ja muuten oli hyvä kotelo 8) Eikä tarvinnut mitään tiivistellä, raa'asti vaan tavaraa esim. kytkentäpaneelin päälle.Originally posted by chrisAinakin minulla hiekan ja hartsin seos jäykisti erittäin paljon koteloa. Riippuu tietenkin paksuudesta. Eipä tuollaisen käsittelyn jälkeen pitäisi kotelon seinät juurikaan värähdellä.E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau
E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
Muut talouden vehkeet: E19, Fendt, Muuli, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
Topicin asiaa sivuten,
Kukahan tekisi mulle kotelon vararenkaan paikalle 10" subille?
Ite kun en osaa... :oops: :roll:
Niin ja tietty sopuhinnalla
Comment
Comment