Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ongelma vahvarissa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mikexxx
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2003
    • 319
    • Helsinki

    Ongelma vahvarissa

    Elikkä ongelmana on tämä: Ensin oli kaksi 12" elementtiä autossa kiinni vahvari sanoi sopimuksen irti eli jäi suojatila päälle.
    Revin sit kaikki kamat irti ja annoin olla. Hankin myöhemmin sitten pienemmän boxin johon kaksi 8" elementtiä kiinni.

    Nyt sit kun laitoin vahvarin (käytetty mutta eri kuin alussa) kiinni toimi moitteetta hetken ja sen jälkeen kosahti.
    Elikkä virta tulee ja on sekunnin päällä ja sitten samuu. On noin 10 sec pois päältä ja sitten taas sekunniksi päälle. Sama kierre jatkuu.
    Toinen vahvari tekee kanssa saman.

    Liitännät on seuraavat. Suoraan akulta + ja - kaapeli vahvariin (ulkoisesti piuhat näyttää ehjiltä) ja sitten herätä radiolta. Mitkään muut piuhat eivät ole kiinni.
    Kokeiltu kahdella eri heräte piuhalla.

    Elikkä missäs vika on? Onkos mankalta kosahtanut heräte vai mikä?
    -----------------------
    ex-bimmers
    BMW 535i -90
    BMW 316/325i -87/-86
    BMW 325iX -86
    BMW 328ia -97

    Now
    BMW 523i -97
  • tomie83
    Newbiemmer
    • Jan 2005
    • 26
    • Oulu

    #2
    Laita +johdolta hyppyjohdolla heräte kiinnim jos toimii herätteessä vika...

    jos ei toimi, virranssaanti on seuraava tarkistettava homma, eli liitokset, itsellä oli kerran akunkengän kiristyspultti hapettunut kengän sisältä ja sen takia ei vahvari saanut virtaa(kaapeli pultissa kiinni)...

    Tämä virta ongelma ilmenee myös mittaamalla, kun ei ole heräte kytkettynä vahvistimelle tulee 12 volttia, kun sen kytkee päälle putoaa jännite.

    Comment

    • -Jarno-
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 1140
      • Salo

      #3
      Mulla oli joskus kanssa samoja ongelmia joka johtui huonosta maadoituksesta vahvarille....
      ________
      SUBARU EA ENGINE SPECIFICATIONS
      Last edited by -Jarno-; 10-04-2011, 07:16.

      Comment

      • bassmekanik
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2004
        • 507
        • Raahe

        #4
        Mihinkäs kuormaan se vahvistin on kytketty ja millaisen kuorman se kestää?
        Minä vahingossa Volkkarin onko tämä paha?
        Ex. X3 -04 "tarvin vetokoukun edition"
        Ex. 740iA -97 "Wanha rouwa"
        Ex. 328i -95 Jokohan seuraava ois seiska?
        Ex. 525Tds -94 Hirvipalovarkaus.
        Ex. 316 -87 Elämäni ensirakkaus.

        Comment

        • qizmo
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2004
          • 234

          #5
          siis sulla tulee akulta maajohto vahvariin?
          vedä siitä vahvistimesta runkoon se maa johto ja kato onko akulta runkoon menevä johto kondiksessa. ei varmaan haittais jos sen vaihtas vaikka paksumpaan varsinkin jos vahvarissa on potkua reilummin.

          Comment

          • villeee
            Bimmer Rookie
            • Mar 2005
            • 50

            #6
            mulla oli yhen vahvistimen kans kans tommosia ongelmia eli kun volumea lisäs niin vahvistin sammu mutta kun laitto pienemmälle niin tuli takas päälle. vika oli siinä kun kaiuttimet oli kytketty 2Ohm ja vahvistin kesti min 4Ohm.

            Comment

            • Sammys
              Bimmer Rookie
              • Mar 2005
              • 147
              • Lohja

              #7
              Kuulostais kyllä maadoitus puolen ongelmalta, tarkistappa virtakynällä se maadoitus kuinka hyvin pelaa..?
              Pitkä on auttamattomasti pilalla.. lyhyttä voidaan aina jatkaa..

              E46 328iC -99 Helrot
              ex E36 320i -93 Lagune Grun
              ex ex E36 320i -94, 318 IS Coupe -93

              Comment

              • Restive
                Bimmer Rookie
                • Oct 2003
                • 64
                • Kuopio

                #8
                Originally posted by Mikexxx
                Liitännät on seuraavat. Suoraan akulta + ja - kaapeli vahvariin (ulkoisesti piuhat näyttää ehjiltä) ja sitten herätä radiolta. Mitkään muut piuhat eivät ole kiinni.
                Kuten osa onkin todennut suosisin myös itse sitä, että laitat maajohdon (-) suoraan runkoon kiinni, eikä akkuun. Tarkasta liitokset, eiköhän se sillä vika korjaannu. Jos ei pelaa niin laitat vielä herätteen suoraan akulta - tulee varmasti riittävä heräte (12V)!
                BMW E46 320d

                Comment

                • antti79
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 2499
                  • Littoinen

                  #9
                  Jos ajat noita elementtejä rinnan ja vahvistin on siltaankytketty niin ei välttämättä kestä niin pientä kuormaa, eli jos oletetaan että elementit ovat 4 ohmisia niin rinnan niistä tulee 2 ohmia ja vielä kun vahvistin on siltaankytketty niin se "näkee" kuorman 1 ohmina joten luulen että vika on siinä?? Eli joko ajat niitä stereona, tai kytket ne sarjaan jolloin kuorma on 8 ohm.
                  sigpic
                  Originally Posted by jari kihlman
                  "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                  Comment

                  • Mikexxx
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2003
                    • 319
                    • Helsinki

                    #10
                    Pitääpä kokeilla sen maadotus pisteen vaihtoa. Mikä olis paras paikka takakontis (tai lähellä) sille maadoitukselle. En pika etsinnällä löytänyt ja laitoin akkuun.

                    Tekee tota pätkimistä ilman kuormaa eli ei oo liittettynä mitään muita piuhoja kuin virta,herätä ja maa.

                    edit: ja autohan on sigussa....
                    Last edited by Mikexxx; 03-05-2005, 09:35. Reason: lisäys
                    -----------------------
                    ex-bimmers
                    BMW 535i -90
                    BMW 316/325i -87/-86
                    BMW 325iX -86
                    BMW 328ia -97

                    Now
                    BMW 523i -97

                    Comment

                    • Matti_83
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2004
                      • 491
                      • Korpilahti

                      #11
                      Taitaa olla vahvistimen sisuskalut ottanut itseensä 90% todennäköisyydellä.
                      BMW E38 730 manuaali
                      ex E30 318i -91 cabrio

                      Comment

                      • Mikexxx
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2003
                        • 319
                        • Helsinki

                        #12
                        siin mieles hämärää että parikin vahvistinta tekee saman tai sit ne ottaa saman tien itteensä kun lyö piuhat kiinni...
                        -----------------------
                        ex-bimmers
                        BMW 535i -90
                        BMW 316/325i -87/-86
                        BMW 325iX -86
                        BMW 328ia -97

                        Now
                        BMW 523i -97

                        Comment

                        • Matti_83
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2004
                          • 491
                          • Korpilahti

                          #13
                          Kokeile tuota vahvistinta erillisellä virtalähteellä/akulla, eli vahvistin irti autosta ja suoraan virtaa sille. Saat ainakin selvitettyä onko vika autossa vai vahvistimessa.
                          BMW E38 730 manuaali
                          ex E30 318i -91 cabrio

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎