Announcement

Collapse
No announcement yet.

6,5" erkkasarjan asennus e36:sen kickpaneeleihin! Kuinka?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • J-Beat
    Aluevastaava
    • Jun 2005
    • 3059
    • Jyväskylä

    6,5" erkkasarjan asennus e36:sen kickpaneeleihin! Kuinka?

    Eli tarkoitus olis sovittaa tuommoinen peerlessin 6,5" erkkasarja tonne e36:sen kickpaneleihin. Onko kukaan tehnyt itse vastaavaa hommaa? Kun mun tietääkseni ne paikat on 5,25"?? Mitä niille kickpaneleille pitää tehdä että saa ne asennettua sinne? Auttakee.. Ja valokuvia jos jollain löytyy asiasta niin ne on kullanarvoisia..
    Myydään:
    Uutta ja käytettyä osaa! e21, e30, e31, e32, e36, e34, e38, e46

    K-S Connection
    Ajossa: e46 330ci -00 "SemiCamo", e91 330xd Touring
  • -santtu-
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2004
    • 260
    • Uurainen

    #2
    tarpeeks faneria kaulukseks(monta kehää päälekkäin) tai uretaania,kuitua ja nahkaa je teet oviin kotelot!

    Comment

    • jazma
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 1115
      • Oulu

      #3
      Mittaa elementin asennushalkaisija ja sorvaa reikää isommaksi. Eiköhän se sillä sovi. Mulla olis tarkoitus upottaa e30:iin saman kokoinen siihen vakiopaikalle. Ja ideana mahdollisimman stock.
      e30 318i

      Comment

      • J-Beat
        Aluevastaava
        • Jun 2005
        • 3059
        • Jyväskylä

        #4
        Kuullostaa aika hyvältä.. täytynee alkaa operoimaan.. oiskos kellään kuvia vastaavasta projektista?
        Myydään:
        Uutta ja käytettyä osaa! e21, e30, e31, e32, e36, e34, e38, e46

        K-S Connection
        Ajossa: e46 330ci -00 "SemiCamo", e91 330xd Touring

        Comment

        • t0n1_
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2003
          • 321
          • Haapajärvi / Liminka

          #5
          itse asentelin tossa kesällä kuuspuokit tonne kikkeihin ja heti tuli ongelma vastaan.
          kuskin kikkiin ei saa asennettua suoraan tohon vaan piti pakkelista
          ja vanerista tehdä sellainen pikku pönttö sille,
          ainut miinus tossa on että kytkintä polettaessa pitää olla varovainen.
          vänkärin puolelle menee heittämällä kunhan vaan asentaa sen muoviverkon päälle,
          tein sinne alle sit vanerista sellaisen levyn johon sai ruuvit kiinni. (toivottavasti tosta sai jotain selvää )

          E36 316 Touring -98 aka "pappa"
          E21 315 -84 "burn1s edition"
          Ex: E36 325i -91
          Ex: E30 318is -91 Alpinweiß II
          Ex: E30 316 -87

          Comment

          • herni
            BTCF Member
            • Mar 2005
            • 264
            • Kalajoki

            #6
            tee etupenkkien eteen ne kotelot! siinä ne soi mainiosti ja ei häirihe ajoa!
            e91 330d m-sport
            ex: e39 530da m-sport
            ex: e39 535i m-sport
            ex: e28 518i
            ex: e36 320

            Comment

            • J-Beat
              Aluevastaava
              • Jun 2005
              • 3059
              • Jyväskylä

              #7
              Originally posted by herni
              tee etupenkkien eteen ne kotelot! siinä ne soi mainiosti ja ei häirihe ajoa!
              Mitä ihmettä? minne sinne?
              Myydään:
              Uutta ja käytettyä osaa! e21, e30, e31, e32, e36, e34, e38, e46

              K-S Connection
              Ajossa: e46 330ci -00 "SemiCamo", e91 330xd Touring

              Comment

              • J-Beat
                Aluevastaava
                • Jun 2005
                • 3059
                • Jyväskylä

                #8
                Noniin vihdoin eilen aloin ton homman. Täytyy kyllä sanoa että jos olisin tiennyt kuinka paljon ja minkälaista vittumaista värkkäämistä tossa on niin voipi olla että olisin hankkinu mieluummin 5.25 kajarit.. Ensinnäkin revin siitä päältä ne helvetin vaikeet muovisuojat kaiuttimien päältä irti, sit originellit (blapunkt) kajarit irti ja sen jälkeen suunnittelemaan että kuinka paljon sitä paskaa pitää korottaa että saa ne 6.5 peerlessit sopimaan siihen.. Noh apukuskin puolelle riitti yks vanerikaulus kun taas kuskin puolelle piti niitä tehdä peräti kaksi ja vielä muotoilla ne niin että mahtuu sen konepellin avaavan kahvan viereen. Noh sitten pitäis vielä ne jollain sinne kiinnittää ja siinä vaiheessa ne siellä nyt seisoo. Täytyy vaikka maanantaina jos aikaa on niin vetää ne jollain ruuveilla kiinni.. Mutta kyllä tuli eilen oltua koko päivä siellä autossa.. noh eihän siitä ois tullu ilman mitään... Mutta nyt kaikki jotka saman projektin olette tehneet.. kertokaa vinkkejä ja yksityiskohtia niin helpottais kummasti mun hommaa.. Kiitos jo kaikista saapuneista vinkeistä!!! Ps. Jos kuvia löytyy.. niin laittakaa EHDOTTOMASTI niitä tänne.. Kiitos!
                Myydään:
                Uutta ja käytettyä osaa! e21, e30, e31, e32, e36, e34, e38, e46

                K-S Connection
                Ajossa: e46 330ci -00 "SemiCamo", e91 330xd Touring

                Comment

                • t0n1_
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2003
                  • 321
                  • Haapajärvi / Liminka

                  #9
                  ne kaulukset saat kiinni ku vedät sieltä takapuolelta ruuvilla kiinni.

                  E36 316 Touring -98 aka "pappa"
                  E21 315 -84 "burn1s edition"
                  Ex: E36 325i -91
                  Ex: E30 318is -91 Alpinweiß II
                  Ex: E30 316 -87

                  Comment

                  • J-Beat
                    Aluevastaava
                    • Jun 2005
                    • 3059
                    • Jyväskylä

                    #10
                    Originally posted by nasupetteri
                    ne kaulukset saat kiinni ku vedät sieltä takapuolelta ruuvilla kiinni.

                    Tuli mieleen että niihin vois porata reiät valmiiks ja myös sinne auton peltiin ja sitten pujottaa sieltä ne pultit ulos että ne on kohdillaan jo valmiiks ja sit asettaa niitten varaan vaan sen elementin ja kauluksien päälle sitten pienillä muttereilla ne kiinni..? Eikös se olis muuten aika helevetin kätevää? Vai meinasiks just tätä? Ainaki sun ehdotuksest mä tämmösen neronleimauksen sain.. Kiitos
                    Myydään:
                    Uutta ja käytettyä osaa! e21, e30, e31, e32, e36, e34, e38, e46

                    K-S Connection
                    Ajossa: e46 330ci -00 "SemiCamo", e91 330xd Touring

                    Comment

                    • t0n1_
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2003
                      • 321
                      • Haapajärvi / Liminka

                      #11
                      Originally posted by J-Beat
                      Tuli mieleen että niihin vois porata reiät valmiiks ja myös sinne auton peltiin ja sitten pujottaa sieltä ne pultit ulos että ne on kohdillaan jo valmiiks ja sit asettaa niitten varaan vaan sen elementin ja kauluksien päälle sitten pienillä muttereilla ne kiinni..? Eikös se olis muuten aika helevetin kätevää? Vai meinasiks just tätä? Ainaki sun ehdotuksest mä tämmösen neronleimauksen sain.. Kiitos
                      no jos se sun neronleimaus toimii niin tarkoitin mä sit sitä

                      E36 316 Touring -98 aka "pappa"
                      E21 315 -84 "burn1s edition"
                      Ex: E36 325i -91
                      Ex: E30 318is -91 Alpinweiß II
                      Ex: E30 316 -87

                      Comment

                      • Energizer
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2004
                        • 51

                        #12
                        En tiedä olenko myöhässä, mutta oman patentin tein dls:n ms6:n 6.5¨ näin:

                        Ensin 3mm paksusesta metallista ympyrä, jossa syvennykset alkuperäisiin ruuveihin, ulkorinkulalta ruuveilla läpi mdf-korokeympyröihin ja kartio sitte siihen puuhun. (Kaikkiin väleihin vielä jotain mömmöjä tiivistämään)

                        Kuskinpuolella jouduin korottamaan joku 30mm kun taas pelkääjän puolella riitti n. 20mm.

                        Vingulla otin sitten alkuperäisistä muovisuojista pois sen korokkeen mentävän reijän ja sain ne paikalle alkuperäisen konepeltimekanismin kanssa.

                        Tos ny töherrys joka kertoo ehkä paremmi
                        Attached Files

                        Comment

                        • Ari Lipsanen
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2005
                          • 268
                          • Juva

                          #13
                          Sama projekti olisi itelläki ees.. noitte 5.25" Nokioitte sijalle pitäs työntää 6.5" pro audiot.
                          noh mitä ny tätä threadia luin ni ei olekka iha heittämäl kii... (vaneria ostamaan ) jos tosiaa jollai ois kuvaa valmiist projektist ni kiitos siitä
                          BMW 325i e36, vm-94 taxi

                          Comment

                          • J-Beat
                            Aluevastaava
                            • Jun 2005
                            • 3059
                            • Jyväskylä

                            #14
                            Originally posted by Ari Lipsanen
                            Sama projekti olisi itelläki ees.. noitte 5.25" Nokioitte sijalle pitäs työntää 6.5" pro audiot.
                            noh mitä ny tätä threadia luin ni ei olekka iha heittämäl kii... (vaneria ostamaan ) jos tosiaa jollai ois kuvaa valmiist projektist ni kiitos siitä

                            Jep eli mulla on tosiaan tuo projekti kesken tuolla autossa ja meen sitä tässä väsäämään kunhan ehdin, voin toki käydä ottamassa paljon strategisia kuvia työvaiheista sulle ja heitän ne sit tänne heti kun ehdin? Mutta sen sanon että kannattaa ottaa pari tai kolme valmiiks siihen viereen että sit kun oot värkänny koko illan sitä ja alkaa naksumaan ni otat pari ja istut viereen paikalleen suunnittelemaan rauhassa, helpottaa kummasti Siinä saa kumman hyviä ajatuksia
                            Myydään:
                            Uutta ja käytettyä osaa! e21, e30, e31, e32, e36, e34, e38, e46

                            K-S Connection
                            Ajossa: e46 330ci -00 "SemiCamo", e91 330xd Touring

                            Comment

                            • Ari Lipsanen
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2005
                              • 268
                              • Juva

                              #15
                              Originally posted by J-Beat
                              Jep eli mulla on tosiaan tuo projekti kesken tuolla autossa ja meen sitä tässä väsäämään kunhan ehdin, voin toki käydä ottamassa paljon strategisia kuvia työvaiheista sulle ja heitän ne sit tänne heti kun ehdin? Mutta sen sanon että kannattaa ottaa pari tai kolme valmiiks siihen viereen että sit kun oot värkänny koko illan sitä ja alkaa naksumaan ni otat pari ja istut viereen paikalleen suunnittelemaan rauhassa, helpottaa kummasti Siinä saa kumman hyviä ajatuksia

                              pitääpi käyä ottamas kuvat ois kyl jees.
                              tuntuuki silt et rupee kyl nakertamaan vähä jossai vaihees jossei meinaa sujuu mut eiköhä se maltil siit pikkuhiljaa mene
                              BMW 325i e36, vm-94 taxi

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎