Taakse ei mitään muuta kuin tyhjät aukot jotta se SPL edes jotenkin jaksaa sieltä hönkiä. Ja etukanavistahan saat nyt täysaktiiviset.
Vaan kun takaa ei mee kun 2 pari kaiutinkaapeleita konttiin ...pitäs siis tossatapauksessa purkaa taas kaikki ja vetää pari piuhaa lisää...
Eikös, jos ne hattuhyllyn 6.1/2" paikat jättää auki, kontin/takapyörien melu kabiinissa voimistu radikaalisti?!? Entä mites on, kantsiiko etuovia / mitän vaimentaa esim. vaimennuslevyllä???
Vaan kun takaa ei mee kun 2 pari kaiutinkaapeleita konttiin ...pitäs siis tossatapauksessa purkaa taas kaikki ja vetää pari piuhaa lisää...
Eikös, jos ne hattuhyllyn 6.1/2" paikat jättää auki, kontin/takapyörien melu kabiinissa voimistu radikaalisti?!? Entä mites on, kantsiiko etuovia / mitän vaimentaa esim. vaimennuslevyllä???
Ei ole iso homma vetää ne piuhat. Täysaktiivinen on kuitenkin täysaktiivinen, sulla on vielä soitin millä pystyy säätämäänkin sitä hyvin.
Tosiaankin hattuhyllyn kaiutinreikien jättäminen tyhjiksi auttaa subin kuuluvuutta jonkin verran. E46 takapaksi vaimentaa muutenkin jumalattomasti, hyvä että hommasit kerralla järeän subin ja sille kunnon vahvistimen. Itsellä DLS A5, joka työntää subikanavaan 300W RMS @ 4 ohm, jonka kanssa olen kokeillut mm. SPL V-sarjan 12" ja DLS MW10 - eivät vielä kovin hyvin mielestäni kuuluneet.
Etuovien suurin ongelma aftermarket asennuksissa on juuri tuo puhuttu vuotaminen ja ovipahvin vatvaus. Mulla on samalla tavalla itse tehty soviterinkula midille, muttei silti kuulosta hyvälle. MS6 midissä on sen verran iso magneetti, että kaiutin painaa varmaan reilusti enemmän kuin itse ovipahvi mihin se tulee kiinni, jolloin käy niin että musiikkia kuunnellessa kaiutin liikuttaa ovipahvia. Voihan sitä koittaa vaimentaa ja tiivistää, mutta paras ratkaisu on modata ne suoraan peltiin kiinni (kuten esim Balle teki vanhaan katiskaansa -> search).
Current rides:
F36 420iA xDrive M-Sport Gran Coupe | E46 M3 Coupe SMG | 981 Spyder | 996 GT3 Mk1 Clubsport | Ap1 S2000
Previous rides:
E86 Z4 3.0Si Coupe | 987 Mk1 Cayman S | E90 325xiA M-Sport | 2 x E46 M3 Coupe | E46 328Ci
Elikkäpäs olis tarkotus tota rokkis puolta vähän päivitellä ja sellanen kysymys tuli mieleen et miten ton etuovissa olevan airbagin kanssa pitää pelata et se ei laukee ovipahvien irrotuksien aikana silmille. Varmin ratkasu taitaa olla irrottaa akunkengät ja käydä sen jälkeen kahvilla ennen ku alkaa irrottamaan niitä ovipahveja, vai kuinka?
1. Viet asennettavaksi alan liikkeeseen, asennus max 60€
2. Teet niinkuin sanoit ja jos tuntuu epävarmalta niin kysyt neuvoa alan liikkeestä tai esim. aurinkokalvo firmasta. Ei niitä bagejä/akunkenkää tarvi välttämättä irroittaa. Autostani olivat ottaneet kerran ovipahvin pois, jossa bägi on ja eivät irroittaneet mitään kenkiä. Mut ainahan on hyvä pelata varman päälle...
Edit: Mulla on kyllä sellainen hämärä "näkömuistikuva" että ne bägit oli mun E46 etupahveissa kiinni ja vaan piuhat meni oveen...
Elikkäpäs olis tarkotus tota rokkis puolta vähän päivitellä ja sellanen kysymys tuli mieleen et miten ton etuovissa olevan airbagin kanssa pitää pelata et se ei laukee ovipahvien irrotuksien aikana silmille. Varmin ratkasu taitaa olla irrottaa akunkengät ja käydä sen jälkeen kahvilla ennen ku alkaa irrottamaan niitä ovipahveja, vai kuinka?
Bagithän ovat siis kiinni ovissa, ei ovipahveissa! Ovipahveissa on ainoastaan läpät jostä bägit kolarissa tulevat. Ei siitä akun irroituksesta silti mitään haittaakaan ole, mitä nyt kellon joutuu uudestaan asettamaan aikaan
Itse aikoinaan asensin DLS B6 erillissarjan eteen. En kuitenkaan ottanut akkukenkiä irti.
Sitten sain pällistellä sitä airbagvalon loistoa mittaristossa, kunnes kävin sen Laakkosella sammuttamassa.
Mä olen muutaman kerran irroittanut E46 ovipahvit ja purkanut alkuperäiset kaiutinjohdotukset, eikä kertaakaan ole siitä syystä airbägin valo syttynyt (tosin nyt se palaa ihan toisesta syystä). Ovipahvissa ei ole mitään tunnistimita tai johtoja tms jotka voisivat sytyttää valon saati sitten laukaista bägin.
Mutta akunkengät on hyvä ottaa irti aina kopeloidessa virtajärjestelmää. Ei kai nyt kukaan akkuakaan lataa akunkengät kiinni
Current rides:
F36 420iA xDrive M-Sport Gran Coupe | E46 M3 Coupe SMG | 981 Spyder | 996 GT3 Mk1 Clubsport | Ap1 S2000
Previous rides:
E86 Z4 3.0Si Coupe | 987 Mk1 Cayman S | E90 325xiA M-Sport | 2 x E46 M3 Coupe | E46 328Ci
Hopiseekohan tuossa e46 sedanissa muu kuin takaluukun pellit, jos sinne laittais SPL V-12s4 Subbarin ja siihen SPL S-2002 vahvistimen?
Hattuhyllyn reiät auki ja tarvittaessa suksiboksin levy irti.. ja vaimennusta takaluukkuun.
Mulla toi SPL 15" 2d on n.40l (valmistajan suosittelema koko on 35-40l) suljetussa kotelossa, eli ei mikään diskobasso, mutta alas se menee...
Tost sun vahvarista en tiedä mut, mulla ei oo suksi luukkua ja kajarit takaa siis veke. Vahvari antaa max 700W 2ohm. monona ja passua ihka riittää niin Queenlle, Dr.Albanille kuin Inner Circle ja Deep Purplellekkin. Ongelmana on toi etusetin yläpään kirkkaus/kireys, joka johtuu osakseen säädöistä, osakseen siitä kun kamat ei oo sisäänajettu vielä. Tosin toi korvakin on tottunu Martin Loganin elektrostaattisiin himassa, joten... siispä säädellessä ja odotellessa.
420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm
Niin.. siis mullakaan ei ole takapenkissä sitä aukkoa.. tarkoitin penkkien takana olevaa peltilevyä, johon on mahdollisuus tehdä aukko suksiluukulle.
Edessä sijaitseva 2-tie erillissarja (DLS B6) on mitä on, jos ei riitä niin päivitän parempiin. Testaamallahan tuo selviää varsin hyvin.
Jos ei yks v-12s4 jaksa ni sitten vois ostaa toisen tai vaihtaa sen järeämpään ja laittaan tuon s-2002 vaffin soittamaan etupäätä 2x100W.
EDIT: Niin ja kontille syötetään muutama siivu bitumia
Mut ne nauro melkein pihalle tuola liikkeessä kun sanoin et olin suunnitellu että joskos sitä SPL 15" 2d soittais tolla Autostudion 450:llä (4x50/2X100/1X200), joten nyt se soittaa etupäätä 2X100w:na ja supparia heiluttaa toi DSL CAD1000:nen 1x700W:na, mutt kyllä se kai piskusemmallakin liikkus. Mut ei vielä 200W:lla...
420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm
En oo expertti mutta luulis sen "jympyttävän" ihan mukavasti. Himapääte jos ois 330W miin häätö tulis ja hätäseen. Itelä on REL Q200 himassa (10"/200W aktiivi) ja se on ihan uskomaton peli, aivan riittävä. Mut auto on auto ja toi konttikin on kans aika "pullo" joten tehoja se vaatii. Tosin ihan ekana en lähtis sitä pilkkoo!
Ja kait se on kotelostakin kii. Suljettu ei pauhaa niin paljon mutta menee alemmas ja refleksi taas toisinpäin, vai mites se nyt oli... eikö täällä oo muita kun me. Luulis viksumpiakin löytyvän joukosta...
Kokeile! Jos ei paukuta tarpeeksi niin laita soittaa etupäätä ja hanki supille jytkympi...
420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm
Comment