Announcement

Collapse
No announcement yet.

Subbari e36:seen! Suosittele jotain!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • J-Beat
    Aluevastaava
    • Jun 2005
    • 3059
    • Jyväskylä

    Subbari e36:seen! Suosittele jotain!

    Eli kyse olisi subbarin hankinnasta tohon mun e36:seen. Olen jo hommannu ton spl dynamicsin dig-1450 1000W rms tehoisen digipäätteen jonka kaveriksi pitäis nyt saada semmoinen kohtuu paljon painetta tuottava subbari, todennäköisesti kyseessä olisi 15" subi. Olen miettinyt tuommoisen spl dynamicsin PRO-15D2 subin hankintaa.. Kenelläkään järkeviä mielipiteitä / omakohtaisia kokemuksia kyseisestä subista? Todennäköisesti olen rakentamassa tuohon bandpass kotelon koska e36:sen perä on erittäin tiivis ja muuten tuskin kunnolla saa painetta tulemaan tuonne kabiinin puolelle. Eli siis hattuhyllyn läpi refleksiputket ja silleen. Ja jos jollain on omakohtaisia kokemuksia vastaavanlaisista asennushommista e36 peräkonttiin niin kuuntelen enemmän kuin mielelläni!!! Vinkkejä kiitos!
    Myydään:
    Uutta ja käytettyä osaa! e21, e30, e31, e32, e36, e34, e38, e46

    K-S Connection
    Ajossa: e46 330ci -00 "SemiCamo", e91 330xd Touring
  • mikkobmw
    Bimmer Rookie
    • Aug 2003
    • 77
    • -

    #2
    Mulla on pro12d2 subi e36:ssa ja tukevassa suljetussa kotelossa ja tehoa se saa 700w jatkuvaa. Mielestäni se on oikein toimiva subbari ratkaisu. Soi kohtuu lujaakin. Aiemmin käytin refleksikoteloa ja kyllähän sillä painetta irtosi mutta äänenlaatu oli paljon suljettua heikompi.

    Kannattaa ottaa takakaiuttimet pois jos sellaiset on, subi pääsee hengittään paremmin.

    Comment

    • Kuqi
      Moderator
      • Sep 2002
      • 12537
      • Oulu

      #3
      Mulla taas on SPL dyn pro 10D4 (saa 800w rms) ja soi hyvin 30l refleksikotelossa(4", 30cm pitkä putki porteilla). Ei vie tilaa, ja on paljon hienostuneempi soundi ku esim tuossa 15D2:ssa. Ja jos laitat kuitenki sen 15D2:n niin ÄLÄ kierrä paikallista pillurinkiä ja soita täysiä kokoajan, ropisee ne viimesetki uskottavuuden rippeet E36:sta.
      BMW E92 325i SPACEGRAU METALLIC 2007 -since 2014
      BMW CRUISE BIKE 2017
      TREK POWERFLY 4 2021
      @kukisenjussi instagram

      Comment

      • hawkki
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2004
        • 458
        • Vuosaari

        #4
        Jos äänenlaatua hakee niin peerless r.15 sulejtussa kotelossa. Ainakin minä sain siitä autooni senverran painetta että ei sisällä pystynyt istumaan.

        Comment

        • Janzki
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 4947
          • Lohja

          #5
          Hertz HX300(D)

          Hyvä subi ja kyllä soi. Moni kehunu, pesee kuulemma peerlessit sun muut kuus nolla.
          Sähköposti.
          IG: janzki_

          Comment

          • Blue Arrow
            Bimmer Rookie
            • Oct 2004
            • 60
            • ESPOO

            #6
            jas laatua haetaan niin : http://www.bostonacoustics.com/bosto...ID=17&RoomID=9

            Boston premier G5 12-inch competition subwoofer 28 litran sulettuun koteloon

            tai

            Boston premier G5 10" competition subwoofer 14,2 litran suljettuun koteloon

            Voin vakuuttaa että soundissa on laatua ja optimaaliset kotelot ovat
            pieniä. Eli tilantarve ei ole suuri. Mahtuu peräkonttiin muutakin kuin subikka.
            316 E46 2004

            Comment

            • J-Beat
              Aluevastaava
              • Jun 2005
              • 3059
              • Jyväskylä

              #7
              Noniin

              Jep eli tulin siihen tulokseen että laitan sen 15d2 subin tommoseen suljettuun koteloon ja revin sieltä sen suksiluukun läpän ja vakiokajarit takaa pois niin saa muutamat kivat painekanavat sinne kabiiniin päin kontista. Onkos kukaan muu tehny vastaavanlaisia asennusoperaatioita?
              Myydään:
              Uutta ja käytettyä osaa! e21, e30, e31, e32, e36, e34, e38, e46

              K-S Connection
              Ajossa: e46 330ci -00 "SemiCamo", e91 330xd Touring

              Comment

              • J-Beat
                Aluevastaava
                • Jun 2005
                • 3059
                • Jyväskylä

                #8
                Originally posted by mikkobmw
                Mulla on pro12d2 subi e36:ssa ja tukevassa suljetussa kotelossa ja tehoa se saa 700w jatkuvaa. Mielestäni se on oikein toimiva subbari ratkaisu. Soi kohtuu lujaakin. Aiemmin käytin refleksikoteloa ja kyllähän sillä painetta irtosi mutta äänenlaatu oli paljon suljettua heikompi.

                Kannattaa ottaa takakaiuttimet pois jos sellaiset on, subi pääsee hengittään paremmin.

                Teitkö jotain muuta perälle kun otit vakiokajarit pois? Entä suksiluukku?
                Myydään:
                Uutta ja käytettyä osaa! e21, e30, e31, e32, e36, e34, e38, e46

                K-S Connection
                Ajossa: e46 330ci -00 "SemiCamo", e91 330xd Touring

                Comment

                • bmwpowerman
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2005
                  • 190
                  • Lestijärvi

                  #9
                  mul on tos e36 biimerissä toi spl dynamics 15d4 soi tosi hyvin ja pehmeesti verrattuna 12d2 vaik vakio kajareitakaan(tai niitä purkkeja) en oo ottanu irti,vain peltiläpyskän oon poistannu selkänojasta, tuppaa vaan toi hattuhylly rämiseen niin pirusti suosittelen että puusta tekee hattu hyllyn uusiks ja pulttaa kunnolla peltiin kiinni.
                  e91 320d -05
                  ex:
                  e46 328ci -99
                  e36 316i -92
                  e30 325i -86

                  Comment

                  • mikkobmw
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2003
                    • 77
                    • -

                    #10
                    Suksiluukkua ei ole mutta otin sen peltipalan kuitenki pois. Tein lasikuidusta uuden hattuhyllyn ja siinä on kaiutinreikien lisäks vielä aika iso aukko takaosassa.

                    Alkuperäisestä hattuhyllystä on hankala saada räminöitä pois. Koitin aluks vahvistaa sitä lasikuidulla ja taisin bitumiakin koittaa, mutta sitten päädyin tekemään koko roskan uusiks.

                    Pitää varmaan olla aika hyvä puuseppä, että sais puusta tehtyä siistin hattuhyllyn e36:seen??

                    Comment

                    • J-Beat
                      Aluevastaava
                      • Jun 2005
                      • 3059
                      • Jyväskylä

                      #11
                      Originally posted by mikkobmw
                      Suksiluukkua ei ole mutta otin sen peltipalan kuitenki pois. Tein lasikuidusta uuden hattuhyllyn ja siinä on kaiutinreikien lisäks vielä aika iso aukko takaosassa.

                      Alkuperäisestä hattuhyllystä on hankala saada räminöitä pois. Koitin aluks vahvistaa sitä lasikuidulla ja taisin bitumiakin koittaa, mutta sitten päädyin tekemään koko roskan uusiks.

                      Pitää varmaan olla aika hyvä puuseppä, että sais puusta tehtyä siistin hattuhyllyn e36:seen??

                      Kuinkas tuo hattuhyllyn teko lasikuidusta tapahtuu?? oon täysin tietämätön näistä lasikuitu hommista Jos sais vinkkejä siihen niin osaisin varmasti sen tehdä.. Onko sulla kuvia siitä projektista? tai edes valmiista lopputuloksesta eli mimmonen siitä sit tuli? Ois tosi jees saada kuvia. Onkos se sun autos e36? Millä se originaali hattuhylly oli kiinni? Pulteilla ihan?
                      Myydään:
                      Uutta ja käytettyä osaa! e21, e30, e31, e32, e36, e34, e38, e46

                      K-S Connection
                      Ajossa: e46 330ci -00 "SemiCamo", e91 330xd Touring

                      Comment

                      • mikkobmw
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2003
                        • 77
                        • -

                        #12
                        Projekti kuvia ei oo, mut voin ottaa valmiista kuvan. Auto on e36.

                        Lasikuituisen hattuhyllyn tein näin: alkuperäinen hylly irti ja sen alapinta suojataan foliolla. Sitä siis käytetään muottina uudelle hyllylle. Sitten vain kuidut folion päälle. Kun kuitu on kuivunut se revitään irti muotista ja muotoillaan vähän
                        reunoista. Lopuks verhoilin uuden hyllyn liimaamalla kangasta sen päälle.

                        Comment

                        • J-Beat
                          Aluevastaava
                          • Jun 2005
                          • 3059
                          • Jyväskylä

                          #13
                          Originally posted by mikkobmw
                          Projekti kuvia ei oo, mut voin ottaa valmiista kuvan. Auto on e36.

                          Lasikuituisen hattuhyllyn tein näin: alkuperäinen hylly irti ja sen alapinta suojataan foliolla. Sitä siis käytetään muottina uudelle hyllylle. Sitten vain kuidut folion päälle. Kun kuitu on kuivunut se revitään irti muotista ja muotoillaan vähän
                          reunoista. Lopuks verhoilin uuden hyllyn liimaamalla kangasta sen päälle.
                          Vaikuttaa aika hyvältä.. mimmosta lasikuitua sä ostit? Ja paljon makso? Vaikuttaa aika erittäin hyvältä tuo sun projektis Sait sen kuulostamaan niin kätevältä ja helpolta Juu kyllä se on munkin tehtävä just noin toi homma jos alkaa räminää kuulumaan, kiitos vinkistä! Mutta jos saisit pari uutta kuvaa otettua siitä hattuhyllystäs ni ois aika iso +
                          Myydään:
                          Uutta ja käytettyä osaa! e21, e30, e31, e32, e36, e34, e38, e46

                          K-S Connection
                          Ajossa: e46 330ci -00 "SemiCamo", e91 330xd Touring

                          Comment

                          • J-Beat
                            Aluevastaava
                            • Jun 2005
                            • 3059
                            • Jyväskylä

                            #14
                            Originally posted by mikkobmw
                            ...alkuperäinen hylly irti ja...
                            Btw. Millä se oli kiinni?
                            Myydään:
                            Uutta ja käytettyä osaa! e21, e30, e31, e32, e36, e34, e38, e46

                            K-S Connection
                            Ajossa: e46 330ci -00 "SemiCamo", e91 330xd Touring

                            Comment

                            • mikkobmw
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2003
                              • 77
                              • -

                              #15
                              En tiedä tarkemmin mitä lasikuitu laatua se oli mutta yheltä venepajalta kävin ostamassa sen. On siinä kuitenki aika paljon v:mäistä värkkäämistä, mutta jos ei räminää muuten saa kuriin, niin siitä vaan kuiduttamaan.

                              Otin pari kuvaa omasta tekeleestä. Ei siitä oikein saanu hyvää kuvaa otettua...

                              Hattuhylly on etuosasta kiinni muoviklipsuilla ja takaosassa on semmoset kielet jotka työnnetään autossa oleviin koloihin, ne kyllä näkyy kun katsot sinne takalasin reunan suuntaan. Lasikuituisen laitoin etupuolelta peltiruuveilla kiinni.
                              Last edited by mikkobmw; 22-05-2006, 09:50.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎