Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 Individual audio retrofit, onnistuuko?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JNIJNI
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 1485

    E90 Individual audio retrofit, onnistuuko?

    Eli haaveillut retrofitata E90 LCI 2011 autoon (nyt CIC ja Hifi-system 676) OEM individual audioon (752).

    Joutuuko vahvistimelta lähtevän kaapelinipun uusimaan tai jos joku kaapeli puuttuu, niin onnistuisiko ko kaapelin erikseen lisäämään?
    Realoem kertoo useita kaapeliversioita, mutta ei kerro,mitä eroa niillä on
    G21 LCI 330e xDrive 2022
    E93 M3
  • touring39
    BTCF Member
    • May 2005
    • 3901
    • Kaarina

    #2
    Kaapeleista en tiä, mutta saatko individual-kamat jostain halvalla?

    Aftermarket-komponenteilla pääsee parempaan ääneen, ja yleensä vähän edullisemminkin.
    Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

    Ex:
    e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

    Comment

    • JNIJNI
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2006
      • 1485

      #3
      Originally posted by touring39 View Post
      Kaapeleista en tiä, mutta saatko individual-kamat jostain halvalla?

      Aftermarket-komponenteilla pääsee parempaan ääneen, ja yleensä vähän edullisemminkin.
      Kamoja ei vielä ole, mutta k€ luokkaa noita on ollut myynnissä

      Aftermarket tiedossa, mutta paatunut OEM-mies ei salli sellaista itselleen
      G21 LCI 330e xDrive 2022
      E93 M3

      Comment

      • Tommix
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 5419
        • S:t Karins

        #4
        Onnistuu, tein homman kahteen autoon. E60 oli vakiona L7, joten homma oli plug 'n' play hommaa eli komponentit vaihtoon ja koodaus päälle. Kaikki liittimet on samat. Sitten E92:een tein homman vaikeimman kautta eli autossa oli peruspopit (ilman vahvistinta) silloin vedin valokuidun ja koko piuhasatsin autoon. Aika työläs mutta tehtävissä. Sulla on vissiin se pikkuvahvari, jolloin nykyinen liitin ei sovi IA vahvariin ja osa piuhoista saattaa puuttua + kuitu.
        Kannattaa kysyä Buksin-1 tai Böntti täällä foorumilla niin saat vastauksia.
        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

        Comment

        • JNIJNI
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2006
          • 1485

          #5
          Originally posted by Tommix View Post
          Onnistuu, tein homman kahteen autoon. E60 oli vakiona L7, joten homma oli plug 'n' play hommaa eli komponentit vaihtoon ja koodaus päälle. Kaikki liittimet on samat. Sitten E92:een tein homman vaikeimman kautta eli autossa oli peruspopit (ilman vahvistinta) silloin vedin valokuidun ja koko piuhasatsin autoon. Aika työläs mutta tehtävissä. Sulla on vissiin se pikkuvahvari, jolloin nykyinen liitin ei sovi IA vahvariin ja osa piuhoista saattaa puuttua + kuitu.
          Kannattaa kysyä Buksin-1 tai Böntti täällä foorumilla niin saat vastauksia.
          Tosiaan 676:ssa on se pikkuvahvari. Taitaa olla helpompi hankkia uusiksi koko vahvistimelta lähtevä kaapelinippu. Purkamista tulee, mutta sehän on vaan harrastamista. Ja noita näkyy löytyvän käytettynäkin myynnissä.
          G21 LCI 330e xDrive 2022
          E93 M3

          Comment

          • Jarppa63
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2010
            • 759
            • Kerava

            #6
            Originally posted by Tommix View Post
            Onnistuu, tein homman kahteen autoon. E60 oli vakiona L7, joten homma oli plug 'n' play hommaa eli komponentit vaihtoon ja koodaus päälle. Kaikki liittimet on samat. Sitten E92:een tein homman vaikeimman kautta eli autossa oli peruspopit (ilman vahvistinta) silloin vedin valokuidun ja koko piuhasatsin autoon. Aika työläs mutta tehtävissä. Sulla on vissiin se pikkuvahvari, jolloin nykyinen liitin ei sovi IA vahvariin ja osa piuhoista saattaa puuttua + kuitu.
            Kannattaa kysyä Buksin-1 tai Böntti täällä foorumilla niin saat vastauksia.
            Just näin. Itse tein ”toisinpäin”; E60 peruspopit -> L7 ja E93 L7-> IA
            Helppoo hommaa, kun kysyt tosiaan Buksinilta tarvittavat johtoniput.
            Jarppa
            BMW i4M50 individual -23
            exiä: BMW 545e -21
            BMW F33 435xd -15
            M550xd-12
            e93 330da -08
            Dodge Stealth RT/TT -91
            Ford Thunderbird SC -91
            Olds Supreme avo -71
            Chevy Chevelle 2d HT -72

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎