Announcement

Collapse
No announcement yet.

bmw bavaria c professional rds

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • schwarze
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2004
    • 2017
    • Kangasala

    bmw bavaria c professional rds

    Tuollaisen radion ostin purkurilta, tarkoituksenani asentaa se e34 525 -91 autoon. Ongelmaksi tietysti muodostui radion koodi jota ei kukaan tiedä ja koska ei olla varmoja mistä autosta se on irroitettu, alustanumeron löytäminen, jolla radioon saisi koodin maahantuojalta on hankalaa tahi mahdotonta. Asiassa tietysti auttaisi jos joku tietäisi minkälaisissa BMW malleissa näitä on ollut? Radion päällä paperissa nelinumeroinen luku jota arvelin koodiksi tuloksella että nyt se ei sitten ota enää mitään vastaan, lukee vain "CODE WAIT" muttei anna syöttää mitään. Auttakee miestä mäessä!
    Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
    Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
  • Mazo
    Bimmer Rookie
    • Jun 2005
    • 101
    • Kouvola

    #2
    Originally posted by kot8630
    Radion päällä paperissa nelinumeroinen luku jota arvelin koodiksi tuloksella että nyt se ei sitten ota enää mitään vastaan, lukee vain "CODE WAIT" muttei anna syöttää mitään. Auttakee miestä mäessä!
    Muistaakseni tossa oli sellanen systeemi että koodia sai yrittää vain muutaman kerran ja sen jälkeen siinä on joku määrätty aika kauan laitteen pitää olla päällä ennenkuin uusi yritys on mahdollinen. Aikaa en muista, isäni Fordissa se taisi olla 20 minuuttia... :/

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      #3
      Oisko joku 45min laite päällä ennen kuin saat kokeilla coodia uudestaan.

      Comment

      • schwarze
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2004
        • 2017
        • Kangasala

        #4
        Jaa...toihan käynnistyy painamalla volumenappulasta, CODE WAIT on näytössä n.5sek ja sitten se pimenee...riittääkö sille nollaukseen että virta-avain on asennossa 1 vai pitääkö olla suorastaan sytytysvirrat päällä?
        Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
        Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

        Comment

        • schwarze
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2004
          • 2017
          • Kangasala

          #5
          Virrat ollu päällä 2h...no go.......taidan nukkua yönyli jos pelkkä pitovirta riittäis boottan ton ;-(
          zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz eipä auttanu....lisää ehdotuksia?
          Last edited by schwarze; 23-07-2005, 09:14.
          Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
          Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

          Comment

          • schwarze
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2004
            • 2017
            • Kangasala

            #6
            "Code wait" ...eipä näy valoo tunnelinperästä :-(
            Last edited by schwarze; 07-09-2005, 09:11.
            Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
            Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

            Comment

            • schwarze
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2004
              • 2017
              • Kangasala

              #7
              Kyllä tässä ilman soitintakin pärjää..... mutta nostetaan pöydälle tää vielä kerran...sitten metroautoon.....siis CODE WAIT on herja, toosa on lukossa eikä avaudu odottamalla, täähän on siis BECKER 1801
              Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
              Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

              Comment

              • Juhis
                BTCF Honorary Member
                • Jul 2002
                • 19175
                • -

                #8
                Jos koodin syöttää tarpeeksi monta kertaa väärin, täytyy laitteen olla päällä siinä Code Wait tilassa tietty aika. En muista ulkoa mutta esim. 45 - 60 minuuttia voisi olla lähellä. Sen jälkeen voi yrittää syöttää uudelleen sen koodin.

                Arvaamalla EI OLE MAHDOLLISTA löytää sitä nelinumeroista Radiopass koodia, mitä laite pyytää toimiakseen. Laitteen kyljessä olevan numerosarjan perusteella kyseinen koodi löytyy BMW:n tietokannassa. Suomessa ovat aika nihkeitä tekemään yhteistyötä, mutta Saksassa koodin selvittäminen onnistuu noin minuutissa. Näin ainakin jos on suhteita BMW:n puolella.

                Noita koodivaihtoehtojahan on kymmenen potenssiin neljä eli vaivaiset 10000 kappaletta. En siis suosittele yrittämään arvaamalla.. Joka tapauksessa laite täytyy nyt virrat päällä odottamalla saada siihen tilaan, että se odottaa koodin syöttämistä. Sitten hankit koodin BMW:n merkkiliikkeestä. Ilman koodia et saa koskaan laitetta toimintakuntoon.
                All good things come to those who wait.

                Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                Sound Factory Bar & Nightclub

                Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                Comment

                • schwarze
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2004
                  • 2017
                  • Kangasala

                  #9
                  Jees...ei pelkästään lottoamiseen perustunut tuo "jumi" vaan vaihtoehtoja oli tuolloin 2 ja yksi kämmi....näköjään ;-) mulla on nyt oikea koodi (1) mutta kun noita BMW proffaradion valmistajia on ullut useita, niin epäilen että tuohon BECKER malliin ei välttämättä päde odottaminen.....päättelisin siitä että se on ollu paikallaan autossa useamman viikon, eikä kysy koodia! tietysti tää vois olla rikki mutta kun se aluksi sitä koodia kumminkin kysy, tohon prommin nollaukseen on varmaankin joku toinen keino! pitänee udella elektroniikka miehiltä.....kiitoksia kumminkin
                  Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                  Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                  Comment

                  • superb
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2005
                    • 2827

                    #10
                    Nii nostetaas tämä threadi ylös, elikkäs BE 1801 bavaria c professional rds lähtee eka käyntiin, näytössä teksti code wait. Pikselivikoja on ja hetken kuluttua radio sammuu itsestään.
                    EDIT: Siis noi molemmat näytöt sammuu, mutta nappien valaistus pysyy päällä. Millä noi pikseliviat sais korjattua? Koitin putsailla sitä kontaktipintaa, mutta eipä auttanut. Mites toi code homma, koska se antaa taas kokeilla uutta koodia?

                    Last edited by superb; 27-08-2006, 20:09.

                    Comment

                    • cool10
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2005
                      • 239
                      • Stadi

                      #11
                      Kai teillä tämän radion kanssa ongelmissa olevilla on näyttöosan lisäksi vastaanotinosa? Tässä mankassahan on kaksi viritintä ja ne ovat omassa näyttöosan kokoisessa moduulissa. Tuolta lisätietoa:

                      http://wp1016621.wp027.webpack.hoste...421/f01421.htm


                      Eli näyttöosan pitäisi sammua koodiannon jälkeen jos se ei löydä viritinosaa. Olisiko juuri tästä kysymys?
                      Last edited by cool10; 27-08-2006, 20:33.
                      EX: 730i -89

                      Comment

                      • superb
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2005
                        • 2827

                        #12
                        Ainii joo tostahan se varmaankin on kiinni.

                        Mut tämä sammuu siis code wait -tekstilläkin, eli ei anna yrittääkään uutta koodia.
                        Pikselit rupes pelaamaan ainakin tossa pikkunäytössä.

                        Olisko tietoa mitä kaikkea tietoa tuo puuttuva boxi antaa radiolle, voisko piuhoilla kikkailla tuon toimimaan ihan koekäyttömielessä?

                        EDIT: Pääseekö servicemenuun kiinni tossa code wait -tilassa?
                        EDIT2: Pääsee servicemenuun helposti.
                        Last edited by superb; 28-08-2006, 00:13.

                        Comment

                        • jakusa
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2004
                          • 515
                          • Lempäälä

                          #13
                          Autona mulla on 10/92 tehty e32 missä on

                          662 bmw bavaria C professional rds
                          676 hifi loudspeaker system

                          Eli takakontissa on tuo vastaanotinyksikkö ja kojelaudassa ohjausyksikkö. Mites tollasen tilalle laitetaa ei-orggis mankka? Onkohan siellä kojelaudan sisällä ollenkaa antennijohtoa? Tuskin on kun vastaanotin on takakontissa. Ilmeisesti ohjausyksikön johdotuksessa on kaiutinliitännät mutta menevätkö ne tuolle vastaanotinyksikölle vai vahvistimelle?

                          Eli onnistuuko jälkiasenteisen mankan laitto jos hakee biltemasta bmw-iso johtoadapterin ja mahdollisesti vetää takakontista antennijohdon kojelautaan (ja ton vastaanotinyksikön heittäs vaikka vaatehuoneeseen)? Vai menevätkö kaiutinjohdot vahvistimelle tuon vastaanotin yksikön kautta?

                          Mielelläni heittäisin ton vastaanotinyksikön vaatehuoneen perälle ku se vie muutenkin erittäin matalasta takakontista helvetisti tilaa!
                          -after all is said and done more is said than done-


                          Comment

                          • jakusa
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2004
                            • 515
                            • Lempäälä

                            #14
                            Vahvistin saa signaalit takakontin yksiköltä, kojelaudasta menee johdot vain takakontin yksikölle. Ei antennijohtoakaan kojelaudassa eli hieman lisää haastetta asentaa ei alkup. mankka...

                            Originally posted by jakusa View Post
                            Autona mulla on 10/92 tehty e32 missä on

                            662 bmw bavaria C professional rds
                            676 hifi loudspeaker system

                            Eli takakontissa on tuo vastaanotinyksikkö ja kojelaudassa ohjausyksikkö. Mites tollasen tilalle laitetaa ei-orggis mankka? Onkohan siellä kojelaudan sisällä ollenkaa antennijohtoa? Tuskin on kun vastaanotin on takakontissa. Ilmeisesti ohjausyksikön johdotuksessa on kaiutinliitännät mutta menevätkö ne tuolle vastaanotinyksikölle vai vahvistimelle?

                            Eli onnistuuko jälkiasenteisen mankan laitto jos hakee biltemasta bmw-iso johtoadapterin ja mahdollisesti vetää takakontista antennijohdon kojelautaan (ja ton vastaanotinyksikön heittäs vaikka vaatehuoneeseen)? Vai menevätkö kaiutinjohdot vahvistimelle tuon vastaanotin yksikön kautta?

                            Mielelläni heittäisin ton vastaanotinyksikön vaatehuoneen perälle ku se vie muutenkin erittäin matalasta takakontista helvetisti tilaa!
                            -after all is said and done more is said than done-


                            Comment

                            • Kyytsis
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2003
                              • 3472
                              • Helsinki

                              #15
                              Mä en enää nykyään alkaisi korvaamaan alkuperäistä radiota millään uudemmalla systeemillä. Jos pitää CD:t sun muut saada kuuluviin, niin eikun iPodia tai muuta vastaavaa soitinta FM-lähettimellä hankkimaan.

                              t.Ville


                              Originally posted by jakusa View Post
                              Autona mulla on 10/92 tehty e32 missä on

                              662 bmw bavaria C professional rds
                              676 hifi loudspeaker system

                              Eli takakontissa on tuo vastaanotinyksikkö ja kojelaudassa ohjausyksikkö. Mites tollasen tilalle laitetaa ei-orggis mankka? Onkohan siellä kojelaudan sisällä ollenkaa antennijohtoa? Tuskin on kun vastaanotin on takakontissa. Ilmeisesti ohjausyksikön johdotuksessa on kaiutinliitännät mutta menevätkö ne tuolle vastaanotinyksikölle vai vahvistimelle?

                              Eli onnistuuko jälkiasenteisen mankan laitto jos hakee biltemasta bmw-iso johtoadapterin ja mahdollisesti vetää takakontista antennijohdon kojelautaan (ja ton vastaanotinyksikön heittäs vaikka vaatehuoneeseen)? Vai menevätkö kaiutinjohdot vahvistimelle tuon vastaanotin yksikön kautta?

                              Mielelläni heittäisin ton vastaanotinyksikön vaatehuoneen perälle ku se vie muutenkin erittäin matalasta takakontista helvetisti tilaa!

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎