Announcement

Collapse
No announcement yet.

BlueBus, iBus A2DP, HFP etc. uusi Bluetooth adapteri E-sarjalaisiin.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 10967
    • Oulu

    #16
    Originally posted by Samppae39 View Post
    Onko muilla ollu ongelmia Bluebussin kans? Tilasin syksyllä ekan laitteen. Se oli valmiiksi kuollu. Oli piirin jalka irti tinauksestaan. Sen sain kolvattua kiinni ja kaikki ok. Sitte alko ongelmat. Mukavuusvilkkuasetus päällä alko IHKA:n näyttö räppimään. Syyssateella kerran ihmettelin, ku lasit ei pysy auki. Kurkkasin paneelia, nii toisella puolen pyynti 92,5 ja toisella 32 astetta, puhallin muka täysillä mutta ei tullu hönkäystäkään. Sitten mittariston himmenninkään ei toiminu. Myöskin MIDin näyttö syttyili välillä ovia avatessa.

    Sain toisen laitteen tilalle ja tänään testailin. Mukavuusvillku vilkautta välillä kerran, välillä kolmesti. Ekalla testillä vilkautti kerran ja lämppärin puhallin lähti päälle. Kerran lähti puhallin päälle mittariston himmennintä ruuvatessa.

    Ei ny oikeen vakuuta olevansa hintansa arvoinen, vai onko sitte vika vaan minun autossa? Toki bt-toisto toimii hyvin, paitti välillä metadata takertelee ja näytössä seiso paused vaikka musa kuuluu ja päinvastoin.

    Laite on -03 vuoden e39:ssä.

    Oispa sijoittanu tuon rahan android soittimeen, nii ois saanu samat ominaisuudet ja vähä muutaki pikkasella lisäsijoituksella.
    Liekkö syypäänä tuohon sekoiluun tuo Bluebussissa oleva Melexis th3122.4 -piiri, mikä hoitaa keskustelun väylään ja 5v jännitteen levylle. Tuota piiriä ei nimittäin ole saanu valmistajalta/distributoreilta enään vuosiin ja sitä ei saa enään kuin kiinalaisilta ebay/Aliexpress myyjiltä. Ja nämä kaikki tuntuu olevan jotain feikkiä tai mitä lie tehtaan hylkäämiä paskoja. Olen tässä itse koittanu muutaman levyn kasata tuon kovan hinnan vuoksi ja kaikki th3122.4:t mitä olen tilannu, on ollu viallisia. Joko ovat ihan käytännössä vaan lämpövastuksia, tai sitten ulostuleva 5v jännite on mitä sattuu tai itse väylään kommunikointi ei pelaa. Käsittämätön valinta komponentiksi, kun saishan tuohon tilalle piirejä mitä löytyy vielä ihan tuotannostakin. Vaikkakin 5v regulattorin ja väylän kommunikointiin, pitää olla oma piirinsä, mut oishan tuossa levyllä kyllä tilaa

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • Samppae39
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2009
      • 1580
      • Vähäkyrö

      #17
      En osaa tuohon sanoa juuta enkä jaata, ku en tajua hölkäsen pöläystä komponenteista. Ted kylläkin kehotti kokeilemaan toisella IHKA:lla, mielellään prefacen. Niiden kassa ei kuulemma ole ollut ongelmia, joidenkin uudempien kanssa on. Mukavuusvilkku on sellanen varuste, jonka haluan, nii kokeillaan.

      Comment

      • Wespa
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2016
        • 1759
        • Karjaa

        #18
        Missäs vaiheessa tuo IHKA vaihtui? Oma autoni on 11/1998, eli vähän välimallia, osittain uusilla, osittain vanhoilla sähköillä (mm. airbagit vielä yksivaiheiset).

        Nyt kun mietin tarkemmin niin ovien automaattinen lukitus ja lukituksen aikaisu liikkeelle lähtiessä & pysähtyessä ei ihan 100% joka kerta toimi, mutta aika pieni vika kokonaisuudessa, kyllä tuo pulikka omasta mielestäni on ollut loistava lisä vanhaan autoon.
        E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
        Porsche 944 -86 (DE)
        Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

        Comment

        • Samppae39
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2009
          • 1580
          • Vähäkyrö

          #19
          Joo se ei haittais, jos joku ominaisuus ei aina toimis, mutta tuo että sekottaa koko auton ei oikeen ole hyvä.

          Comment

          • JarppiR
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2010
            • 275
            • Pori

            #20
            Originally posted by Pazi88 View Post

            Liekkö syypäänä tuohon sekoiluun tuo Bluebussissa oleva Melexis th3122.4 -piiri, mikä hoitaa keskustelun väylään ja 5v jännitteen levylle. Tuota piiriä ei nimittäin ole saanu valmistajalta/distributoreilta enään vuosiin ja sitä ei saa enään kuin kiinalaisilta ebay/Aliexpress myyjiltä. Ja nämä kaikki tuntuu olevan jotain feikkiä tai mitä lie tehtaan hylkäämiä paskoja. Olen tässä itse koittanu muutaman levyn kasata tuon kovan hinnan vuoksi ja kaikki th3122.4:t mitä olen tilannu, on ollu viallisia. Joko ovat ihan käytännössä vaan lämpövastuksia, tai sitten ulostuleva 5v jännite on mitä sattuu tai itse väylään kommunikointi ei pelaa. Käsittämätön valinta komponentiksi, kun saishan tuohon tilalle piirejä mitä löytyy vielä ihan tuotannostakin. Vaikkakin 5v regulattorin ja väylän kommunikointiin, pitää olla oma piirinsä, mut oishan tuossa levyllä kyllä tilaa
            En ymmärrä näiden sielunelämästä mitään, mutta omassa -01 E39:ssä pelittää virheettömästi, myös comfort-vilkut. Tilasin omani viime kesällä ja syksyllä taisi olla toimitus.

            A fully integrated Bluetooth module for your vintage BMW


            Tuolla on juttua palikan nykyisestä versiosta, eli saatavuusongelmien takia vaihtoi eri komponentteihin. Omani on tämä versio 2.
            BMW 325i E91 LCI "330i" -09
            BMW 530i E39 M-Sport -01
            Alfa Romeo GT 3.2 -05

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎