Announcement

Collapse
No announcement yet.

mankan "tyhjät" piuhat...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nicnac
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2003
    • 329
    • Lapua

mankan "tyhjät" piuhat...

No niin ongelmana olis se että mulla on panasonicin cd-soitin ja sillä etukajarit.taka kajarien johdot on tyhjänä,koska mankan perseestä lähtee etukanaville ja takakanaville omat rca:t nii vahvari on sitten takakajarien rca:aissa kiinni että saan säädettyä faderia...

mankka "pätkii" kun soittaa oikeen lujaa ja mä oon epäilly että johtuis siitä että mankan takakajarien johdot on tyhjät...että mitä tähän nyt sitte keksiis,kun ei nyt oikeen kumminkaa haluis laittaa mitää kajaria sinne turhaan rämisemään...mitäpä tehdä ongelmalle??
    -Mercedes-Benz 200D AMG
    -BMW 520i -84
    -Härlyy-Taavitsoni porsteri
  • ruissi
    Bimmer Rookie
    • Mar 2005
    • 75
    • Turku

Comment

• KFZ-Koenig
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 2900

Originally posted by nicnac
      mankka "pätkii" kun soittaa oikeen lujaa ja mä oon epäilly että johtuis siitä että mankan takakajarien johdot on tyhjät...että mitä tähän nyt sitte keksiis,kun ei nyt oikeen kumminkaa haluis laittaa mitää kajaria sinne turhaan rämisemään...mitäpä tehdä ongelmalle??
      Mulla on ollu joissain autoissa samanlainen kytkentä eli vain toiset rca:t käytössä eikä ongelmia ole ilmennyt. Ettei vain virransaanti loppuis kesken joko mankalta tai todennäkösemmin vahvarilta. Onkos vahvarin virransyöttö tarpeeks paksulla kaapelilla ja maadotus kans kunnossa?
      Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

Comment

• ruissi
        Bimmer Rookie
        • Mar 2005
        • 75
        • Turku

kytke akkuu ne johdot...
        pitäis auttaa...

Comment

• ruissi
          Bimmer Rookie
          • Mar 2005
          • 75
          • Turku

Akulta tuleva jatkuva 12 voltin jännite tasaa RCA-liittimissä olevan virtatyhjiön, jonka tyhjäksi jätetyt takakaiuttimien johdot ovat liittimiin muodostaneet.

Comment

• nicnac
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2003
            • 329
            • Lapua

...

no siis kun en epäilisi vahvaria koska kaikki ääni katoaa hetkeksi...eikä valot tai mitkää räpsy mankassa tai vahvarissa...kuuden neliön johtova menee vahvarille...maks teho tais olla pari sataa wattia...pitäis piisata...
            -Mercedes-Benz 200D AMG
            -BMW 520i -84

Comment

• pyroz
              BTCF Member
              • Nov 2002
              • 6721
              • PK-seutu

kuuden neliön johtova menee vahvarille...maks teho tais olla pari sataa wattia...pitäis piisata...
              Ei muuten piisaa.
              S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

Comment

• Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

Originally posted by pyroz
                Ei muuten piisaa.
                Mulla 8mm2 ja piisaa. Ja tuskin se taka kaiutin vahvari sentään 2*200w rms antaa, taitais 6*9 lähtee suksimaan suolle...

Comment

• nicnac
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2003
                  • 329
                  • Lapua

...

siis mulla on vahvistin teho max pari sataa wattia...vikakin löytyi mankan takaa joku johto maadoitti...otin mankan irti ja laitoon takaasi niin pelaa ja jenkhaa...kyllä se 6neliön johto piisaa ihan hyyvin...ei ainakaan pätki ja ja ei kuumene eli mun mielestä ei oo merkkiä ettäkö ei piisais...
                  -Mercedes-Benz 200D AMG
                  -BMW 520i -84

Comment

• jeemu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2003
                    • 1844
                    • 67700

siis mulla on vahvistin teho max pari sataa wattia...vikakin löytyi mankan takaa joku johto maadoitti...otin mankan irti ja laitoon takaasi niin pelaa ja jenkhaa...kyllä se 6neliön johto piisaa ihan hyyvin...ei ainakaan pätki ja ja ei kuumene eli mun mielestä ei oo merkkiä ettäkö ei piisais...
                    Kuinka pitkä tuo sun 6 neliön kaapeli on? Lähinnä soittimelle sopivaa kaapelia tuon kokoinen.
                    B M W X 5. kotina_matkailuvaunu

Comment

• Janzki
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2005
                      • 4947
                      • Lohja

Originally posted by jeemu
                      Kuinka pitkä tuo sun 6 neliön kaapeli on? Lähinnä soittimelle sopivaa kaapelia tuon kokoinen.
                      Samaa mieltä. Itsellä joskus naperona pelto auton popeissa oli samaa vikaa. Vikana oli köyhyys jonka tuloksena liian hentoset johdot. Nykyset johdot sitten vähä eriluokkaa ja ei muuten räpise kun saa virtaa. Joskin 3h popittamisen jälkeen auto ei startannu
                      Sähköposti.
                      IG: janzki_

Comment

• nicnac
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2003
                        • 329
                        • Lapua

...

no se on akulta peräskoslaan...kyllä se piisaa...ei enää oo mitää ongelmaa.se oli kun olikohan mute piuha otti maahan välistä...no minä itte oon järkeilly asian niin että kun normaalista johdostakin saa "sulakkeen".yx säie on aina 2a ja vahvarissa on 25a sulake...eli jos on 13 säiettäkin niin piisaa eli yhtä paljon kulkee virtaa sellaisen johdon läpi kuin sen sulakkeen...kyllä ne johdot lämpeää reilusti jos ne on liika pieniä...liitoksethan nuossa hommissa on yleensä ne jotka kusee...
                        -Mercedes-Benz 200D AMG
                        -BMW 520i -84

Comment

• TJJ
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2003
                          • 7591
                          • Jyväskylä

itte oon järkeilly asian niin että kun normaalista johdostakin saa "sulakkeen".yx säie on aina 2a ja vahvarissa on 25a sulake...eli jos on 13 säiettäkin niin piisaa eli yhtä paljon kulkee virtaa sellaisen johdon läpi kuin sen sulakkeen...
                          Miten järkeilysi ottaa huomioon johdon pituuden aiheuttaman jännitteen laskun? Sen takiahan johdon pitää olla paksua kaapelia. Vai onko virtajohtosi yhtä pitkä kuin sulake?
                          E39 528iA

Comment

• nicnac
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2003
                            • 329
                            • Lapua

...

no tosiaan en oo kyllä mikään sähkö asiantuntia,että en kyllä rupee mitää 100% väittämään...mutta tuntuu ohutkin kaapeli toimivan ihan hyvin...ei pätki ja se piisaa mulle...
                            -Mercedes-Benz 200D AMG
                            -BMW 520i -84

Comment

Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍