Asiaa liipaten, onkos vanhemman pään e90 business(MASK) ja professional(CCC) eroa vahvistinpäätteissä? Huomasin vaan kun päivitin yksikön niin alko penkinalusbassot soimaan huomattavasti ponnekkaammin, vaikka siis mitään muuta en silloin vaihtanut.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E8x/E9x Karvalakkihifeihin vahvistin, pohdintaa, apua?
Collapse
X
-
Originally posted by Mppa View PostOvet kasattu paikalleen ja järjestelmä toiminnassa nyt ilman erillistä vahvistinta vielä. Kyllähän nuo pelkät diskanttien lisäykset, pieni eristäminen ja suotimetkin jo auttoivat asiaa valovuoden eteenpäin. Toki, lähtötilanne oli sanalla sanoen varsin kamala.
Mutta hyvä homma että olet löytänyt keinoja parantaa tilannetta.Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä
Ylimääräisenä tarjolla:
E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa
F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€
Comment
-
-
Kahteen edelliseen viestiin yhdessä vastaten; En osaa tuohon mask vs. ccc päätteiden tehoon sanoa varmasti mitään, löytynee väkemmällä saksaosaamisella kyllä insterneetin syövereistä. Äkkiseltään luulisi, etteivät ole noihin eri päätteitä laitelleet, vaan päätetehoja lisäillään sitten erillisillä vahvareilla erikseen.
Toivoisin kuitenkin, että näin olisi, että "enemmällä rahalla saa parempaa/enemmän". Mutta kuten tuossa j-a:n viestissäkin todettiin, luulisi myös tuon lähtötason olevan tällaisessa 50 kilon autoluokassa aivan muuta kuin nyt on ja voi todellakin olla, ettei lisääntyneen pääoman sijoituksesta huolimatta noissa mitään eroa päätteiden suhteen ole...320iX GT F34, Alpinweiss 2, Stage 1, 2014
Ford Mustang GT, Colorado Red Coupe, 2005
Talvimiina 24/25: 316i E46, Titan Silber, 2004
Vuoden 2025 -projekti: 550i F10 M-Sport, Alpinweiss3, 2013
Ex-bimmerit:
Talvimiina 23/24 316i E46, Mystic Blau, 2005
525i E60 M-Sport Carbonswartz, 2006
130i E87 M-Sport Le Mans Blau, 2005
Comment
-
-
Joo ei business tai professional kerro muutaku navista. Hifipaketit on erikseen. S676 hifin ruksaamalla jo tulee pääte konttiin, diskantit nurkkiin ja paremmat penkinalusbassot. Oisko kohtuulliseen ~700e lisähintaan saanut ja helpoin päivittää. Tuonne olen koonnut infoa: https://www.audiokit.fi/bmw-vakiohifitHifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
--Audiokit.fi--
BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
BMW i4 M50 Supercharged -23
BMW i3 60Ah -14
Comment
-
-
No niin.
Tähän projektiin tuli pientä aikatauluhaastetta esikoisen putkahdettua maailmaan asennusten loppusuoralla ja jostain kumman syystä ajankäyttö ohjautui toisaalle
Sain homman pelaamaan kuitenkin eilettäin ja onhan tuo ero jo pelkällä vahvistimen lisäyksellä todella huomattava. Erittäin lämmin suositus, jos ei mitään monen satojen päivityksiä halua lähteä tekemään.
Häiriönpoistajan tilaukseksi kuitenkin tuo homma meni, kuten vähän arvelinkin. Lienee johtuvan tuosta vänkärin puolen kaiutinjohdon tuonnista konttiin auton päävirtakaapelin viertä, koska en jaksanut niitä alkaa keskeltä autoa vetelemään. Toivottavasti auttaa. Kierrosten mukaan vinkuu mukavasti tällä hetkellä vielä.
Katsotaan kuinka äijän käy320iX GT F34, Alpinweiss 2, Stage 1, 2014
Ford Mustang GT, Colorado Red Coupe, 2005
Talvimiina 24/25: 316i E46, Titan Silber, 2004
Vuoden 2025 -projekti: 550i F10 M-Sport, Alpinweiss3, 2013
Ex-bimmerit:
Talvimiina 23/24 316i E46, Mystic Blau, 2005
525i E60 M-Sport Carbonswartz, 2006
130i E87 M-Sport Le Mans Blau, 2005
Comment
-
-
Originally posted by Thuppu View PostAsiaa liipaten, onkos vanhemman pään e90 business(MASK) ja professional(CCC) eroa vahvistinpäätteissä? Huomasin vaan kun päivitin yksikön niin alko penkinalusbassot soimaan huomattavasti ponnekkaammin, vaikka siis mitään muuta en silloin vaihtanut.
Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
--Audiokit.fi--
BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
BMW i4 M50 Supercharged -23
BMW i3 60Ah -14
Comment
-
-
Huh huh, tulipahan taas tehtyä...
Ei tosiaan tuo tilaamani "deluxe"-mallinen MDS HP-25GL (50€) poistanut tuota vinkunaa laitteistosta, hieman vähensi kylläkin.
Vaihdoin sitten vaffarin maadoituksen paikkaa (miinuskaapelin korin kiinnityspisteestä) uuteen porattuun reikään, josta hioin maalit pois. Ei vaikutusta, vinkuu edelleen.
Sitten vaihdoin vänkärin puolen kaiutinsignaalitulon keskikonsolin alta kuskin puolelle (pois virtajohdon viereltä) ja vedin samalla uuden maan soittimelta samaan maadoituspisteeseen vahvarin kanssa. Ei vaikutusta
Onneksi ennenkuin lähdin laturin maita ja piuhoja tutkimaan, tajusin kokeilla toisella vahvistimella ja tsädää! Aivan hiirenhiljaista (musaa siis toki).
Toisissa vahvistimissa vain on parempi häiriösuojaus kuin toisissa... Nyt ääntä vahvistaa legendaarinen Yamaha YPA-240
... voitoksi kääntyi siis tämäkin. Nyt kelpaa ja ollaan varmasti siinä tilanteessa, että kaikki on noista karvalakkien elementeistä irti otettu mitä on otettavissa. Nythän tietysti noille penkialussubeille voisi valjastaa myös kanavaparin tuosta vahvistimesta... hmm... Kaikki kun ei tule koskaan selvinpäin mieleen ja kerralla...320iX GT F34, Alpinweiss 2, Stage 1, 2014
Ford Mustang GT, Colorado Red Coupe, 2005
Talvimiina 24/25: 316i E46, Titan Silber, 2004
Vuoden 2025 -projekti: 550i F10 M-Sport, Alpinweiss3, 2013
Ex-bimmerit:
Talvimiina 23/24 316i E46, Mystic Blau, 2005
525i E60 M-Sport Carbonswartz, 2006
130i E87 M-Sport Le Mans Blau, 2005
Comment
-
-
Itse itselleni vielä kommentoiden jaksoin kuin jaksoinkin vielä subbareille omat kanavat valjastaa ja NYT! Nythän tuota voi jo jonkunmoiseksi järjestelmäksi kutsua. Alapäätä on olemassa jo ennenkuin rammarin nupit on aivan kaakossa.
Subbareiden omalle tasonsäädölle todella lämmin suositus. Potku on aivan toisenlainen.320iX GT F34, Alpinweiss 2, Stage 1, 2014
Ford Mustang GT, Colorado Red Coupe, 2005
Talvimiina 24/25: 316i E46, Titan Silber, 2004
Vuoden 2025 -projekti: 550i F10 M-Sport, Alpinweiss3, 2013
Ex-bimmerit:
Talvimiina 23/24 316i E46, Mystic Blau, 2005
525i E60 M-Sport Carbonswartz, 2006
130i E87 M-Sport Le Mans Blau, 2005
Comment
-
-
Nyt se on testattu, eli karvalakkihifeihin pystyy melko helposti asentamaan Match UP 7BMW DSP-päätteen. Tarvitsee vain vetää kaapeli soittimen perästä konttiin ja uudet kaiutinpiuhat penkinalusbassoilta. Eikä tartte edes koodata.
Juttu löytyy: https://www.audiokit.fi/kirjoitus/ma...iso-kaapelillaHifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
--Audiokit.fi--
BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
BMW i4 M50 Supercharged -23
BMW i3 60Ah -14
Comment
-
-
Tämä on vain mielipide, mutta itse en näe mitään järkeä lähteä päivittämään perus stereoilla varustettua autoa sijoittamalla 800€ vahvistimeen, jolloin autoon jää edelleen ne huonoimmat mahdolliset kaiuttimet. Ääni varmasti vähän paranee, mutta iso raha siitä että homma jää kuitenkin puolitiehen.S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Samaa mieltä. Peruspopit vaatii ehdottomasti paremmat etukajarit ja penkinalusbassot. Edullisin vaihtoehto tietenkin jos löytää käytetyt hifikajarit tai jopa logic 7. Kyseisessä blogijutussa kuitenkin autossa oli jo hifi 676, mutta pelkällä bassojen vahvarilla.Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
--Audiokit.fi--
BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
BMW i4 M50 Supercharged -23
BMW i3 60Ah -14
Comment
-
Comment