Announcement

Collapse
No announcement yet.

piuhojen viennit e36 -93

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • astro76
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2003
    • 222
    • Keuruu

    #16
    Originally posted by dunkelblau
    Se tais tavallaan tullakin jo tuossa aiemmin, eli kutoskoneisissa joissa akku on kontissa oikealla, menee päävirtakaapeli apukuskin puolelta oikealta kynnyskoteloa pitkin konetilaan. Ts. apukuskin puolelle voi laittaa ainoastaan virtajohtoja, kaiutin ym. muut piuhat on laitettava kuskinpuolelle.
    Näinhän se taisi olla - en vain heti huomannut.
    Ei auta kun repiä asennukset pois repsikan puolelta ja vetää ne keskikonsoliin tai kuskin puolelle.
    Tosin kuskin puolella alkaa olla ahdasta - sieltä kun kulkee jo yksi rca-pari ja erillinen heräte.

    Onko kokemuksia keskikonsolin kautta vetämisestä?
    Joutuuko purkamaan paljonkin verhoilua edestä?
    Driving fast is awesome, driving a bimmer... ultimate!

    http://www.btcf.fi/showcar.php?id=518

    Comment

    • pyroz
      BTCF Member
      • Nov 2002
      • 6775
      • PK-seutu

      #17
      Originally posted by dunkelblau
      Se tais tavallaan tullakin jo tuossa aiemmin, eli kutoskoneisissa joissa akku on kontissa oikealla, menee päävirtakaapeli apukuskin puolelta oikealta kynnyskoteloa pitkin konetilaan. Ts. apukuskin puolelle voi laittaa ainoastaan virtajohtoja, kaiutin ym. muut piuhat on laitettava kuskinpuolelle.
      Kaiutinkaapelit ja virtakaapelit voi aika huoletta vetää vierekkäin. Kaiutintasonen signaali ei ole ollenkaan niin herkkä häiriöille, kuin linjatasoinen (RCA).
      S65, S85, H1, N63TU, IB1

      Comment

      • astro76
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2003
        • 222
        • Keuruu

        #18
        Originally posted by pyroz
        Kaiutinkaapelit ja virtakaapelit voi aika huoletta vetää vierekkäin. Kaiutintasonen signaali ei ole ollenkaan niin herkkä häiriöille, kuin linjatasoinen (RCA).
        Siinähän se, kun tunkaisin tuon rca-kaapelinkin apukuskin puolelle.
        Taidankin testata ensin ihan niin, että vetäisen vain toisella rca-kaapelilla suoraan ohjelmalähteeltä vahvistimelle.
        Jos sillä lähtee vingunta niin muutan sitten vain rca:n kulkemaan keskikonsolista tai kuskin puolelta.

        Kiitos vielä kaikille jeesanneille! :palvo:
        Driving fast is awesome, driving a bimmer... ultimate!

        http://www.btcf.fi/showcar.php?id=518

        Comment

        • pekka heikkinen
          Newbiemmer
          • Jun 2004
          • 27

          #19
          juup 4 kone rocks...

          Elikkäs mä neuvoisin sua vetämään ne piuhat tälläin....
          1 vaihe irroita takapenkit elikkä selkänoja lähtee vetäsemällä itseään päin ja pers alusta lähtee vetämällä ylös irti ....
          2 vaihe Arvioiva ajo no heheheh ... eiku Otat apukuskin penkin irti 4 riivia ja thats it....
          3 vaihe irroita taka ovien / etu ovien kynnyslistat jotka lähtevät vetämällä sivu suuntaisesti kohti auton perää molemmat .... siis apukuskin puoleiset...
          4 Vaihe siirrät lattia mattoa sen verran edestä että näet pohjan ihan kokonaan vänkärin jalka tilasta ....
          5 vaihe vänkärin jalka tilassa alhaalla on läpi vienti kumi poraat siihen kaapelille juuri oikean kokoisen reijän eli vähän pienemmän mitä kaapeli ite ettei vesi tule pirttiin..
          6 vaihe sujauta kaapeli jalka tilasta päin kohti konehuonetta reijän läpi ja ongi se sieltä kone tilan pakosarjan vierestä vähän niinkuin akun alta...
          7 vaihe Lattialla pitäisi näkyä vänkärin jalka tilassä alkava muovinen Suojus jossa kulee muitakin johtoja perälle päin työnnä virta johto sinne ja ota se esille Oikean takamiehen jalka tilasta ...
          8 vaihe Kontin läpivienti kumi on Takapenkkien keskiosassa siihen vielä kaapelin mentävä reikä niin piuha on perällä ....
          9 vaihe Poltat hermo savut tai jos et polta niin tee jotain joka alentaa hermostuneisuuttasi
          10 vaihe kaikista helpoin kokoa kaikki irroittamasi osat ....... :juo

          Comment

          • astro76
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2003
            • 222
            • Keuruu

            #20
            Re: juup 4 kone rocks...

            Originally posted by pekka heikkinen
            Elikkäs mä neuvoisin sua vetämään ne piuhat tälläin....
            1 vaihe irroita takapenkit elikkä selkänoja lähtee vetäsemällä itseään päin ja pers alusta lähtee vetämällä ylös irti ....
            2 vaihe Arvioiva ajo no heheheh ... eiku Otat apukuskin penkin irti 4 riivia ja thats it....
            3 vaihe irroita taka ovien / etu ovien kynnyslistat jotka lähtevät vetämällä sivu suuntaisesti kohti auton perää molemmat .... siis apukuskin puoleiset...
            4 Vaihe siirrät lattia mattoa sen verran edestä että näet pohjan ihan kokonaan vänkärin jalka tilasta ....
            5 vaihe vänkärin jalka tilassa alhaalla on läpi vienti kumi poraat siihen kaapelille juuri oikean kokoisen reijän eli vähän pienemmän mitä kaapeli ite ettei vesi tule pirttiin..
            6 vaihe sujauta kaapeli jalka tilasta päin kohti konehuonetta reijän läpi ja ongi se sieltä kone tilan pakosarjan vierestä vähän niinkuin akun alta...
            7 vaihe Lattialla pitäisi näkyä vänkärin jalka tilassä alkava muovinen Suojus jossa kulee muitakin johtoja perälle päin työnnä virta johto sinne ja ota se esille Oikean takamiehen jalka tilasta ...
            8 vaihe Kontin läpivienti kumi on Takapenkkien keskiosassa siihen vielä kaapelin mentävä reikä niin piuha on perällä ....
            9 vaihe Poltat hermo savut tai jos et polta niin tee jotain joka alentaa hermostuneisuuttasi
            10 vaihe kaikista helpoin kokoa kaikki irroittamasi osat ....... :juo
            Tota joo - määhän en oo vetämässä virtoja mihinkään. Akkuhan on kontissa joten siinä säästyy todella isolta vaivalta. Metri vetoa riittää. Ongelma on noissa rca:n vienneissä ja kaiutin piuhojen vienneissä. Nyt on RCA-muutettu toiselle puolelle ja samoin noi kajaritkaapelit.

            Kiitos vaan muuten vaivasta. Otetaas sille :juo
            Driving fast is awesome, driving a bimmer... ultimate!

            http://www.btcf.fi/showcar.php?id=518

            Comment

            • Iikoo
              Bimmer Fanatic
              • May 2004
              • 228
              • Finland

              #21
              Vedin tuossa äsken hieman piuhoja e36seen, linkin takaa enemmän:
              Perhekuljetin VW Passat Variant 2.5TDI 4MOTION
              Ex:E36 325i Coupe
              Ex:Talvilintta VW Jetta

              Comment

              • pete81
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 2056
                • .........

                #22
                itse laitoin rca:t keskikonsoliin, tarvii irrotta se vaihdekepistä taaksepäin oleva osa (tuhkakuppien alla ruuvit), sitten ne "lokerot" irti vaihdekepin edestä, lähtee vetämällä, soitin irti ja pujottaa sieltä sinne "lokerikkojen" taakse, sieltä työntää vaihdekepille (vaihdekepin pussi irti) ja taas pujotta sieltä eteenpäin, sitten sen piuhan saa maton alle ja pujotettua takapenkin alle ja siittä vaan läpiviennin kautta peräkonttiin! toivottavasti tästä saa jotain selvää! ( kirjotettu jokusen oluen jälkeen!)

                Comment

                • Jaba_87
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2005
                  • 63
                  • Tyrnävä

                  #23
                  Kyselisin minne kannattais laittaa tuo vahvarilta tuleva maa johto, että sais varmasti maata (akku konehuoneesa)?
                  Vikakoodin lukua, Akun koodausta,yms. Oulun alueella.

                  Comment

                  • Laud
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2004
                    • 335
                    • Espoo

                    #24
                    Originally posted by Jaba_87
                    Kyselisin minne kannattais laittaa tuo vahvarilta tuleva maa johto, että sais varmasti maata (akku konehuoneesa)?
                    No jos haluaa päästä helpolla, niin ainakin mun E36 coupéssa on takakontin vasemmanpuoleisen verhoilun takana sellanen ohut korinpalanen, "hattuhyllyn jatke", jossa on valmiina M8-pultin mentäviä reikiä. Eli raaputin siitä kontaktikohdasta tietysti kaikki maalit pois, ja pulttasin vahvarin maajohdon siihen, ja laitoin jotain ruosteenestomaalia päälle. Ja uskomatonta kyllä MITÄÄN vinguntaa tms. häiriötä ei ole esiintynyt, vaikka asennukset on mun tekemiä eikä laitteetkaan (esim. soitin) välttämättä mitään erikoisen laadukkaita ole. Akku on mulla myös peräkontissa mutta en usko että se siihen vaikuttaa (soitin on maadoitettu eri puolelle autoa).
                    E36 320i coupé (M50TU)

                    Comment

                    • Jaba_87
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2005
                      • 63
                      • Tyrnävä

                      #25
                      Miten porukka on liittänyt maadoitus (myös virta) johdon vahvistimeen ja runkoon esim. jollain liittimellä vai pelkkä johto vaan? JA oisko hyvä paikka maadoittaa siihen takapenkin selkänojaan auton sisä puolella johon on maadoitettu jotain muitakin alkuperäis piuhoja?
                      Last edited by Jaba_87; 27-06-2005, 11:59.
                      Vikakoodin lukua, Akun koodausta,yms. Oulun alueella.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎