Originally posted by jrenv
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Navi läppäriin
Collapse
X
-
Originally posted by ARTNoiden Jartsan ohjeiden mukaisesti tuon tosiaan saa asennettua, helppo homma. Samat ohjeet ulkomaankielellä löytyy myös freedrive.co.uk:sta.
Olen itse tässä kokeillut asentaa RoadRunneriin Streets & Trips 2006:tta, Mapmonkeytä ja tuota freedriveä. Freedrive on ainoa jonka olen saanut toimimaan. Tuolla S&T:llä nyt ei olisi niin väliäkään, kun ei juuri Suomea, tai ainakaan pohjois-suomea siinä näkynyt.
Ongelmana vain on, että eipä näy tuossa Freedrivessäkään kuin muutama hassu paikka. Eli kysymys kuuluu: onko noissa AutoPC-yhteensopivissa softissa missään kunnollisia Suomen karttoja? Kun käsittääkseni noissa taskunavigaattoreissahan jo on ihan käypäiset pohjois-Suomen kartatkin, niin luulisi näissäkin jossain olevan?
...vai onko mulla tuossa Destinatorissa vain liian vanhat kartat. :-o Mikä siitä olisi uusin versio?BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14
Comment
-
-
Originally posted by ARTPahoin pelkään että tämä on niitä asioita, että jos sitä tarvitsee täältä kysyä, niin et varmasti saa sitä toteutettua.
Comment
-
-
Directions Navigator
Itse oon käyttänyt kahdella Saksan-reissulla ja kymmenkunnalla Suomen-reissulla menestyksekkäästi brittiläisen Directions Ltd:n Navigator-softaa. Tilasin sen netistä firman omilta sivuilta osoitteesta http://www.directions.ltd.uk/ ja muutaman päivän kuluttua kirje oli laatikossa.
Asennusvaiheessa voi päättää, mitkä kartat asennetaan. Kartat on tosi tarkkoja. Suomestakin siihen on mallinnettu lähes kaikki tiet myös syrjäkyliltä. Valttina muihin karttasoftiin tämä on täysiverinen navigaattori, eli se puhuu selvällä englannin kielellä, mihin suuntaan pitää kääntyä ja miten pitkään pitää ajaa.
Miinuspuolena mainittakoon, että yksin tuon käyttäminen on lähes mahdotonta vieraassa ympäristössä (ja tutussa taas ei tee navigaattorilla mitään), joten tarvitset kartanlukijan.
Karttoihin on merkitty teiden lisäksi myös nähtävyyksiä, kauppoja, hotelleja, ravintoloita, pysäköintipaikkoja jne jne jne. Viime kesänä Kölnistä eteenpäin lähtiessämme valitsimme kohteeksi Nürburgringin parkkipaikan ja ohjeeksi lyhimmän mahdollisen reitin ja kyllä sitä aikamoisilla kärrypoluilla käytiin...
Kohteen valitseminen on helpompaa kuin BMW:n omassa navigaattorissa sellaisessa tilanteessa, ettet tiedä kohteen tarkkaa osoitetta. Hiiren käyttö on ainakin minulle paljon luontevampi tapa kuin valita ensin, minne suuntaan karttaa haluaa vierittää ja sitten painaa nappia kunnes ollaan suht lähellä kohdetta. Jos taas osoite ja mielellään risteys on selvillä, BMW:n navigaattori on selvästi nopeampi käyttää.
GPS-antenniksi käy mikä tahansa NMEA-standardia jutteleva sarjaporttiin (tai -emulaattoriin) kytkettävä mokkula. Directions myy myös paketteja, missä on sekä GPS-mokkula että navigaattorisofta. Itselläni on joku vanha Hicomin USB-liitäntäinen GPS-antenni, joka kyllä ajaa asiansa kunhan USB-Serial-ajurin muistaa asentaa. BT olisi näppärämpi niin olisi edes yksi johto vähemmän.E39 530dA Touring '01
http://www.peltonen.com/
Comment
-
-
Originally posted by jartsa02No ei noita destinaattoreita kannata rupee asentelemaan mihinkään vaan siitä pöllitään kartat talteen ja asennetaan ne Freedriveen. Toi Freedrive on oikeestaan ihan navi-softa, joka käyttää Destinaattorin karttoja eikä ole vaan pelkkä front-endi.
Homma menee näin: asenna Freedrive koneelle -> sen jälkeen löytyy koneelta kansio C:\DestinatorApps\Destinator, tee sinne kansio vaikka Finland ja kopioi sinne Destinaattorista pöllityt Suomen kartta fileet -> starttaa Freedrive ja vaihda Settingsseistä Finland-kartta päälle -> Navikoi tyytyväisenä pitkin kyliä .
Jep, tein nyt noin kun ohjeistit. Noh kaikki menee ihan ookoo kunnes kaikki menee päin pillua. Asensin freedriven --> ok, hommasin oikeat kartat suomeen (destinator 6:sesta, eli uusimmat mahdolliset) ---> ok, menin freedriveen ja valikkoon (kaikki toimii normaalisti.. kunnes..) josta vaihdan karttaa, suomi löytyy sieltä. Painan OK ---> KABOOM. Ohjelma kaatuu AINA TÄHÄN. Mikä avuksi? Onkohan mulla varmasti kaikki oikeat karttatiedostot siellä kansiossa? Pitäs saada tietää minkä nimiset tiedostot olette sinne kopioinu niin voisin verrata omiini. Kaikki mä siitä Finland kansiosta kopioin sinne...?Myydään:
Uutta ja käytettyä osaa! e21, e30, e31, e32, e36, e34, e38, e46
K-S Connection
Ajossa: e46 330ci -00 "SemiCamo", e91 330xd Touring
Comment
-
-
Originally posted by J-BeatJep, tein nyt noin kun ohjeistit. Noh kaikki menee ihan ookoo kunnes kaikki menee päin pillua. Asensin freedriven --> ok, hommasin oikeat kartat suomeen (destinator 6:sesta, eli uusimmat mahdolliset) ---> ok, menin freedriveen ja valikkoon (kaikki toimii normaalisti.. kunnes..) josta vaihdan karttaa, suomi löytyy sieltä. Painan OK ---> KABOOM. Ohjelma kaatuu AINA TÄHÄN. Mikä avuksi? Onkohan mulla varmasti kaikki oikeat karttatiedostot siellä kansiossa? Pitäs saada tietää minkä nimiset tiedostot olette sinne kopioinu niin voisin verrata omiini. Kaikki mä siitä Finland kansiosta kopioin sinne...?BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14
Comment
-
Comment