Infinity. Mä pidän sen saundista. En ole tosin mikään "jumputtaja" 12" referencessä vaan on sitä jotain, mikä sai mut kiskomaan sen mukaan jo kolmanteen autoon...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Laadukas 12" subi + vahvari
Collapse
X
-
Originally posted by m-poweren tiedä poijjaat mut jos haluaa et kuulo lähtee niin se onnistuu halvemillakin vehkeillä joten vilsku voin näyttää sulle kuinka soi infinity kappa (amis) 6*9 ja alpinen 10 tuumanen basso mee istumaan mun takapenkille ja sano et kuinka soi!!!??? tee sen perusteella vasta osto päätös jooko ps pääset paljon halvemmalla :lol:
Eli tuo budjetti ei ole mun päänsärky :lol:e61 525d (2006)
ex: e36 328i M-Sport (1996)
ex: e30 316i (1988)
Comment
-
-
no hoh hoh jospa heitettäs ne spl-dynamics:in laitteet jo syrjään ensinnäkin toi spl-dynamicsin dig-1450 on ehkä huonoin d-luokan pääte mikä on olemassa antokohan se sitten 1ohm kuormaan muistaakseni jotain 700w jatkuvaa vaikka lupaus on 900w et eise oikein ,suodattimen kannalta se kai menis just ja just subbari vahvariksi mut eise oikeen säväytä ku ei siinä ole ku 24db/oct suoto ja sub basso puolella must pitää olla suoto pikkasen jyrkempi ehkä 36db/oct et basso saadaan sovitettua paremmin mid-bassoon niin ja tohon erillisarjaan todella sen silkkikalotti diskantti soi saatanan peltisesti et ei oikein hyvä jos ei ite sitä vähä vaimenna sit jälkee päin joko aktiivisesti tai passiivisesti.. mä suosittelisin sulle 1kpl 12" hertz hx 300d hinnat alk:236€ maahantuoja teletarvike järvinen www.teletarvike.com sen voisit laittaa sit joko refleksiin tai suljettuun suljettussa tää elementti kuitenkin soi ihan hyvin noin 30l sulettu niin kyllä lähtee. vahvari puolelle kannattaa subbari käytössä ajatella jotain hyvää mä suosittelisin sulle alpinen mrd-1000 se on hyvä pääte ja sädöt ovat ennen kaikkea fantastiset .... täysin digitaalisesti-säädettävät suotimet ovat tarkat ja soinin saa kohalleen heti orionin päätteiden jälkeen paras pääte mitä oon kuullu.sitä myy www.pioneer-shop.net Mäkeläisen pojat
Comment
-
-
Originally posted by pekka heikkinenno hoh hoh jospa heitettäs ne spl-dynamics:in laitteet jo syrjään ensinnäkin toi spl-dynamicsin dig-1450 on ehkä huonoin d-luokan pääte mikä on olemassa antokohan se sitten 1ohm kuormaan muistaakseni jotain 700w jatkuvaa vaikka lupaus on 900w et eise oikein ,suodattimen kannalta se kai menis just ja just subbari vahvariksi mut eise oikeen säväytä ku ei siinä ole ku 24db/oct suoto ja sub basso puolella must pitää olla suoto pikkasen jyrkempi ehkä 36db/oct et basso saadaan sovitettua paremmin mid-bassoon niin ja tohon erillisarjaan todella sen silkkikalotti diskantti soi saatanan peltisesti et ei oikein hyvä jos ei ite sitä vähä vaimenna sit jälkee päin joko aktiivisesti tai passiivisesti.. mä suosittelisin sulle 1kpl 12" hertz hx 300d hinnat alk:236€ maahantuoja teletarvike järvinen www.teletarvike.com sen voisit laittaa sit joko refleksiin tai suljettuun suljettussa tää elementti kuitenkin soi ihan hyvin noin 30l sulettu niin kyllä lähtee. vahvari puolelle kannattaa subbari käytössä ajatella jotain hyvää mä suosittelisin sulle alpinen mrd-1000 se on hyvä pääte ja sädöt ovat ennen kaikkea fantastiset .... täysin digitaalisesti-säädettävät suotimet ovat tarkat ja soinin saa kohalleen heti orionin päätteiden jälkeen paras pääte mitä oon kuullu.sitä myy www.pioneer-shop.net Mäkeläisen pojat
Totta on, että SPL:n DIG-1450 ei anna lupaamaansa kilowattia yhteen ohmiin. Ihan kivasti sillä kuitenkin subia ajaa. Kaverilla se ajaa kahta 12" elementtiä.
Mitä sitten suotimiin ja jyrkkyyksiin tulee, niin se ei todellakaan ole mikään sääntö, että jyrkempi = parempi! Jakotaajuus ja jyrkkyys valitaan laitteiston, asennuksen, auton ja omien mieltymyksien mukaan. Kuitenkin pyritään integroimaan subin sointi midbassoihin. Joskus on 36db/oct hyvä ja joskus 18db/oct tai jopa 12db/oct ja kaikkea siltä väliltä.S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Kyllä minäkin hieman miettisin noita släpärin basuunoita..Omaan autooni en laita..Kerran sekin tuli kokeiltua, kunnes löysin valon.. Tota Hertzin HX300D olen päässyt kuulemaan muutamassa autossa jo..Soi puhtaasti ja painetta tulee niiiiiiin kerpeleesti..Kukapa lähtisi kisaamaan sillä SPL miesten kiusaksi..?? :shock:
Muutamia muita hyviä subikoita..Impactin DVC3712 ja DVC4712 sarjan subir ovat toimineet mainosti..Olen kuullut tota DVC3712 suljetussa (42L) ja Free-airina..Yllättävän alas meni tossa kotelossakin , mutta free-air parempi Samoin toi DVC4712 on soinniltaan mainio..Free-airina sitäkin pääsin kuuntelemaan..Liikerata on isompi kuin 3712 sarjassa, niin aika mukavasti se saa paikat tärisemään kun on pultattu auton runkoon kiinni..Siltikin että sointi oli puhdas ja puhdikas..
Tuolla mainittiin myös tuo Infinity ja tottahan se on että Kappa sarjalainen soi aika mainosti.. Suljettu n:30L riittää muistaakseni tolle..
Comment
-
-
Originally posted by hydesportLiian iso kotelo Hertzille, mutta refleksi on tietty hieman eri asia. Koita miten soi. Multa lähtee 200€ /KPL, uusia, takuu 12kk, ovh 259€. Ja on muuten helvetin hyvä elementti!
- Jari
Onko toi oikeesti silleen hyvä elementti? Ku pitäis saada ny joku kunnon mööbeli tonne autoon, semmonen; josta irtoo painetta, ääni ois puhdas ja että se pystyis toistamaan myös kohtuu nopeasti bassoa eli pysyy kappaleen tahdissa eikä muutu pörinäksi.. Oisko toi hertzin hx300D nyt sit semmonen?Myydään:
Uutta ja käytettyä osaa! e21, e30, e31, e32, e36, e34, e38, e46
K-S Connection
Ajossa: e46 330ci -00 "SemiCamo", e91 330xd Touring
Comment
-
-
Ainii.. mitäs käytännön eroja on noilla hx300 ja hx300D :llä. Toinen on 4ohm ja toinen on 2x4 ohm. Mulla on vahvistimena dig-1450 (joo tiedetään spl) niin kumpi sen kanssa kannattais laittaa hx300 vai hx300D?Myydään:
Uutta ja käytettyä osaa! e21, e30, e31, e32, e36, e34, e38, e46
K-S Connection
Ajossa: e46 330ci -00 "SemiCamo", e91 330xd Touring
Comment
-
-
Originally posted by J-BeatAinii.. mitäs käytännön eroja on noilla hx300 ja hx300D :llä. Toinen on 4ohm ja toinen on 2x4 ohm. Mulla on vahvistimena dig-1450 (joo tiedetään spl) niin kumpi sen kanssa kannattais laittaa hx300 vai hx300D?
Comment
-
-
Annetaan tännekkii ääni Hertzille!!Oli sitten HX300 tai HX300D, saundillisesti ei juurikaan eroa mutta kytkennöissä D:llä enemmän eri mahdollisuuksia.
Powersettihän myy kans noita hertzejä ja soittamalla sinne antaavat varmasti alennusta. Ite hommasin omani sieltä ja en voi olla kuin tyytyväinen.
Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
Originally posted by J3kkuJos itsellä olisi rahaa käytettävänä tuon verran, ostaisin 2kpl Spl Dynamicsin Pro 12/D4:sta ja niille kaveriksi joku digipääte, esim Spl Dynamicsin DIG-1450.. Nuo subit saa kytkettyä monona 1ohmiin, jolloin vahvistin antaa ~500w/subi.
Niille vielä kunnon refleksikotelo, niin johon jytkii..
meikäläisellä oli tuollainen setti vaan toinen d4nen sano sopimuksen irti..
Comment
-
-
kylläpäs
täällä mollataan spl dynamicsin tuotteita taas kympillä
noh, eihän nuo ole kuin voittaneet oman hintaluokkansa testejä.
15" sai aikoinaan oikein hyvät arvostelut.
ja kyllä muutkin subit hajoaa kun niitä saröllä möykätään kännissä perjantai iltana 8h putkeen täysillä. se on ihan varma.¨
ja paska kotelo on puoliruokaa elementin hajoittamisessa.
ja tietenkin liika volume >> särö
kun noita vehkeitä (monen merkkisiä) työni ohella rukkaan
niin kyllä ne lanzarit ja herzitkin ym. hajoaa.
lanzar varsinkin. kyseisen elementin mekaaninen lujuus on niin naurettavaa tekoa että en ollut uskoa silmiäni kun sellainen purettiin.
vaikka sille markkinointi syistä ilmoitetaankin samoja tehoja kuin esim. spl d tuotteille, ei se todellisuudessa kestä edes murto-osaa tästä.
mutta mitäpä maku asioista tappelemaan.
kunnon highend hifi tavara on eri asia kuin kadunmiehen lompsalle sopiva spl dynamics, joka on omassa luokassaan varsin hyvä subwoofer.
yksi syy mikä tuntuu olevan yleistä on juuri nämä ripustusviat mitkä johtuu lähinnä siitä että elementti on niin järeää tekoa että sitä voi huoletta aikansa luukutta kauhealla säröllä ja liikepoikkeamalla kun se ei kovia häiriöääniä tuota. esim. pohjaus ym. kovin helpolla, ja aikansa kun rääkkää niin hajoaahan se.
moni kilpailijan elementti rääkäisee jo pahasti pohjatessaan, joka taasherättää huomion kääntää sitä vol. nuppia.
toinen asia mikä pisti silmään on tämä lause että vahvistimet hajoaa tasaiseen tahtiin???
olen myynyt hirvittävän määrä kyseisiä vahvistimia ja en todellakaan montaa kappaletta ole huoltoon joutunut laittamaan.
kyllä se digi toki hajoaa kun se noppakorollan kontissa on 4neliö paukkulangalla kytkettynä ja ruuvit kaakossa vedetään dr.albania vuotavassa kotelossa olevalle suppaarille loudness ja muut puusterit max. asennossa.
niinkuin täälläkin nämä kysymykset monesti osoittaa tietotaidon puutteen laitteiden asennuksiin, ja sitten on helppo syyttää valmistajaa foorumilla omista mokista. sitten virheestä opittuna seuraavilla (tietysti erimerkkisillä) ruvetaan ottamaan asioita huomioon...kas kun ei enää palakkaa vehkeet...
joukossa näyttää omituiset asennevammat tiettyjä merkkejä kohtaa kasvavan, ja toki niitä hajoaa, ja se kun muistetaan että 70% vehkeistä on juuri tämän merkin tuotteita, niin täytyyhän lukumäärä vioissa kasvaa vaikka se kokonais myynnistä ei olisikaan kuin häviävän pieni prosentti.
kuka muistaa yhtä huippuvehettä joka oli enon sukulaisen kaverilla aikoinaan. hajosko se vai ei...
ei herneitä
en vain voi yhtyä osittain täysin höpölöpön ja lopulla pensaa juttuihin.
ottakee muutkin merkit huomioon kun yleistätte vikatiheyttä vain yhden merkin kohdalle.
laadukkaan sellaisen vielä.
kiitosE82 135i Coupe M-Sport @ 428Hp
Z32 Fairlady TwinTurbo @ 520Hp
EX:
e46 330dA m-sport II touring
Comment
-
Comment