Announcement

Collapse
No announcement yet.

E28 subbasen rutinat ja paukkeet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rocker
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 1023
    • Suburb of SUUR-Oulu

    E28 subbasen rutinat ja paukkeet

    Nyt alkaa niinku lopullisesti loppua järki tämän rutinan ja paukkeen kanssa. Eli: soittimen pyörintäkohinat kuuluu subista, vaihdat biisiä, taas paukkuu, tehty ihan kaikki mahdolliset kikat, myös tämän topicin http://www.bmwtuningclub.net/foorumi...ht=h%E4iri%F6t

    Ja sitten kertakaikiaan mikään ei auta :shock: . Kokeiltu kahdella eri vahvarilla JBL ja MDS, ei vaikutusta. Kaksi eri soitinta JVC ja SONY, ristiin eri vahvistimen kanssa, ei niin sitten ei auta. Mutta kun, tämmönen ilmiö tapahtuu, paikallaan soi biisit ok taustarutinoiden säestämänä, noh, tämä ei vielä aiheuta harakiriä, mutta kun starttaat auton, subi lyö pohjaan, ja sitten se jää jumpsutteleen niinkuin sydän löis tasaseen tahtiin, molemmilla soittimilla ja vahvareilla sama juttu ja biisi häviää sen jumpsuttelun taakse. Vahvarit katkoo virtaa! Homma palaa alkutilanteeseen kun auton sammuttaa. Vahvarin maat ok, siitä ei vika VOI johtua.

    Mutta kertokaas tämä, auton akun ja rungon välinen vastus Flukella mitattuna on 4,1ohm auto sammuksissa, mutta auto käynnissä se heittelee välillä 12-70ohm, välillä Fluken mukaan jopa miinus ohmeilla!! Ei käy järkeen ei. Eli jossakin vuoto, mutta mikä voi vuotaa noin kovasti auton käynnissä olleessa? Laturi? laturin kuori->akku 4,8ohm vastus, ei oikein sekään passaa viaksi, maat on hyvät. Soittimen pääteasteen kautta ei tule mitään häiriöä pääkajareille, sivu huomautus.

    Kertokaas jos jollakulla on ollu samanlainen probleema, ja missä vika jos paikallistui häiriöpesä. Auto on E28 524Tda 1986. Meikä siirtyy pian ton vaivan kans pöpipää kerhoon, käpöy käpöy kukkuu kukkuu titityyyyyyy :shock:
    T:Tero
    2003 BMW 530dAT ///M-Sport individual
    Ford Escort 1.6-16V STW AC yms -98
    EX: 524Tda, 324TdicT
    Valtakunnan pelastustoimen keikat by 112info.fi
    ...Kun älli loppuu, korvaappa se lihaksilla! Toimii muuten aina...
  • kaol
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 5007
    • Ilmajoki

    #2
    Re: E28 subbasen rutinat ja paukkeet

    Originally posted by Rocker
    Mutta kertokaas tämä, auton akun ja rungon välinen vastus Flukella mitattuna on 4,1ohm auto sammuksissa, mutta auto käynnissä se heittelee välillä 12-70ohm, välillä Fluken mukaan jopa miinus ohmeilla!!
    Oot mitannu ohmimittarilla kun jännitteet on ollu päällä, eli akku kiinni... Saat olla onnellinen ette sun kallis Fluke menny särki...
    Tuo 4,1 ohmia on akun resistanssi, eli vuotovirtaa ei varmaan ole. Resistanssin heittely käynnissä ollessa taas johtuu latausvirrasta joka sekoittaa mittarin...
    Kokeilemalla se selviää...

    Comment

    • .:miksu:.
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2004
      • 352

      #3
      Onko signaalikaapelit varmasti ehjät?

      Comment

      • Rocker
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 1023
        • Suburb of SUUR-Oulu

        #4
        Re: E28 subbasen rutinat ja paukkeet

        Originally posted by kaol
        Originally posted by Rocker
        Mutta kertokaas tämä, auton akun ja rungon välinen vastus Flukella mitattuna on 4,1ohm auto sammuksissa, mutta auto käynnissä se heittelee välillä 12-70ohm, välillä Fluken mukaan jopa miinus ohmeilla!!
        Oot mitannu ohmimittarilla kun jännitteet on ollu päällä, eli akku kiinni... Saat olla onnellinen ette sun kallis Fluke menny särki...
        Tuo 4,1 ohmia on akun resistanssi, eli vuotovirtaa ei varmaan ole. Resistanssin heittely käynnissä ollessa taas johtuu latausvirrasta joka sekoittaa mittarin...
        Heh, siis akun miinus-navan ja auton rungon välinen vastus on toi 4,1 ohmia 8) ja heittelevä vastus myös miinus navan ja rungon völiltä mitattuna. Jäi siis tarkentamatta toi asia.
        T:Tero
        2003 BMW 530dAT ///M-Sport individual
        Ford Escort 1.6-16V STW AC yms -98
        EX: 524Tda, 324TdicT
        Valtakunnan pelastustoimen keikat by 112info.fi
        ...Kun älli loppuu, korvaappa se lihaksilla! Toimii muuten aina...

        Comment

        • Rocker
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 1023
          • Suburb of SUUR-Oulu

          #5
          Originally posted by .:miksu:.
          Onko signaalikaapelit varmasti ehjät?
          Juu on, kolmella eri kaapeleilla kokeiltu, ei vaikutusta asiaan, mun omat kaapelit käytettiin kaverin autossa, toimi kuin tyhjää vain, ei mitään häiriöitä.
          T:Tero
          2003 BMW 530dAT ///M-Sport individual
          Ford Escort 1.6-16V STW AC yms -98
          EX: 524Tda, 324TdicT
          Valtakunnan pelastustoimen keikat by 112info.fi
          ...Kun älli loppuu, korvaappa se lihaksilla! Toimii muuten aina...

          Comment

          • J.L
            Minimi-Jakke
            • Oct 2002
            • 846
            • .

            #6
            Nostetaas tämä ikivanha topic ylös kun itselle tuli sama vika.

            Juuri sama ongelma siis kun pistää soittimesta virrat päälle tai pois moottorin käydessä niin subi jää jumpsuttelemaan itsekseen tasaiseen tahtiin, ja sama homma kun vaihtaa biisiä. Aikaisemmin laitteisto toiminut aivan moitteettomasti.

            Eli mistä tuon vian etsiminen pitäisi aloittaa ja voiko rikkinäinen laturi aiheuttaa tämän?

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎