Announcement

Collapse
No announcement yet.

subi rengaskotelossa (vaimennus?)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LASSI-S
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 4918
    • hattula/hämeenlinna.

    subi rengaskotelossa (vaimennus?)

    moro, tuli tossa hankittua cerwin vegan 12 tuumainen painehirviö joka ängetään takaluukkun rengaskoteloa hyväksikäyttäen, pohjalevyksi tulee koko takaluukun pohjan kokoinen 16mm mdf levy. milläs tuo rengaskotelo kannattaa vaimentaa, lasivillako vai tungenko vaikka vanhoja paitoja sinne :lol:
    E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari
  • sände
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2003
    • 412
    • Oulu

    #2
    Etkö meinaa tehdä sille erillistä koteloa? jos et niin ei tuu toimimaan kunnolla :!: Vala kuidusta se varapyörän syvennys ja siihen kuidutat sen pohjalevyn kiinni niin pitäisi toimia. Sitten vaan kuunteleen ja tarvittaessa pienennät sitä koteloa.

    Comment

    • Zoui
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 6350
      • Tampere

      #3
      Re: subi rengaskotelossa (vaimennus?)

      Originally posted by LASSI-S
      moro, tuli tossa hankittua cerwin vegan 12 tuumainen painehirviö joka ängetään takaluukkun rengaskoteloa hyväksikäyttäen, pohjalevyksi tulee koko takaluukun pohjan kokoinen 16mm mdf levy. milläs tuo rengaskotelo kannattaa vaimentaa, lasivillako vai tungenko vaikka vanhoja paitoja sinne :lol:
      Muista mitoittaa niin ettei ota tolppaan tai vanteeseen kiinni , mut jos siihen varapyörän syvennykseen meinaat, niin mun kotisivuilta löytyy hiukan vinkkiä valmistamiseen Jeepin hifistys osiossa.

      Elämä on pihakivestä.

      Comment

      • LASSI-S
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 4918
        • hattula/hämeenlinna.

        #4
        en osaa kuiduttaa :( laitan tietysti jotain mattoa levyn ja pohjapellin väliin niin se estää sen paineen karkaamisen sieltä kotelosta
        E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

        Comment

        • Zoui
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 6350
          • Tampere

          #5
          Originally posted by LASSI-S
          en osaa kuiduttaa :( laitan tietysti jotain mattoa levyn ja pohjapellin väliin niin se estää sen paineen karkaamisen sieltä kotelosta
          Pienelle subille voisi ajatella syvennyksen vuoraamista esim. runsaalla määrällä bitumimattoa, mutta ainakin suuremmilla paineilla tuo alkaa elämään liikaa. Lasikuitua vaan tai muotoilla pienemmistä mdf-levyn paloista "kuution" mallinen koppa sinne syvennykseen.

          en mäkään mitään kuiduttaa osaa, kaveri noita työstää pientä korvausta vastaan
          Elämä on pihakivestä.

          Comment

          • cricke
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2003
            • 1976
            • espoo

            #6
            Originally posted by LASSI-S
            en osaa kuiduttaa :( laitan tietysti jotain mattoa levyn ja pohjapellin väliin niin se estää sen paineen karkaamisen sieltä kotelosta
            ei se kuiduttaminen vaikeeta oo.
            E38 740ia -94
            E46 316 -00
            Volvo S60
            EX:E30 m50turbo Touring Mtech2 340hp 410nmo,5bar@
            E36328i cabrio, E30 316 -91, E30 323turbo,E30 m3, E46 330ia M-sport2, E30 M50B25 Touring -90, E30 335i Hartge, E30 320i, e36 316i, e34 525i, e30 M10b20turbo

            Comment

            • LASSI-S
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 4918
              • hattula/hämeenlinna.

              #7
              kuuleppas nyt cricke, mietis nyt mitä saattaa tapahtua kun MÄ rupeen kuiduttaan, auto on varmasti kauttaaltaan jonkinnäköisen hartsipaskan peitossa ja subbari on ihan entinen ja mä olen lasikuitumuumio tai jotain vastaavaa :lol:
              E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

              Comment

              • jani
                BTCF Member
                • Jul 2002
                • 5175
                • Kuopio

                #8
                itselläni oli viime kesänä pika asennuksena kanssa subi vararengas kotelossa...

                riittävän jämäkkä mdf levy kiinni sikamassalla peltiin suoraan kiinni. rengas koteloon sivelin rautakaupasta ostettua pensselillä levitettävää bitumi massaa... en nyt tarkalleen enää muista kuinka jäykkää oli mutta sitä on usempaa eri notkeutta saatavilla. ja huomattavasti edullisempaa kuin joku fuckin noise killer... eikä muuten haise niin kuin vois luulla.

                ennen massausta basso kuului ehkä voimakkaammin, mutta resonoi selvästi. massauksen jälkeen bassoon tuli huomattavasti lisää alapäähän potkua ja ns. "teini-jumbutus" hävisi kokonaan.

                myös lasivillaa työnsin vararengas kotelon täyteen.

                varsin toimiva ratkaisu ainakin minulla oli autossa tuollainki..

                varmasti parempi tulee jos tekee vielä erillisen kotelon vararengas kotelon sisään ja senhän voi tehdä vaikka betonista valamalla
                F33 435d Mineral-grau metallic
                K40 K1200s sondermodell

                Comment

                • nemesis
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2003
                  • 617
                  • kymenlaakso

                  #9
                  Lassi

                  käyt siellä hämeenlinassa jossain lasikuitu veneiden korjaustarvikkeita myyvässä liikkeessä ja ostat tarvittavat vehkeet (eli kuidutukseen) tuut tänne meille jyväskylään ja jätät auton mulle viikonlopuksi ja meet itte vetään vaikka kännnit niin teen sulle sen parinkahvi paketin hinnalla tms.

                  joo ja voin laittaa sen vaikkka sulle taustapeilin tilalle jos tahrot :P
                  E30 kesä-autona

                  Comment

                  • substanza
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 1460
                    • Tampere

                    #10
                    en ihan puhtaalla omatunnolla kyllä vois suositella lasivillaa, siitä kun sattuu sitä lasipaskaa lentään puhekelan ja magneetin väliin jumittaan niin hyvin äkkiä sanoo elementti poks. ellei nää nykyset villat ole semmosia mistä ei paska pöllyä. Jostain kangaskaupasta saa edullisesti tyynyntäytettä, mikä ajaa vaimennusaineen virkaan hyvin.

                    Comment

                    • BestMotorWith
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2004
                      • 382
                      • Hämeenlinna

                      #11
                      Joo sitä lasivillaa ei kyllä sinne kannata tunkea jos ei haluu pilata elementtiä. siitä tulee pitemman päälle silä lasi pölyä sinne puhekelaan ja se hajoo.. :(
                      If you wanna feel what is drive a car try BMW, and you never miss any other vehicle.

                      http://www.bmwtuningclub.net/showcar.php?id=1780

                      Comment

                      • Tatsga
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2004
                        • 435
                        • Vantaa

                        #12
                        Originally posted by LASSI-S
                        kuuleppas nyt cricke, mietis nyt mitä saattaa tapahtua kun MÄ rupeen kuiduttaan, auto on varmasti kauttaaltaan jonkinnäköisen hartsipaskan peitossa ja subbari on ihan entinen ja mä olen lasikuitumuumio tai jotain vastaavaa :lol:
                        Ei se kuiduttaminen vaikeaa oo... Ite tein nyt viikonloppuna piikkiini uuden takakatteen ihan tyhjästä lasikuidulla ja polyuretaani muotilla. Ei ollu mitään aikasempaa kokemusta ja kuitenki homma onnistu! Muistat vaan ensin suojata kaiken foliolla(+teipillä niin pysyy foliot paikallaan), jonka jälkeen leikkelet sopivat palat monttuun ja sit rupeet levittelee hartsia kankaan päälle. Annat kuivua hieman ja lisäät uuden kerroksen. Kerroksia tarpeen mukaan. Lasikuidun hiomista ei kannata tehä edes kilsan päästä autosta koska se leviää KAIKKIALLE!(*viheltelee ja katselee mutsin valk... siis harmaata clioa* =) Voin antaa myös tarkempia ohjeita jos vaikka sain sut tekemään ihan kunnon boksin subin etkä mitään amispurkkavirityksiä...(sori amikset =)
                        E30 "318is 8v" touring

                        E30 325cid 5.3 LS-V8

                        Comment

                        • .:miksu:.
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2004
                          • 352

                          #13
                          Re: subi rengaskotelossa (vaimennus?)

                          Originally posted by LASSI-S
                          cerwin vegan 12 tuumainen
                          Kuinkas ison lootan siitä renkaskotelosta voi saada??? Muistaakseni noi veegat yleensä (ainakin vanhemmat mallit) tarvi 40-60l refleksi lootan (muuten EI TOIMI)...

                          Comment

                          • BestMotorWith
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2004
                            • 382
                            • Hämeenlinna

                            #14
                            Muistaakseni jossain joku sano että sen tilavuus ois siinä 50litran paikkeilla :|
                            If you wanna feel what is drive a car try BMW, and you never miss any other vehicle.

                            http://www.bmwtuningclub.net/showcar.php?id=1780

                            Comment

                            • pyroz
                              BTCF Member
                              • Nov 2002
                              • 6770
                              • PK-seutu

                              #15
                              En E34:sta tiedä, mutta E30:ssä on noin ~60 litraa. Kyllä se 12":lle piisaa, jollei sinne sitten ole Strokeria tulossa? Ja saattaa tuo sillekin riittää...
                              S65, S85, H1, N63TU, IB1

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎