Announcement

Collapse
No announcement yet.

E8x/E9x Karvalakkihifeihin vahvistin, pohdintaa, apua?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Thuppu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2007
    • 3626
    • Seinäjoki

    #16
    Asiaa liipaten, onkos vanhemman pään e90 business(MASK) ja professional(CCC) eroa vahvistinpäätteissä? Huomasin vaan kun päivitin yksikön niin alko penkinalusbassot soimaan huomattavasti ponnekkaammin, vaikka siis mitään muuta en silloin vaihtanut.
    BMW 740iA "ALPINA"
    BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
    Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
    Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

    Comment

    • j-a
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2005
      • 1522
      • PohojosPohojammaa

      #17
      Originally posted by Mppa View Post
      Ovet kasattu paikalleen ja järjestelmä toiminnassa nyt ilman erillistä vahvistinta vielä. Kyllähän nuo pelkät diskanttien lisäykset, pieni eristäminen ja suotimetkin jo auttoivat asiaa valovuoden eteenpäin. Toki, lähtötilanne oli sanalla sanoen varsin kamala.
      Itsekin aikoinaan ihmettelin että miten edes perushifit voi olla niin täyttä sontaa premium-luokan autossa, edes niissä "entry-level" -pään mallisarjoissa. Olin 2009-vuoden lopulla speksaamalla tilausta silloisesta työsuhde-X1:stä niin onneksi pääsin kuuntelemaan sitä karvalakkiradiota ennen tilausta. Kovin paljon parempi ei ollut se tilaukseen valkkaamani X1:n "professional":kaan, mutta siitä nyt sentään viitsi kuunnella tien päällä muutakin kuin Yle puhetta... Oletettavasti samoja vehkeitä olleet tuon ajan X1:ssä ja 1-sarjassa.

      Mutta hyvä homma että olet löytänyt keinoja parantaa tilannetta.
      Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä

      Ylimääräisenä tarjolla:

      E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa

      F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€

      Comment

      • Mppa
        Bimmer Rookie
        • May 2018
        • 92
        • Tampere

        #18
        Kahteen edelliseen viestiin yhdessä vastaten; En osaa tuohon mask vs. ccc päätteiden tehoon sanoa varmasti mitään, löytynee väkemmällä saksaosaamisella kyllä insterneetin syövereistä. Äkkiseltään luulisi, etteivät ole noihin eri päätteitä laitelleet, vaan päätetehoja lisäillään sitten erillisillä vahvareilla erikseen.

        Toivoisin kuitenkin, että näin olisi, että "enemmällä rahalla saa parempaa/enemmän". Mutta kuten tuossa j-a:n viestissäkin todettiin, luulisi myös tuon lähtötason olevan tällaisessa 50 kilon autoluokassa aivan muuta kuin nyt on ja voi todellakin olla, ettei lisääntyneen pääoman sijoituksesta huolimatta noissa mitään eroa päätteiden suhteen ole...
        320iX GT F34, Alpinweiss 2, Stage 1, 2014
        Ford Mustang GT, Colorado Red Coupe, 2005
        Talvimiina 24/25: 316i E46, Titan Silber, 2004

        Vuoden 2025 -projekti: 550i F10 M-Sport, Alpinweiss3, 2013

        Ex-bimmerit:
        Talvimiina 23/24 316i E46, Mystic Blau, 2005
        525i E60 M-Sport Carbonswartz, 2006
        130i E87 M-Sport Le Mans Blau, 2005

        Comment

        • Kimmo-R
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2010
          • 400
          • Tampere

          #19
          Joo ei business tai professional kerro muutaku navista. Hifipaketit on erikseen. S676 hifin ruksaamalla jo tulee pääte konttiin, diskantit nurkkiin ja paremmat penkinalusbassot. Oisko kohtuulliseen ~700e lisähintaan saanut ja helpoin päivittää. Tuonne olen koonnut infoa: https://www.audiokit.fi/bmw-vakiohifit
          Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
          --Audiokit.fi--
          BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
          BMW i4 M50 Supercharged -23
          BMW i3 60Ah -14

          Comment

          • Mppa
            Bimmer Rookie
            • May 2018
            • 92
            • Tampere

            #20
            No niin.

            Tähän projektiin tuli pientä aikatauluhaastetta esikoisen putkahdettua maailmaan asennusten loppusuoralla ja jostain kumman syystä ajankäyttö ohjautui toisaalle

            Sain homman pelaamaan kuitenkin eilettäin ja onhan tuo ero jo pelkällä vahvistimen lisäyksellä todella huomattava. Erittäin lämmin suositus, jos ei mitään monen satojen päivityksiä halua lähteä tekemään.

            Häiriönpoistajan tilaukseksi kuitenkin tuo homma meni, kuten vähän arvelinkin. Lienee johtuvan tuosta vänkärin puolen kaiutinjohdon tuonnista konttiin auton päävirtakaapelin viertä, koska en jaksanut niitä alkaa keskeltä autoa vetelemään. Toivottavasti auttaa. Kierrosten mukaan vinkuu mukavasti tällä hetkellä vielä.

            Katsotaan kuinka äijän käy
            320iX GT F34, Alpinweiss 2, Stage 1, 2014
            Ford Mustang GT, Colorado Red Coupe, 2005
            Talvimiina 24/25: 316i E46, Titan Silber, 2004

            Vuoden 2025 -projekti: 550i F10 M-Sport, Alpinweiss3, 2013

            Ex-bimmerit:
            Talvimiina 23/24 316i E46, Mystic Blau, 2005
            525i E60 M-Sport Carbonswartz, 2006
            130i E87 M-Sport Le Mans Blau, 2005

            Comment

            • Kimmo-R
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2010
              • 400
              • Tampere

              #21
              Originally posted by Thuppu View Post
              Asiaa liipaten, onkos vanhemman pään e90 business(MASK) ja professional(CCC) eroa vahvistinpäätteissä? Huomasin vaan kun päivitin yksikön niin alko penkinalusbassot soimaan huomattavasti ponnekkaammin, vaikka siis mitään muuta en silloin vaihtanut.
              Rupesin tutkimaan ja löysin tällaisen eli vissiin on tehoeroa. Onkohan nuo kuitenkin toisinpäin eli CCC antais enempi.

              Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
              --Audiokit.fi--
              BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
              BMW i4 M50 Supercharged -23
              BMW i3 60Ah -14

              Comment

              • Mppa
                Bimmer Rookie
                • May 2018
                • 92
                • Tampere

                #22
                Huh huh, tulipahan taas tehtyä...

                Ei tosiaan tuo tilaamani "deluxe"-mallinen MDS HP-25GL (50€) poistanut tuota vinkunaa laitteistosta, hieman vähensi kylläkin.

                Vaihdoin sitten vaffarin maadoituksen paikkaa (miinuskaapelin korin kiinnityspisteestä) uuteen porattuun reikään, josta hioin maalit pois. Ei vaikutusta, vinkuu edelleen.

                Sitten vaihdoin vänkärin puolen kaiutinsignaalitulon keskikonsolin alta kuskin puolelle (pois virtajohdon viereltä) ja vedin samalla uuden maan soittimelta samaan maadoituspisteeseen vahvarin kanssa. Ei vaikutusta

                Onneksi ennenkuin lähdin laturin maita ja piuhoja tutkimaan, tajusin kokeilla toisella vahvistimella ja tsädää! Aivan hiirenhiljaista (musaa siis toki).

                Toisissa vahvistimissa vain on parempi häiriösuojaus kuin toisissa... Nyt ääntä vahvistaa legendaarinen Yamaha YPA-240

                ... voitoksi kääntyi siis tämäkin. Nyt kelpaa ja ollaan varmasti siinä tilanteessa, että kaikki on noista karvalakkien elementeistä irti otettu mitä on otettavissa. Nythän tietysti noille penkialussubeille voisi valjastaa myös kanavaparin tuosta vahvistimesta... hmm... Kaikki kun ei tule koskaan selvinpäin mieleen ja kerralla...
                320iX GT F34, Alpinweiss 2, Stage 1, 2014
                Ford Mustang GT, Colorado Red Coupe, 2005
                Talvimiina 24/25: 316i E46, Titan Silber, 2004

                Vuoden 2025 -projekti: 550i F10 M-Sport, Alpinweiss3, 2013

                Ex-bimmerit:
                Talvimiina 23/24 316i E46, Mystic Blau, 2005
                525i E60 M-Sport Carbonswartz, 2006
                130i E87 M-Sport Le Mans Blau, 2005

                Comment

                • Mppa
                  Bimmer Rookie
                  • May 2018
                  • 92
                  • Tampere

                  #23
                  Itse itselleni vielä kommentoiden jaksoin kuin jaksoinkin vielä subbareille omat kanavat valjastaa ja NYT! Nythän tuota voi jo jonkunmoiseksi järjestelmäksi kutsua. Alapäätä on olemassa jo ennenkuin rammarin nupit on aivan kaakossa.

                  Subbareiden omalle tasonsäädölle todella lämmin suositus. Potku on aivan toisenlainen.
                  320iX GT F34, Alpinweiss 2, Stage 1, 2014
                  Ford Mustang GT, Colorado Red Coupe, 2005
                  Talvimiina 24/25: 316i E46, Titan Silber, 2004

                  Vuoden 2025 -projekti: 550i F10 M-Sport, Alpinweiss3, 2013

                  Ex-bimmerit:
                  Talvimiina 23/24 316i E46, Mystic Blau, 2005
                  525i E60 M-Sport Carbonswartz, 2006
                  130i E87 M-Sport Le Mans Blau, 2005

                  Comment

                  • Kimmo-R
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2010
                    • 400
                    • Tampere

                    #24
                    Nyt se on testattu, eli karvalakkihifeihin pystyy melko helposti asentamaan Match UP 7BMW DSP-päätteen. Tarvitsee vain vetää kaapeli soittimen perästä konttiin ja uudet kaiutinpiuhat penkinalusbassoilta. Eikä tartte edes koodata.

                    Juttu löytyy: https://www.audiokit.fi/kirjoitus/ma...iso-kaapelilla
                    Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
                    --Audiokit.fi--
                    BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
                    BMW i4 M50 Supercharged -23
                    BMW i3 60Ah -14

                    Comment

                    • pyroz
                      BTCF Member
                      • Nov 2002
                      • 6730
                      • PK-seutu

                      #25
                      Tämä on vain mielipide, mutta itse en näe mitään järkeä lähteä päivittämään perus stereoilla varustettua autoa sijoittamalla 800€ vahvistimeen, jolloin autoon jää edelleen ne huonoimmat mahdolliset kaiuttimet. Ääni varmasti vähän paranee, mutta iso raha siitä että homma jää kuitenkin puolitiehen.
                      S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                      Comment

                      • Kimmo-R
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2010
                        • 400
                        • Tampere

                        #26
                        Samaa mieltä. Peruspopit vaatii ehdottomasti paremmat etukajarit ja penkinalusbassot. Edullisin vaihtoehto tietenkin jos löytää käytetyt hifikajarit tai jopa logic 7. Kyseisessä blogijutussa kuitenkin autossa oli jo hifi 676, mutta pelkällä bassojen vahvarilla.
                        Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
                        --Audiokit.fi--
                        BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
                        BMW i4 M50 Supercharged -23
                        BMW i3 60Ah -14

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎