Announcement

Collapse
No announcement yet.

Monacor wanted 1/800d ongelma???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ankkuli
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2003
    • 938
    • Hyvinkää

    #31
    Originally posted by Dualfun
    Koska sulla on vain yksi vahvistin lähtö soittimessasi, sehän on aina takapäälle. Siten jos sulla on fader säädetty etupäätä kohden, vaimenee samalla sekä takakaiuttimet että subbari. Missä kohdassa sulla siis on tuo fader säätö?
    mankassa säädöt on normaalisti:
    fader: keskellä
    balance: keskellä
    loudness: off

    treble: 0---> +2dB
    bass: -4---> 0dB

    beissin nollatasosäädöllä notkahtaa mankan vahvistin ja vakikajarit huomattavasti ennen vahvaria.

    tykkäisin vielä pitää faderin enemmän edessä kun ei sielä takana niin paljon ääntä tarvii olla --> suppanen vaimenee vielä entisestään. tuon voisi tietenkin kiertää kytkemällä etukajarit takalähtöihin ja vice versa...

    edit: tais juuri tulla luokitukseksi BWM f' 'evaHH .... ostetaan elämä, resuinen tai muuten huonokin käy :P :roll:
    Pihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net

    Comment

    • Dualfun
      Moderator
      • Jan 2003
      • 17807
      • PKS

      #32
      Ok, tuossa vaikuttaa silti vahvasti siltä että kyseisen soittimen vuoksi subbari käyttäytyy väärin. Basson tasoa ei näissä saisi säätää ollenkaan vaan pitää nolla-tasolla, ne säädöthän vaikuttavat myös subbariin koska soittimessa ei ole varsinaista subbarilähtöä ollenkaan.

      Spekulointiahan tämä silti on, voihan ongelma olla jossain muuallakin :roll:
      E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
      E30 325i Touring
      ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
      E28
      ///M535i '87 zinnoberrot
      ½ E46 316ti Compact
      ///M-Sport '04 imolarot2
      ½ E36
      ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
      Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
      Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
      Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

      Comment

      • ankkuli
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2003
        • 938
        • Hyvinkää

        #33
        juu, liian alhaista linjatasoa mankalta olen veikkaillut. tai sitten on korvat niin vaikussa ettei tunnista säröä. :roll:

        varma ratkaisu on tod näk. reilummin jännitettä antava aktiivisuodin mankan ja vahvarin väliin. sitä pohtiessa taidan sillata subit kahteen ohmiin. kyllä vahvari sitten ilmoittaa jos ei tykkää. jos ei muuten niin savumerkillä.
        Pihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net

        Comment

        • Dualfun
          Moderator
          • Jan 2003
          • 17807
          • PKS

          #34
          Originally posted by ankkuli
          sitä pohtiessa taidan sillata subit kahteen ohmiin. kyllä vahvari sitten ilmoittaa jos ei tykkää. jos ei muuten niin savumerkillä.
          Jep :lol: NIM. Kytkin erään vahvistimen 2 ohmiin, kaksi kuukautta se pätki isommilla voimakkuuksilla vikatilaan - lopulta pääsi toimintasavu ulos laitteesta.
          E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
          E30 325i Touring
          ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
          E28
          ///M535i '87 zinnoberrot
          ½ E46 316ti Compact
          ///M-Sport '04 imolarot2
          ½ E36
          ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
          Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
          Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
          Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

          Comment

          • fiestakuski
            Newbiemmer
            • Mar 2018
            • 1
            • suomi

            #35
            Originally posted by Maxiumdamage View Post
            minulla on kyseinen monacor carpower wanted 1/800d vahvistin ja siinä on nyt kyseinen ongelma: olen kytkenyt kaks pioneerin 12" bassoa kahteen ohmiin ja kiinni vahvistimeen.. kun vedän vahvistimesta volumet lähes täysille ja soittimesta nostan volumea niin että ääni tosiaankin nousee niin yhtäkkiä se vetää vahvistimen vikasuoja tilaan eli OVERALL CURRENT STATUS valo syttyy... se kyllä sammuu jos heti vetää volumeea pienemmälle... mutta sitte ku taas nostaa niin syttyy... onko kellään ollut samanlaisia kokemuksia? virtaa saa kyllä aivan varmasti tarpeeksi... soittimena on pioneer 5530mp... subbarit kestää yhteensä 800w rms, 1600w max... mikä on oikein vikana? huollossa selittivät jostain signaalin heikkenemisestä ja väärästä laatikon koosta mutta tuskin... eli onko kellään samanlaisia kokemuksia? ja ratkaisuja? vai onko vahvistin rikki?
            Itsellä on täysin sama vahvistin ja sama ongelma: OVERALL CURRENT STATUS. Virta ongelmasta ei ole kyse sillä tupla akut 70mm kaapelilla. itse olen kokeillut 2 erilaista RCA piuhaa ja toinen oli aivan uusi. Ei auttanut. 3 eri mankkaakin kokeillut eikä auta... elementtinä focuksen "12" 800w RMS. itse olen tullut siihen tulokseen että vahvistimessa ei vain tehot riitä. Laiska.

            Comment

            • Scitso
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2002
              • 2816
              • Kuusankoski

              #36
              Originally posted by fiestakuski View Post
              Itsellä on täysin sama vahvistin ja sama ongelma: OVERALL CURRENT STATUS. Virta ongelmasta ei ole kyse sillä tupla akut 70mm kaapelilla. itse olen kokeillut 2 erilaista RCA piuhaa ja toinen oli aivan uusi. Ei auttanut. 3 eri mankkaakin kokeillut eikä auta... elementtinä focuksen "12" 800w RMS. itse olen tullut siihen tulokseen että vahvistimessa ei vain tehot riitä. Laiska.
              Vahvistin tuottaa tehoa. Vahvistimelta ei oteta tehoa. Sama asia kun narulla ei voi työntää. Se kaapelin neliöt ei auta yhtään jos liitokset on tehty huonosti. Jos vahvistimen teho ei riitä alkaa elementti yliohjautua.
              Tarkistakaapas minkälaiseen kuormaan tuo vahvistin on mitoitettu. Jos kuorma on liian alhainen puuttuu turvapiiri peliin ja kuorma on Ohmi ei watti määrä
              E34 525i Touring -96 "Iris"
              E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
              E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
              E46 328ia Sedan -98 "HOI"
              E61 530d Touring -04

              ex. E39 520ia Touring -98
              ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
              ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
              ex. E28 520i -82

              Comment

              • Hebbu ///M3
                Bimmer Enthusiast
                • May 2003
                • 1627
                • Dallas

                #37
                Lainataan ku ei paska haku löydä. Voipiko digipääte hajota niin että voltit on ok van virtaa ei anna enää ulos?
                Sotkamo Connection

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎