Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 hifeistä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Smack
    BTCF Member
    • May 2005
    • 320
    • Oulu

    E36 hifeistä

    Eli olisi pari kysymystä, johon en mitään varmempia faktoja löytänyt kun selailin jonku verran vanhenpia viestiketjuja. Lähinnä kiinnostaisi että saako alla olevat jutut tehtyä kohtuu vaivalla, jos siitä lähetään että hyvä jos sais yhessä viikonlopussa tehtyä, max kahessa. Elementit ois Diamond Audion "sulosointusessa" olevat 6,5" ja 3,5".

    Eli miten sen 6,5" midin laittaminen kickpaneliin, miten pienellä vaivalla siitä selviää? Mahtuuko sinne normaali kokoinen midi ja onko miten pienestä kiinni että minkä kokoinen normi midi mahtuu? Minkä merkkinen/mallinen on ainakin mennyt? Joku kirjoitti että jos laittaa ritilän alkuperäisen kickarin päälle niin välttis ei konepeltiä saa enään auki tms? Eli miten on?

    Ja sitten saakos oveen diskantinpaikalle iisisti 3,5" keskiäänen paikan? Seki normaalilla magneetilla.. että onkos takana tilaa?

    Semmosta.. Kuvat ois pop.
  • nootti84
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2002
    • 619
    • Kajaani

    #2
    Rainbowlla on ainakin noita auton mallikohtaisija sarjoja joihin käy jo vanhan johdotkin paikalleen, sarjat ovat muutenkin kyllä laadultaan hyviä!
    ja ennenkaikkeaan menevät heittämällä entisten tilalle!
    "Tekemätöntä ei saa tekemättömäksi."


    http://www.onnelanmatkailu.fi/ Rallia, elämyksiä ja illanviettoa ryhmille, firmoille jne...

    Comment

    • Okkim328touring
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2005
      • 288
      • Porvoo

      #3
      Originally posted by nootti84
      Rainbowlla on ainakin noita auton mallikohtaisija sarjoja joihin käy jo vanhan johdotkin paikalleen, sarjat ovat muutenkin kyllä laadultaan hyviä!
      ja ennenkaikkeaan menevät heittämällä entisten tilalle!

      Kukas noita Rainbown kajareita kauppaa?? Ja löytyykös niistä netistä mitään juttua?
      at the moment: F15 X5 40e M-Sport -18 & I01 i3s 94Ah -20
      ex: F11 530xDA -13, F20 118i Sport -12, E70 X5 3.0DA Sport Individual -07, E81 130i M-Sport -07, E53 X5 3.0DA Sport Individual -06, E46 330i touring -01, E91 325i touring -10, E46 325ixA touring -02, E83 X3 3.0DA -06, E39 530DA touring M-Sport -03, E34 540i 6-gang -94, Z3M roadster -00, E30 325ix -87, E46 330D touring M-Sport -02, E36 328i touring M-Sport -96, E21 320 -81, E21 315 -82

      Comment

      • kooma
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2004
        • 1019
        • Pikis

        #4
        Rainbowin tuotteet ovat mulle vieraita mutta tuolta löytyy lisätietoa:




        Epäilen kyllä vähän ettei niillä 6.5" elementtien sovitusatsia E36:een ole, siihen kun ei mikään pelkkä korotusrinkula riitä. Konepellin saa auki kunhan siirtää sen kahvan jonnekin pois tieltä, mutta uudet kickarit joudut tekemään.

        Diskantin takana on hyvin tilaa koska siinä samalla paikalla on keskiääni jos autossa on "hifi" optio. Ritilän kohtaa about 70 mm syvyyssuunnassa.
        Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

        Comment

        • Smack
          BTCF Member
          • May 2005
          • 320
          • Oulu

          #5
          No olisiko kuvia niistä kickpaneleista rakennusvaiheessa/valmiina? Löysin kuvia 500 sarjalaisesta, ja siinä luki että homma aika sama E36:n, eikä näyttänyt kovin vaikealta. Itse ymmärsin, että riittäisi jos tekee vanerista jonku korotuspalikantapaisen sinne kickpanel peitemuovin alle ja sitten siihen muoviin reiän paremmalle ritilälle ja sen päälle hifiritilän? Konepellin avauskahvan siirtäminen ei kyllä kuulosta mieluisalta hommalta. Tarkotus ois päästä helpolla mutta saada hyvä

          Kajareissa olisi vähän ideana että entiset romppeet jos laittaisi kiinni, kun ei niistä mitään kuitenkaan saa jos myymään alkaa vaikka täysin kunnossa ja laadukkaita. Jos uutta alkaa ostamaan niin sittehän voi ostaa valmiiksi sopivatkin.

          Btw olen itsekkin kaupannut Rainbowin kajareita vielä muutama vuosi sitten...

          Comment

          • kooma
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2004
            • 1019
            • Pikis

            #6
            Originally posted by Smack
            No olisiko kuvia niistä kickpaneleista rakennusvaiheessa/valmiina? Löysin kuvia 500 sarjalaisesta, ja siinä luki että homma aika sama E36:n, eikä näyttänyt kovin vaikealta. Itse ymmärsin, että riittäisi jos tekee vanerista jonku korotuspalikantapaisen sinne kickpanel peitemuovin alle ja sitten siihen muoviin reiän paremmalle ritilälle ja sen päälle hifiritilän? Konepellin avauskahvan siirtäminen ei kyllä kuulosta mieluisalta hommalta. Tarkotus ois päästä helpolla mutta saada hyvä
            Itse päädyin laittamaan MS5:t joten kickareiden modaus jäi suunnitteluasteelle. Kahvan voi ehkä saada mahtumaan, riippuu siitä miten saat elementin muuten asettumaan. Huomioita:

            -Kuskin puoli on paljon kinkkisempi johtuen kahvasta ja jalkatuesta
            -Sen muovipaneelin ja pellin väliin jää noin 15mm
            -Jos et halua leikata peltiä, varmista että sun elementin magneetti mahtuu siitä 5.25 asennusreiästä

            Jos etsit googlella "e36 kickpanel 6.5" niin löytyy aika paljon asiaan liittyvää.
            Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

            Comment

            • Zgiba
              Bimmer Rookie
              • Apr 2003
              • 140
              • Nurmijärvi

              #7
              Mahtuu!

              Kylläpä ne 6,5":n midit sopii sinne kickpaneleihin E36:sessa kun vähän sovittelee. Itse juuri asentelin juhannuksen alla omani ja hyvin mahtui. Hieman joutui peltiä leikkaamaan, sillä elementin joutuu asentelemaan hieman alemmas kuin mitä se orggiskajari on. Eli sitä peltiin tehtyä aukkoa joutuu suurentamaan alaspäin ja sitten mahtuu hyvin.

              Niin ja se kaiutin asennetaan sitten sen kinckpaneelimuovin päälle ja joku ritilä siihen vielä on hyvä olla jollei ole varma ettei monota sitä. Voisinpa koittaa saada tänne kuvia ihmeteltäväksi huomenissa...
              BMW E30 320i 4d -86, BMW E30 316i 2d Bavaria -89, BMW E36 316i Compact -94, BMW E36 318i Sedan -90, MB W201 190 1.8 Sedan -91, BMW E36 325i Coupe -92, BMW E36 325i Coupe -94, BMW E36 325tds Touring -97, BMW E36 328i Coupe -95, MB W202 C180 1.8 Sedan -94, BMW E36 325tds Sedan -94, BMW E36 316i Compact -94 + Yamaha YZF 600R -98
              -------------------------------
              BMW E46 316i Sedan -02 + Yamaha XT 350 -98

              Comment

              • Smack
                BTCF Member
                • May 2005
                • 320
                • Oulu

                #8
                Jokohan se ois huominen? Tuossa muoviasennuksessa arveluttaa vähän kiinnityksen tukevuus ja tiiveys ainakin näin tarkemmin asiaa tutkimatta...

                Comment

                • Zgiba
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2003
                  • 140
                  • Nurmijärvi

                  #9
                  Kuvia

                  Joo, "huominen" vähän venyi, mutta tässä nyt jotain...
                  BMW E30 320i 4d -86, BMW E30 316i 2d Bavaria -89, BMW E36 316i Compact -94, BMW E36 318i Sedan -90, MB W201 190 1.8 Sedan -91, BMW E36 325i Coupe -92, BMW E36 325i Coupe -94, BMW E36 325tds Touring -97, BMW E36 328i Coupe -95, MB W202 C180 1.8 Sedan -94, BMW E36 325tds Sedan -94, BMW E36 316i Compact -94 + Yamaha YZF 600R -98
                  -------------------------------
                  BMW E46 316i Sedan -02 + Yamaha XT 350 -98

                  Comment

                  • torx
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2004
                    • 383
                    • Tuusula

                    #10
                    Originally posted by Zgiba
                    Joo, "huominen" vähän venyi, mutta tässä nyt jotain...
                    Onkos noi peerlessin elementit? ei taida orkkis ritilät olla..
                    G30 530e m-sport -19.
                    https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=407671
                    -
                    Välillä tuntuu, että kaikki muu paitsi mulkku menee päin vittua.

                    Comment

                    • Smack
                      BTCF Member
                      • May 2005
                      • 320
                      • Oulu

                      #11
                      No onkos tuo muoviasennus ollut tarpeeksi jämy, ts potkiiko kunnolla?

                      Comment

                      • Zgiba
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2003
                        • 140
                        • Nurmijärvi

                        #12
                        Originally posted by torx
                        Onkos noi peerlessin elementit? ei taida orkkis ritilät olla..
                        Joo, Peerlessin 6,5" ovat. Koko 3-tie satsi on se Choruksen Car 3650i. Ja ritilät on biiltemasta .
                        BMW E30 320i 4d -86, BMW E30 316i 2d Bavaria -89, BMW E36 316i Compact -94, BMW E36 318i Sedan -90, MB W201 190 1.8 Sedan -91, BMW E36 325i Coupe -92, BMW E36 325i Coupe -94, BMW E36 325tds Touring -97, BMW E36 328i Coupe -95, MB W202 C180 1.8 Sedan -94, BMW E36 325tds Sedan -94, BMW E36 316i Compact -94 + Yamaha YZF 600R -98
                        -------------------------------
                        BMW E46 316i Sedan -02 + Yamaha XT 350 -98

                        Comment

                        • Zgiba
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2003
                          • 140
                          • Nurmijärvi

                          #13
                          Originally posted by Smack
                          No onkos tuo muoviasennus ollut tarpeeksi jämy, ts potkiiko kunnolla?
                          No rehellisesti sanottuna ei oikein tyydytä (korvaa). Nuo midit pääsee välillä niin alas että alkaa melkoinen rämpätys. Eli se elementti pääsee liikkumaanliikaa ja hakkaa johonkin, ilmeisesti sinne pelliin. Pitäis ottaa auki ja kattoo mitä sille vois tehdä. Toisena vaihtoehtona olen ajatellut suodattaa hiukan tuota ala-aluetta, kun kuitenkin takapaksissa on subi kaverina niin sieltä kyllä riittää jytkettä.

                          Mutta muuten olen ollut tyytyväinen satsiin. Disset ja keskarit ovissa alkuperäispaikoilla toimivat hyvin!
                          BMW E30 320i 4d -86, BMW E30 316i 2d Bavaria -89, BMW E36 316i Compact -94, BMW E36 318i Sedan -90, MB W201 190 1.8 Sedan -91, BMW E36 325i Coupe -92, BMW E36 325i Coupe -94, BMW E36 325tds Touring -97, BMW E36 328i Coupe -95, MB W202 C180 1.8 Sedan -94, BMW E36 325tds Sedan -94, BMW E36 316i Compact -94 + Yamaha YZF 600R -98
                          -------------------------------
                          BMW E46 316i Sedan -02 + Yamaha XT 350 -98

                          Comment

                          • Gonzalez
                            BTCF Member
                            • Jun 2003
                            • 2632
                            • Seinäjoki

                            #14
                            Originally posted by Zgiba
                            Pitäis ottaa auki ja kattoo mitä sille vois tehdä. Toisena vaihtoehtona olen ajatellut suodattaa hiukan tuota ala-aluetta, kun kuitenkin takapaksissa on subi kaverina niin sieltä kyllä riittää jytkettä.
                            Teet vanerista korokerenkaat elementtien alle ja maalaat mustaksi. Liimaat sikakitillä tms. nämä korokerenkaat sinne peltiin ja tämän jälkeen elementtien kiinnitysruuvit läpi sekä vanerisesta korokerenkaasta että pellistä. Alkuperäisiin muoveihin teet vain elementin ritilän kokoiset pyöreät aukot siten että korokerengas-elementti-ritiläyhdistelma tulee siis siitä "läpi".

                            Toimii, ja loppuu pärinät! Itellä midit toisti kaistan 60-300 hertziin subin kanssa, nykyään ilman subia alas asti ja kyllä noissa alapään potkuakin riittää normaaliin kuunteluun kun ei enää huvita päristellä peltejä ja mummojen ikkunoita pitkin kylää... Elementteinä siis Soundstreamin 6,5" midit...
                            530d GT F07 2010
                            325i E30 Cabriolet 1987

                            Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                            Comment

                            • Jaksu
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2004
                              • 753
                              • Kempele

                              #15
                              Originally posted by Gonzalez
                              Teet vanerista korokerenkaat elementtien alle ja maalaat mustaksi. Liimaat sikakitillä tms. nämä korokerenkaat sinne peltiin ja tämän jälkeen elementtien kiinnitysruuvit läpi sekä vanerisesta korokerenkaasta että pellistä. Alkuperäisiin muoveihin teet vain elementin ritilän kokoiset pyöreät aukot siten että korokerengas-elementti-ritiläyhdistelma tulee siis siitä "läpi".

                              Toimii, ja loppuu pärinät! Itellä midit toisti kaistan 60-300 hertziin subin kanssa, nykyään ilman subia alas asti ja kyllä noissa alapään potkuakin riittää normaaliin kuunteluun kun ei enää huvita päristellä peltejä ja mummojen ikkunoita pitkin kylää... Elementteinä siis Soundstreamin 6,5" midit...
                              Tässä ollaan oikeilla jäljillä. Eilen tsekkailin hieman tuota midin paikkaa ja tämän tyylinen ratkaisu täytyy tehdä. Sarjaksi mahtaa meikänkin autoon tulla tuo Choruksen 3650i. Taitaa suht kivasti mennä ton choruksen yläpää soundsystem II:n aukkoihin?
                              xdrive

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎